Telecom News - שיחות מחו"ל לישראל – מהו הפתרון המומלץ ליישום?

שיחות מחו"ל לישראל – מהו הפתרון המומלץ ליישום?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> שיחות מחו"ל לישראל – מהו הפתרון המומלץ ליישום?
שיחות מחו"ל לישראל – מהו הפתרון המומלץ ליישום?
 מיכאל פנחס
"המפץ הסלולרי" מאפשר לכל אחד, גם לעסקים קטנים כגדולים, לחסוך בהוצאות התקשורת בעת הנסיעה לחו"ל. כיצד לא "להפסיד את הרכבת" בתחרות ובמבצעים הרבים בעולם הסלולר בנדידה (Roaming)?
 
שוק השיחות מחו"ל, מה שמכונה "שוק הנדידה" (Roaming), הוא אחד השווקים הכי תחרותיים בעולם התקשורת. למרות זאת, עדיין חלק מהטכנולוגיות אינן בשלות ויש רבים הנופלים בפח ומשלמים על כך בחשבונות מנופחים.
 
ניתן לחלק את השוק הזה לכמה שוקי משנה בהתאם לסוג הפתרון. באופן כללי "ממבט על", שלל הפתרונות יתחלק לשתי קטגוריות מרכזיות:
 
א. פתרונות תלויי מפעיל סלולרי.
 
ב. פתרונות תלויי טכנולוגיה.
 
בכל קטגוריה יש כמה פתרונות. יש גם חפיפה בין הקטגוריות, בגלל הרב גוניות של השירותים המוצעים בשוק. במאמר זה נסקור פתרונות המתאימים הן לנוסע הבודד (הפרטי) והן לנוסע העסקי. כיום, ההבדלים בין הפתרונות (פרטי מול עסקי) אינם כה משמעותיים. זאת, משום שבשנים האחרונות פתרונות מתקדמים, שנולדו בעולם העסקי (דוגמת Call Back ו- Call Through), הפכו לנחלת הכלל ומסופקים ע"י ספקי התקשורת ללקוחות הפרטיים. בנוסף, פתרונות חדשים רבים למגזר הפרטי מקדימים את הפתרונות שיש למגזר העסקי.
 
כמות הספקים המתחרים בתחום שירותי הנדידה היא רבה, ולמעשה היוצא לחו"ל יכול לקחת פתרון מכל ספק תקשורת בעולם, במיוחד בארצות היעד בנסיעה שלו. כך, שכמות הפתרונות העומדת בפניו היא עצומה.
 
לכן, חשוב לנצל את ההזדמנויות לחיסכון בהוצאות התקשורת הניידת, בתחרות הגוברת כבר כיום, ולא לעמוד בפני "הלם החשבונית", כאשר חוזרים מהנסיעה לחו"ל ומקבלים חשבון של אלפי עד עשרות אלפי ₪ (לנסיעה אחת).
 
בסקרים שונים נמצא, שעדיין יותר ממחצית היוצאים לחו"ל (גם פרטיים וגם עסקיים) לא מבצעים תכנון מוקדם של הוצאות התקשורת שלהם בעת השהיה שלהם בחו"ל. גם בין אלו, שכן מתכננים את נסיעתם, הרוב בוחרים בפתרון הפחות מתאים (למשל: חבילה יקרה מספק הסלולר שלהם) ואינם ערים לאפשרויות לחסכון בהוצאות הסלולר שלהם בעת שהותם בחו"ל. למעלה ממחצית מהיוצאים לחו"ל אינם משתמשים בכלל בשירותי ה- Data הניידים כשהם יוצאים לחו"ל, למרות שיש להם את האפשרות הזו, בגלל חוסר ידיעה בסיסית מצדם כיצד רוכשים ומשתמשים בRoaming Data נייד בחו"ל.
 

פתרונות תלויי מפעיל סלולרי

תחום הפתרונות כאן מתחלק באופן כללי בין כמה פתרונות כדלהלן:
 
א. בחירה בפתרון של ספק הסלולר הישראלי.
ספקי הסלולר הישראליים (כולל ספקי ה- MVNO) מציעים ללקוחות שלהם (לרבות ללקוחות המצויים ברשת אחרת), מבחר רחב של אפשרויות המתקיימות ללא החלפת הסים (SIM) במכשיר ושניתן לסווג אותן באחת מתת-הקטגוריות הבאות:
 
1) חבילות של דקות ומסרונים.
 
2) חבילות של דקות מסרונים וגלישה (Data).
 
3) חבילות של גלישה סלולרית (Data) בלבד.     
 
גם אם הלקוח של חברת הסלולר אינו רוכש חבילה כלשהי, הוא עדיין יכול לחסוך בהוצאות החיוג שלו בעת שהוא בחו"ל, ע"י שימוש בשיטת ה- Call-Back, שהיא חלק בלתי נפרד כיום מכל החבילות בכל החברות. כל ספקיות הסלולר מאפשרות שימוש ב- Call-Back, גם ללא רכישת חבילה. בד"כ מפעילים את האופציה הזו במכשיר הסלולר פעם אחת, בעת רכישת המכשיר, או לפני היציאה לחו"ל. אופציה זו נשארת במכשיר לתמיד. שיטת ה- Call-Back נמצאת בדעיכה לאור כניסת טכנולוגיות תקשורת חדשות, זולות וטובות יותר לשוק הנדידה.
 
בד"כ, הפתרונות של ספקיות הסלולר הן הכי פחות אטרקטיביים בשוק הנדידה.
 
ב. בחירה בפתרון של ספק תקשורת ישראלי שאינו מפעיל סלולר (בעיקר מב"ל = מפעיל בינלאומי).
ספקי התקשורת, שאינם ספקי סלולר, מציעים ליוצאים לחו"ל להחליף את הסים, בסים המסופק על ידן. הפתרונות דומים לאלו של ספקיות הסלולר (שלוש התת קטגוריות דלעיל). אולם, הם בד"כ יותר זולים מהחבילות של ספקיות הסלולר.
 
המתחרות המרכזיות כאן הן: בזק בינלאומי, 012-סמייל, נטוויז'ן-013, 018-אקספון, הלו-015, 019-טלזר.
 
לחלק מהספקים בתחום זה יש פתרונות המספקים מספר ישראלי לתקופת זמן ממושכת בה הנודד נמצא בחו"ל. בין היתר מדובר בפתרונות דוגמת Local03, Bezecom ועוד.
 
ג. בחירה בפתרון של ספק שירותי נדידה עצמאי ישראלי. כמות המתחרים כאן גדולה וכולם מציעים ללקוח סים חלופי באחת משלוש התת-קטגוריות (שיחות ומסרונים, שיחות מסרונים וגלישה, גלישה סלולרית בלבד). מומלץ לבדוק את הפתרונות הללו, כי הם די אטרקטיביים.
 
בין המתחרות כאן ניתן למנות את החברות: SIMTRAVEL, Sweet World, Webbing Talk, בזקום, קשר עולמי, SIMLESS, SIMZol, Local03, World8 ועוד.
 
ד. בחירה בספק תקשורת בחו"ל.
כאן יש שתי תת קטגוריות ראשיות:
 
1) לפני הנסיעה לחו"ל, בחירה בפתרון סים זר באינטרנט לרבות קבלת הסים הזר עוד טרם היציאה לחו"ל והפעלת הפתרון בעת היציאה לחו"ל.
 
2) אחרי הנחיתה בארץ היעד בחו"ל: בחירה בסים זר בארץ היעד ורכישתו ממפעיל מקומי או בינלאומי המציע סים זר למכשיר באותה ארץ יעד והמתאים לארץ יעד אחת, לכמה ארצות יעד או כל העולם. אפשרי, כמובן, לרכוש או לשכור בחו"ל טלפון זר עם סים זר.
 
יש פתרונות רבים בחו"ל. מומלץ לבדוק פתרון מעניין ופופולרי, שהומצא בישראל (ווקלטק), בשם .magicJackPLUS
 
בכל אחת מתת הקטגוריות הללו, המשתמש יכול לבחור בשיחות ומסרונים, שיחות מסרונים וגלישה או גלישה בלבד. כמעט כל הפתרונות הללו הן בשיטת ה- Pre-Paid. בד"כ זו הגישה המומלצת ללקוחות פרטיים והיא האטרקטיבית ביותר מבחינת היכולת לשלוט על הוצאות התקשורת בחו"ל.
 
פתרונות תלויי טכנולוגיה
בתחום זה קיימות כמה טכנולוגיות מתקדמות המאפשרות חיסכון משמעותי בהוצאות השיחות מחו"ל.
  
א. הפתרון של בזק בשם Bphone, שהיא תוכנה חינמית על הסמארטפון המאפשרת שימוש במספר הטלפון הרגיל של בזק קווי, אך על מכשיר הסלולר. כרגע, בזק מורשית לספק את השירות רק על רשתות WiFi ועל רשתות הסלולר באמצעות "שיחת מפגש". אולם, בזק בינלאומי תשלים בקרוב את השיטה הזו בשירות (Voice Over Cellular) VoC, שיבוצע על רשתות הסלולר בכל מקום בעולם.
 
אפליקציית Bphone קיימת במגוון רחב של אופציות, כולל למשתמש העסקי והארגוני  ומתאימה לכל סוגי הסמארטפונים והטאבלטים הנפוצים שיש בשוק. ללקוחות בזק זו כרגע אופציה מאוד אטרקטיבית, עם פוטנציאל משמעותי לחסכון בהוצאות הנדידה.   
 
ב. שימוש במערכות VoIP, בין פרטיות ובין עסקיות. כמות הפתרונות כאן מרובה ואפשר לסווג אותם תחת כמה תת קטגוריות:
 
1) שימוש בתוכנות חופשיות דוגמת וויבר, סקייפ, ווטסאפ, Skuku, ספיקו, וכיו"ב. חלקן משתמשות ברשת הסלולר הרגילה וחלקן משתמשות ברשת ה- Data הסלולרי: במקרה כזה צריך, שלמשתמש תהיה חבילה \ סים התומך בגלישה בחו"ל.
 
2) שימוש בשירותי מרכזיות IP כדי לספק שירות למשתמש גם כשהוא בנדידה. המשתמש טוען למכשיר הסלולר תוכנה המחברת אותו למרכזיה והוא נחשב כשלוחה שלה גם בנדידה. השיחות מתבצעות בשיטות ה- Call back וה- Call Through. הגישה הזו מאוד ותיקה ומיושנת ואינה עונה לצורך המרכזי של הנוסע כיום לחו"ל: גלישה בחו"ל. לכן, עסקים וארגונים משלבים את נושא הגלישה בחו"ל עם החיבור למרכזיה בשירותים ה"נתפרים" במיוחד עבור העסק ע"י ספקים עצמאיים.  
 
ג. בחירה בפתרון Data בחו"ל על בסיס נתב סלולר זעיר המחובר אלחוטית ב- WiFi למכשיר הסלולר. בתחום הזה יש כמה פתרונות:
 
1) פתרון בשם Webbing הנמכר בעיקר ע"י נטוויז'ן וסלקום או ישירות בחברת Webbing (ישראלית). פתרון האינטרנט של החברה מבוסס על ראוטר סלולרי נייד עם כרטיס SIM המאפשר למשתמש לחבר עד 8 מכשירים ניידים (מחשב נייד, Smartphone, Tablet וכו') במקביל בכל מקום בעולם. בנוסף מציעה החברה אפליקציית שיחות Webbing Talk לחיוג מחו"ל לארץ ולכל העולם בתעריפים זולים במיוחד.
 
2) פתרון מתחרה בשם Mi-Fi הנמכר בעיקר ע"י פלאפון או ישירות מהספק של המוצר בישראל. חברת Mi-Fi מספקת שירותי גלישה באינטרנט לנוסעים לחו"ל. החברה משווקת ומשכירה נתב סלולרי נייד – ראוטר, שמאפשר חיבור אינטרנט אלחוטי במעל ל- 100 מדינות בעולם, לגלישה בכל מקום ובכל זמן (בהתאם לקליטת הרשת הסלולרית). הנתב הסלולרי מתחבר לרשת הסלולרית המקומית ומייצר סביבו רשת WiFi זמינה וניידת, לחיבור אינטרנט של עד 5 מחשבים ניידים, סמארטפונים, ומחשבי טאבלט בו זמנית.
 
3) פתרון של חברת ההזנק בישראלית Cell-Buddy, שטרם נמכר בצורה מלאה בשוק. המדובר במעין שרוול עם מודם סלולר המתלבש על מכשיר הסלולר.
 
ד. פתרון משולב WiFi וסלולר.
בתחום הזה שולטת חברה אחת: iPass, שמספקת גישה למיליוני נקודות גישה ב- WiFi ברחבי העולם. במקום שאין WiFi, היא מספקת שירותי נדידה במחירים מאוד אטרקטיביים. ל- iPass פתרונות לארגונים ולעסקים המשלבים יכולות המתאימות לארגונים, גם גדולים.
 
ה. פתרון של Dual-SIM.
בפתרון זה משתמשים במכשיר סלולר (אותו רוכשים או שוכרים לתקופת הנסיעה) המסוגל לקלוט בתוכו 2 כרטיסי סים בו זמנית. השיטה: מכניסים למכשיר סים ישראלי וסים זר במקביל. יש חברות המספקות שירות ומכשירים כאלו גם יחד, למשל DualSIM.
 
בסים הישראלי משתמשים בארץ, ולקבל שיחות ומסרונים מישראל בעת שנמצאים בחו"ל. בסים הזר משתמשים להוצאות וקבלת שיחות ממדינות העולם בעת שנמצאים בחו"ל ולגלישה בחו"ל.
 
ו. פתרון של Multi-SIM.
בתחום זה יש כמה תת קטגוריות המספקות כמה מספרי טלפון על סים אחד:
 
1) סים משולב, שיש עליו גם מספר ישראלי וגם מספר זר (אחד  בד"כ). המספר הישראלי משמש לקבלת שיחות מישראל בעת שנמצאים בחו"ל והמספר הזר משמש לשיחות, מסרונים וגלישה בחו"ל. יש פתרונות כאלו בשוק למשל לרמי לוי, OmniSIM ולהלו-015 בשת"פ עם חברת Tasim.  
 
2) החלפת מספרים זרים ללא צורך בהחלפת הסים. כאן, המשתמש מקבל מספרים זרים לפי רצונו על הסים ובכל מדינה הוא משתמש במספר המקומי שבחר. יש כמה פתרונות כאלו, למשל של חברות VIR2SIM ו- Sonetel. הבחירה במספרים הזרים נעשית ברשת האינטרנט. השיחות הנכנסות למספר הישראלי ממשיכות להגיע לסים למספר הישראלי, כאשר שחות יוצאות, נכנסות וגלישה בחו"ל נעשית עם המספר הזר. בצורה כזו מגיעים לחסכון מרבי בשירותי הנדידה בכל ארץ.
 
3) החלפת מספרים זרים אוטומטית ושקוף. בשיטה זו, בכל ארץ יעד בו נוחת המשתמש, ברגע שהוא פותח את מכשיר הסלולר, הוא מקבל אוטומטית ובאופן שקוף למכשיר שלו מספר זר ממפעיל זר בארץ היעד. המשתמש אינו צריך לתכנן את המספרים והיעדים שהוא בוחר לנסיעתו, הכל נעשה באופן שקוף ואוטומטית בענן.
 
השיחות הנכנסות למספר הישראלי ממשיכות להגיע לסים למספר הישראלי, כאשר שיחות יוצאות, נכנסות וגלישה בחו"ל, נעשות עם המספר הזר, שהתקבל על המכשיר. בצורה כזו מגיעים לא רק לחסכון מרבי בשירותי הנדידה בכל ארץ, אלא גם לשימוש חסכוני, ללא צורך במעורבות של המשתמש בפרמטרים של המכשיר שלו ובלי להתעסק בהחלפת סים או בשינוי פרמטרים כלשהם במכשיר או באינטרנט. שיטה זו טרם נפוצה בישראל.
 
ספק אחד כבר הצהיר על שירות מסוג זה: חברת ההזנק Cell-Buddy. אך הפתרון שלה, כאמור, עדיין לא בשל לשיווק המוני. קיימים כמה פתרונות לעסקים בתחום זה של Multi-SIM, למשל של החברות: יורוטק תקשורת ו- Inno Networks. פתרונות נוספים נמצאים כעת בשלבי פיתוח ויציאה לשוק מחברות ההזנק: Vokee, Ring 3Zula, SSL Calls ו- Labgoo.
 
האם ניתן להמליץ על פתרון אחד מועדף לנודד הפרטי והעסקי?
אין כרגע יכולת להמליץ על שירות מסוים אחד, כי זה תלוי בצרכים הספציפיים של כל משתמש. יש צורך לבנות "מחשבון" מיוחד ומורכב, לפי ארצות היעד והשימושים במכשיר, לבנות "טבלת המלצה" המתאימה לכל אחד מול שפע הפתרונות שיש בשוק. מכאן, חשוב מאוד לבחון מה המחירים של כל ספק הנוגעים לארץ היעד או ארצות היעד אליה\אליהן נוסעים. המחירים משתנים כל הזמן, עם תנודות די מהירות, בגלל התחרות העזה בין החברות. לכן, רצוי לבחון את ההצעות הללו ממש לפני הנסיעה לחו"ל. כך, אפשר למנוע את "הלם החשבונית", כשחוזרים בשלום לארץ...
 
מכאן, לנודדים העסקיים, יש צורך בבדיקה פרטנית של צרכי העסק ולבחון מה מבין החבילות לעסקים של החברות, מתאים יותר לצרכי העסק, בלי ליפול ל"מלכודת הדבש" של אנשי שיווק ממולחים.

טיפ

הבעיה המרכזית של הנוסעים העסקיים לחו"ל היא המשך העבודה במערכת העסקית גם כשהם בחו"ל, באמצעות המכשיר הנייד (סמארטפון או טאבלט). לכן, מומלץ להתנסות באחת המערכות ל- MDM (ר"ת: Mobile Device Management) שיש בשוק. אלו מערכות המאפשרות שליטה על המכשיר הנייד בכל מקום בעולם עם אפשרות לעבודה מרחוק מהמכשיר הסלולרי ביישומים הארגוניים.
 
הגישה המועדפת כאן היא חלוקה וירטואלית של מכשיר הסלולר, בין חלק פרטי לבין חלק עסקי, שמנוטר ומפוקח ע"י המערכת הארגונית מרחוק. הפתרון הנפוץ והמתאים ביותר לבדיקה הוא הפתרון של VMware בשם Horizon. מומלץ לנסות כמה כלים כאלו, כדי לבחור בפתרון הנוח והמתאים ביותר ליישום עבור העסק.  
 
מאת: מיכאל פנחס, יוני 2013
מהנדס תקשורת ומחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
Roaming Cellular



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

8.4.24 - 13th Israel Machine Vision Conference (IMVC) 2024 

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים