שיא במכירות מקוונות בחג ההודיה וב-Black Friday בעיקר במובייל

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> שיא במכירות מקוונות בחג ההודיה וב-Black Friday בעיקר במובייל
שיא במכירות מקוונות בחג ההודיה וב-Black Friday בעיקר במובייל
מאת: חיים חביב, 30.11.14, 19:15רכישה במובייל

הטאבלטים הובילו במלחמת הקניות ומשתמשי iOS הובילו בהיקף הרכישות בהשוואה למשתמשי אנדרואיד. התעבורה הכוללת ממכשירי אפל הייתה כפולה מזו של מכשירי אנדרואיד. חלה ירידה במשלוח הודעות דוא"ל ללקוחות ע"י קמעונאים.

יבמ מדווחת על מכירות שיא בערוצים המקוונים בחג ההודיה וב-Black Friday. נתוני המכירות הופקו בניתוח בזמן אמת בהתבסס על פלטפורמת הענן האנליטי המריצה את המדד הדיגיטלי של יבמ. הניתוח מספק לקמעונאים ולמשווקים תמונת מצב מפורטת ביותר: גישה אל למעלה מ-370 אינדיקטורים לביצועים המאפשרים בחינה מול מתחרים בתעשייה למטרת שיפור המיקוד בלקוחות.

חג ההודיה שומר על מקומו כאחד מימי הקניות הנמרצים ביותר בארה"ב. גם השנה יותר אמריקאים עברו ישירות משולחן ארוחת החג המשפחתית אל הטאבלט שלהם לחיפוש העסקות המשתלמות ביותר. המכירות המקוונות בחג ההודיה עלו ב-14.3% בהשוואה ל-2013, כאשר מכירות המובייל מובילות עם עליה בשיעור 25.4%. יותר ממחצית המכירות המקוונות בחג ההודיה מקורן במכשירים ניידים. התנופה נמשכה גם ל-Black Friday בו נצפה זינוק דומה במכירות המקוונות ובמכירות ללקוחות הניגשים אל אתרי המסחר הקמעונאי בעזרת מכשירים ניידים. המכירות המקוונות עלו ב- 9.5%, והמכירות בערוצי המובייל זינקו ב-28.2%. גולשים בהתקנים ניידים שותפים לאחת מכל ארבע עסקות קניה ברשת. העיר ניויורק שמרה גם השנה על מעמדה כאזור הפעיל ביותר במכירות מקוונות ב-Black Friday.

עפ"י הניתוחים העדכניים, שהציגה החברה, הסתכמה העסקה המקוונת הממוצעת בחג ההודיה ב-125.8 דולרים, ירידה של 1.8%. עסקה ממוצעת ב-Black Friday עמדה על 129.37 דולרים, ירידה של 4.4%. רכישות מקוונות מהתקני מובייל יצרו כ-52.1%  ממכירות חג ההודיה. זו השנה הראשונה בה עוקף ערוץ המכירות הנייד את המכירות ממכשירים נייחים. מכירות המובייל ב-Black Friday היוו 49.6% מכלל המכירות המקוונות – עליה של 25% במשקלן לעומת 2013.

גולשים מהסמארטפון אך רוכשים מהטאבלט: הסמארטפון הוא בן הלוויה הדיגיטלי החדש של לקוחות רבים. מכשירים אלה מחוללים 34.7% מהתעבורה הכללית באתרי המסחר האלקטרוני במהלך Black Friday, יותר מכפלים משיעור התעבורה של טאבלטים - כ 14.6% מהגלישה. ועדיין, כשמגיעים למכירות בפועל, ממשיכים הטאבלטים להוביל במלחמת הקניות: 16%  מהמכירות למשתמשי מובייל באות מלקוחות המבצעים את העסקה מטאבלט, לעומת 11.8% המבצעים אותה מסמארטפון. משתמשי טאבלטים מבצעים עסקות בשווי ממוצע של 126.5 דולרים, לעומת 107.55 דולרים בממוצע לעסקה של משתמשי סמארטפון – פער של 17.6%.

כיסים עמוקים למשתמשי אפל. גם השנה, מובילים משתמשי iOS של אפל בהיקף הרכישות בהשוואה למשתמשי אנדרואיד. ממוצע העסקה של משתמשים אלה עמד על 121.86  דולרים, לעומת 98.07 דולרים בעסקה ממכשיר אנדרואיד. התעבורה הכוללת ממכשירי אפל הייתה כמעט כפולה מזו של מכשירים מבוססי אנדרואיד (34.2% לעומת 15% מכלל הגלישה באתרי המסחר האלקטרוני). בסך הכול, אחראים מכשירי iOS ל-21.9% מהמכירות המקוונות לעומת 5.8% מכלל העסקות, שהגיעו ממכשירי אנדרואיד.

עליה במשלוח דוא"ל מפולח. קמעונאים שלחו השנה בממוצע 5.3 הודעות דוא"ל ללקוחות בשבוע, שקדם ל-Black Friday - ירידה של 11% בהשוואה לשבוע המקביל אשתקד. זאת, לאור המגמה של קמעונאים להפחית במשלוח הודעות אך להתמקד יותר בקהל המטרה שלהם. שיעור הפתיחה והמעבר מהודעות אלה – נמענים הפותחים בפועל את ההודעה ועוברים אל לפחות קישור אחד הכלול בהודעה – עמד השנה על 12.9% ו-2.4% בהתאמה.  

המחשב השולחני עדיין לא מת. קונים רבים ב-Black Friday המשיכו להסתייע גם השנה במחשב שולחני לביצוע גלישה ורכישה. העסקה הממוצעת ממחשבים נייחים הסתכמה ב-135.33 דולרים, לעומת 116.2 דולרים בערוצי מובייל - פער של 16.6%.

בהשוואה בין הרשתות החברתיות פייסבוק ופינטרסט, העלה הניתוח האנליטי של יבמ, שהפניות מפינטרסט הולידו עסקות ממוצעות של 100.24 דולרים לעומת 109.94  דולרים בהפניות מפייסבוק – פער של כ-10%. עם זאת, שיעורי ההמרה בפועל של גולשים מפייסבוק (מספר הגולשים המבצע עסקה ביחס לסך כל הגולשים המגיעים בהפניה מהאתר) היה יותר מפי 2 בהשוואה לפינטרסט.

לעיקרי הממצאים, ראה אינפוגרמה (לחיצה על התמונה מגדילה אותה):
אינפוגרמה

רכישה במובייל



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

15-17/8/17 - אליפות ישראל לספורט אלקטרוני 2017  

6-7/9/17 - DLD Tel Aviv Innovation Festival 2017

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017  

12/12/17 - Video Trends For 2018 Conference   

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם ליוני 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

קריאה לפיטורים של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר - כאן

 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים