קניתם מוצר מחשוב לביש? סביר שתפסיקו לענוד אותו באופן קבוע

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> קניתם מוצר מחשוב לביש? סביר שתפסיקו לענוד אותו באופן קבוע
קניתם מוצר מחשוב לביש?  סביר שתפסיקו לענוד אותו באופן קבוע
מאת: מערכת Telecom News, 2.7.14, 22:55

הסיבות העיקריות להפסקת השימוש אצל רוכשי צמידי הניטור הגופני: אובדן מחויבות לתוכנית הכושר/דיאטה, אכזבה מאיכות המידע או קושי בהזנתו הידנית. מחשוב לביש
 
בחודשים האחרונים הכריזו אפל וגוגל על כניסתן לעולמות המחשוב הלביש ובאופן פרטני לשוקי האביזרים המנטרים פעילות גופנית ומידע בריאותי. מזה כ-3 שנים נמכרים מוצרים אלה, שמוכרים בעיקר כצמידים המכילים חיישני תנועה ורכיבי רדיו, שמנטרים את פעילות העונד אותם ומשדרים את המידע למחשבים וסמארטפונים. בין החברות המוכרות בתחום ניתן לציין את Fitbit, נייק, FuleBand, Polar Loop BodyMedia FIT,, סמסונג, LG, סוני ואחרות. אולם נראה, שלמרות היצע ההשקות וההכרזות בתחום, הצרכנים עדיין אינם בטוחים, שמדובר במוצרים בעלי ערך ארוך טווח.

עפ"י סקרים, שביצעה לאחרונה חברת הייעוץ הבינלאומית פרוסט אנד סאליבן, מרבית מרוכשי מוצרי המחשוב הלביש מפסיקים את השימוש הקבוע בהם:

רק 29% מצהירים, שהם עונדים מכשירים אלו באופן קבוע.

15% עונדים אותם רק בעת ביצוע פעילות גופנית.  

48% עונדים אותם "לעתים".

 ו-8% הפסיקו לענוד אותם לחלוטין.

הסיבות העיקריות, שגרמו לבעלי המכשירים הללו להפסיק להשתמש בהם היו:

אובדן המחויבות שלהם לתוכנית הכושר, הדיאטה או הבריאות שהחלו (36% מכלל בעלי המכשירים שנסקרו),

הזנת המידע באופן ידני היתה מתישה (31%).

המידע, שהתקבל מהמכשירים הללו, לא עמד בציפיות לגביהם (27%).

התוכנה הנלווית לא היתה טובה מספיק (20%).
 [הנסקרים ציינו מספר סיבות, ולפיכך סיכום האחוזים הוא מעל 100%].

בפרוסט אנד סאליבן מסבירים, ש"אפקט החדשנות", שגורם לצרכנים, רבים מהם מאופיינים כ-"Early Adaptors", לרכוש את המוצרים ולעשות בהם שימוש ראשוני חלף. על יצרני המוצרים הללו למצוא דרכים לשמר את הצורך והענין של הצרכנים בהם לאורך זמן בתחום הכושר הגופני ובתחום הרפואה.

צרכנים בגילאי 18-34 מהווים את קהל היעד העיקרי של יצרני אביזרי הכושר הממוחשבים הללו והם גם קבוצת הגיל העושה בהם שימוש למשך זמן רב יותר - 98% מהנסקרים, שהם בקבוצת גיל זו הצהירו, שהשימוש במכשירי הניטור הללו הניב להם ערך בריאותי.

מאידך, 30% מהנסקרים בקבוצת הגיל מעל 50, שרכשו אביזרים כאלה הצהירו, שאינם רואים שום ערך במוצרים אלו. עוד עלה מהסקר, שצרכנים בעלי בעיות רפואיות נוהגים לרכוש ולענוד את צמידי הכושר והבריאות בתדירות גבוהה יותר מצרכנים ללא בעיות בריאות.

בפרוסט אנד סאליבן מציינים, שטרנד ה-""Quantified Self, דהיינו יכולתו של האדם להבין יותר אודות מצבו באמצעות מידע המועבר אליו מאמצעי ניטור שונים, הוא חשוב, במיוחד בעולמות הרפואה, ומאפשר לאדם לקבל מידע אודות מצבו הבריאות ומשוב מיידי אודות השינוי, שהוא חווה אם הוא מבצע שינויים בהרגליו.

זמינות המכשירים ומחיריהם מהווים את השיקולים העיקריים בהחלטה האם לרכוש מכשירים אלה ואם יצליחו היצרנים להוריד את עלויות היצור וכנגזר מכך את המחירים, צפוי אימוץ מהיר יותר של טכנולוגיות אלו.

מוצרי מחשוב לביש הם ענף מגוון הצומח במהירות ובעל פוטנציאל ענק עבור שחקנים רבים. מחקרים מעריכים, שעד סוף 2015 יימכרו ברחבי העולם יותר מ-250 מיליון מוצרי מחשוב לביש המיועדים לניטור הכושר הגופי ו/או מידע רפואי. פרוסט אנד סאליבן מאמינה, שבמשך הזמן יבחרו יצרנים שונים הפועלים בעולם זה להתמחות בניטור מידע המיועד לישומים מסוימים בעולם הבריאות והכושר, ובכך ישמשו ככלי תומך למומחים בתחומי הבריאות והתרופות. הגידול המשמעותי ביותר, צופה פרוסט אנד סאליבן, יהיה באביזרי ניטור מרוחק המשמשים להעברת מידע אודות מצב בריאותי של הצרכן לשירות מתמחה, שילוב בתוכניות wellness לעובדים, ו"ניהול" הטיפול במחלות כרוניות.

ערן פלומין, מנכ"ל פרוסט אנד סאליבן ישראל: "קצב אימוץ מוצרי המחשוב הלביש יושפע גם ממגמות אופנתיות ובעיקר מהיכולות שתפותחנה למזער ולשלב מספר יישומים משמעותיים במוצר אחד, בין היתר על בסיס פיתוח חיישנים מדוייקים, וכן אלמנטים חדשים (בנוסף לסמארטפון המקובל היום), שיגיבו למידע האישי שישודר אליהם".

אביזרי ניטור כושר ובריאות הוגדרו לצורך סקר זה כאביזרים דיגיטלים המנטרים צעדים, פעילות גופנית, תזונה, שינה, קצב לב ואלמנטים מדידים אחרים. הסקר בוצע במדגם, שכלל משתתפים בעלי הכנסה שנתית מעל 52 אלף דולרים בשנת 2013 וכלל  302 משתתפים בארה"ב.

סקר



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

22.3.17 - GEMIC - TLV  

28/3/17 - Community Interfacing Technologies  

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

4/4/17 -  Israel AdTech 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים