עתיד המערכת לניהול מכשירים (ה- MDM) בעידן ה- BYOD

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> עתיד המערכת לניהול מכשירים (ה- MDM) בעידן ה- BYOD
עתיד המערכת לניהול מכשירים (ה- MDM) בעידן ה- BYOD

ארגונים רבים מתלבטים עדיין האם להטמיע מערכת MDM וכיצד לנהל את הסמארטפונים והטאבלטים של העובדים, ותוהים לגבי BYODהעתיד בתחום זה. אולם, ריווחי העתיד של החברות טמונים בפתרונות ה- MDM.

במסמך, שפרסמה Yankee Group בשנה שעברה, טען האנליסט הבכיר כריס מארש, כי "באופן הדרגתי, היכולות של המערכות לניהול מכשירים (MDM), המערכות לניהול הוצאות (TEM) והמערכות לניהול אפליקציות (MAM), מתחילות לחפוף ואף לזלוג אחת לשנייה. מצב זה יביא לצמיחת פלטפורמות לניהול ניידות (EMM), מה שיאפשר לעסקים גמישות רבה יותר בשילוב, ניצול והטמעה של שירותים ארגוניים מודולריים".

שינוי התפיסה הנ"ל כבר קורה בפועל (עם או בלי שינוי השם). אם בעבר מערכת MDM שימשה להקמת חשבון דוא"ל ארגוני, לאכיפת מדיניות IT ולמחיקת מידע ארגוני מהמכשיר, אזי כיום היא משמשת לשיתוף קבצים בספרייה מאובטחת / מוצפנת, ליצירה של חנות אפליקציות ארגונית ולניהול אפליקציות ספציפיות. אבולוציה טבעית זו היא בלתי נמנעת. השאלה המתבקשת היא: מה עושים בינתיים? בתשובה אתייחס לחמישה נושאים עיקריים:
 
לא על המכשיר לבדו
כאשר ניגשים לבחור פתרון MDM חובה לדעת, כי פתרון שאינו מאבטח את המידע והאפליקציות (בנוסף למכשיר עצמו), לא ישרוד לאורך זמן. כיום, הפתרונות הבולטים בתחום כבר הרחיבו מזמן את היכולות שלהם ומאפשרים לארגונים לנהל את האפליקציות הארגוניות והמידע הארגוני, ובעתיד הקרוב, יהפוך הדבר לסטנדרטי. עם זאת, קיים מספר קטן מאוד של חברות, שפיתחו והטמיעו עשרות ואף מאות אפליקציות. מדובר בחברות מתקדמות מבחינה טכנולוגית, בעלות רווחיות גבוהה, עם כמות עובדים ניידים גדולה ובעלות תקציב IT גבוה. זה שילוב המאפשר להן להתכונן לעתיד ולהשקיע בניידות, לאחר שהבינו, כי ריווחי העתיד שלהן קיימים שם (ולאחר גיבוש תכנית עסקית חיובית לאורך זמן).

טאבלטים הם העתיד
מגזרים רבים כיום כבר החלו בהטמעת השימוש בטאבלטים ככלי אפקטיבי לפעילותם. לדוגמא:
מגזר החינוך: תלמידים המשתמשים בטאבלטים לצורך הלימוד ומורים המשתמשים בטאבלטים לצורך ניהול מכשירי התלמידים.
מגזר הבריאות: אחיות היוצאות לביקורי בית עם טאבלטים ומשדרות את הממצאים ישירות למרכז הרפואי (לעיתים באמצעות כלים רפואיים המתממשקים לטאבלט למשל מד לחץ דם).
 
ניהול הטאבלטים אמור להיות דומה במידה רבה לניהול המחשבים הניידים בארגון. אולם, כאשר הופיעו אפליקציות המכילות מידע אישי / עסקי / רפואי או כל מידע מסווג אחר, היה על הארגונים להתאים את עצמם לתקני אבטחת מידע כאלה ואחרים. כלי ה- MDM לצורך זה, מצריך יכולות עמוקות הרבה יותר מבעבר, כאלה שיספקו את המענה לצרכים הנ"ל.
 
האפקט של ה- BYOD
אמנם, בארץ עדיין לא ניתן לזהות את ניצני ה- BYOD, שכן ארגונים רבים עדיין מעדיפים לספק את המכשיר לעובד ובכך להימנע מדילמות רבות ומסיכונים מיותרים. עם זאת, ככל שהארגון גלובאלי יותר ובפרט אם הנהלתו נמצאת בחו"ל, כך גדלים הסיכויים, שמכשירים בבעלות העובד ייכנסו לארגון. כיום ניתן לומר בבירור, כי הכנסת מכשירים כאלו מצריכה הטמעה של כעשרה אלמנטים (הקמת דוא"ל ארגוני, התקנת VPN, הגדרת רשתות מורשות וכו'). עם זאת, יש לוודא, כי מערכת MDM היא בעלת יכולות ניהול חזקות המאפשרות ניהול של מגוון סוגי מכשירים במגוון סוגי בעלות, כדי להבטיח עמידה במדיניות אבטחת המידע מחד  ובציפיות המשתמשים מאידך.
 
מודל תמחור שונה
התמחור, כפי שהכרנו אותו עד היום (ועדיין), מתבסס על המודל של מחיר למכשיר. החלפת מכשירים תכופה (הממוצע העולמי הוא בין 8-12 חודשים להחלפת המכשיר), הוספת מכשירים למשתמש (לצד הסמארטפון צץ הטאבלט, לצידו צץ טאבלט נוסף, או סמארטפון נוסף וכו'), גרמו לכך, שהציפייה מצד הלקוחות כיום היא לתמחור שונה, שיתבסס על מחיר למשתמש ולא למכשיר, מה שיאפשר את הגמישות המתבקשת לאור השינויים התכופים. לצד חברות מסוימות המאפשרות זאת, ניתן עדיין לראות מגמה שמרנית יותר הגורסת, כי שינויים תכופים אלו ייעצרו בעתיד וכי משתמשים יתקבעו יותר על המכשירים בהם הם משתמשים. הלקוחות עצמם, בהיותם מודעים לצרכים ולמדיניות, חייבים לוודא, כי מודל התמחור לא יגרום להוצאה גדולה ללא פרופורציות.
 
בחירת הפתרון
כאשר ניגשים לבחור פתרון MDM, הדבר הראשון, שיש לבחון, הינו המניע העסקי. ארגונים רבים שוכחים, כי המכשיר הנייד והתשתית המתלווה אליו הם כלי עסקי. השאלות, שכל מקבל החלטות בארגון חייב לשאול את עצמו הן:
 איך אשתמש במכשיר?
 לאיזה צרכים אני עומד להשתמש בו?
 באיזה אפליקציות אני משתמש או מתכנן להשתמש?
התעלמות משאלות אלו תביא לכך, שייכנסו לארגון מכשירי טלפון מאוד יקרים ותו לא.

את כל השאלות האלו ניתן לכנס תחת שאלה מרכזית אחת למקבל ההחלטות: כיצד הארגון שלך מתכוון למנף את הכלי העוצמתי הזה הנקרא ניידות?
 
לאחר שתוכל לענות על השאלה הזו, עליך לחפש את היכולות הספציפיות שאתה רוצה לאפשר: האם מדובר בטכנאי שטח האמור לבצע מדידות, באיש מכירות האמור לבצע העברת כספים או בטכנאי IT האמור להיות רספונסיבי יותר ולקבל יותר קריאות.
 
בהתאם לצרכים הייחודיים של הארגון, עליך למצוא את הספק, שיכול לענות עליהם ולאפשר לטכנולוגיה הקיימת לספק מענה לצרכים העסקיים. כמובן, שלתפיסה זו יש להוסיף ראייה לטווח הארוך ולא לספק מענה מידי, שכן עוד שלושה ארבעה חודשים ישתנה הכל וכלים חדשים יתווספו למצב המורכב גם כך כיום.

מאת: עומר לנדסברג, אפריל 2013.
סמנכ"ל שיווק ומכירות בקבוצת אורנוס
omer@oranusgroup.com
 
MDM
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

29-31/1/18 - CybertechTLV 2018  

7/2/18 - iNNOVEX2018 

8/2/18 - Beyond Agile 

13-14/2/18 - Muni Expo 

5/3/18 - GoforIsrael Investment Conference 

13-14/3/18 - NOAH Tel Aviv 2018 

19/3/18 - כנס Teleco 2018    

15/5/18 - Israel's annual Programmatic Video conference  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

סלקום החלה למכור חיבורי סיבים לבתים בחבילות מתחרות לפרטנר - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2017 בעולם התקשורת והייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים