שירותי ענן היברידי משותפים לאוויה ו-VMware-גישה חדשה לשירותי תקשורת

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> שירותי ענן היברידי משותפים לאוויה ו-VMware-גישה חדשה לשירותי תקשורת
שירותי ענן היברידי משותפים לאוויה ו-VMware - גישה חדשה לשירותי תקשורת וטלפוניה
מאת: מיכאל פנחס, 16.3.15, 20:30מיכאל פנחס
 
התחרות על ליבו של הלקוח העסקי תופסת תאוצה כאשר שירותי ענן מאפשרים לספק ללקוחות העסקיים פתרונות מתקדמים. Avaya הכריזה על שת"פ עם VMware ותציע ללקוחותיה שירותי ענן היברידי מתקדמים. למי עסקה זו כדאית?
 
התחרות בעולם שירותי הטלפוניה וה-UC (ר"ת: Unified Communications) עולה מדרגה בשת"פ חדש, שהוא פרי פיתוח משותף של 2 חברות המגיעות לעולם הענן מכיוונים שונים (אחת מכיוון עולם המחשוב והענן – VMware, השנייה מכיוון עולם התקשורת והטלפוניה - אוויה).
 
היות ותשתיות VMware הן למעשה "מונופול בלתי מוכרז" של תשתיות המחשוב ושירותי הענן בארגונים ובעסקים, בעולם כמו בארץ, כשמעל ל-80% מהארגונים משתמשים בתשתיות מחשוב של VMware, החיבור בין מובילת תשתיות המחשוב לספקית מובילה של שירותי תקשורת דוגמת אוויה, יכול לשנות את כללי המשחק של שוק שירותי הטלפוניה ותשתיות התקשורת.   
 
בשת"פ החדש ממנפת חברת Avaya את פלטפורמת vCloud Air של חברת VMware במטרה לספק ללקוחות ארגוניים שירותים, שיגשרו על הפער בין סביבות ענן ציבוריות לפרטיות. שירותי הענן ההיברידיים מאפשרים לאוויה לשפר את יכולות התקשורת האחודה (UC) ותפעול ה-Call Centers בכל ארגון.
 
פתרון התוכנה כשירות (SaaS) ממנף את פלטפורמת VMware vCloud Air ומספק גישה גמישה ליישום פתרונות תקשורת ארגונית, מה שסוגר את הפער הקיים בעסקים וארגונים בין הענן הפרטי הנמצא בחצרי הלקוח לענן הציבורי המצוי אי שם בעולם או בארץ, ברשת האינטרנט הציבורית.
 
עולם ה-Avaya Hybrid Engagement כולל את מגוון פתרונות Avaya, תוך ניצול משאבי VMware vCloud Air המאפשרים לארח את הפתרון במודל המבוסס על שימוש ותשלום עפ"י צריכה בפועל.
 
Avaya Hybrid Engagement תומך בלקוחות, שאסטרטגיות הענן שלהם מתאימות לתרחישים הבאים:
  • ביצוע של הגירה למודל של ענן ציבורי תוך מינוף ההשקעה בפתרונות קיימים בארגון (בעיקר בענן פרטי ובפתרונות בתוך חצרי הלקוח).
  • שמירה על סביבות מעורבות, כאשר חלק מהיישומים מסופקים דרך הענן הציבורי ואחרים נשמרים בענן הפרטי או בתוך הארגון, בהתאם לרמת האבטחה והשרידות הנדרשים מצד הארגון לאותם יישומים.
  • הרחבת פעילויות קיימות לשווקים חדשים, פתרונות חדשים וצורך בתמיכה בהתקנים נוספים. אוויה נמצאת בחזית פתרונות התקשורת בעולם והפתרונות שלה כבר מוכנים לשלבים הבאים של עולם הטלפוניה לרבות WebRTC, כאשר ספקי התקשורת יתמכו בפרוטוקול חדש זה. השדרוג לכל שירות חדש, לכל סניף חדש בכל מקום בעולם ולכל מכשיר קצה חדש נייח או נייד, הוא עניין של שניות, כאשר זה נעשה במודל ענן היברידי.  
  • גמישות נוספת ויעילה מבחינת מחיר ללקוחות ארגוניים המבקשים לנצל מודלים של ענן ציבורי במחיר נמוך מבלי להתפשר על קיומו של ענן פרטי בתוך הארגון, ליישומים ולשימושים היותר קריטיים עבור פעילות הארגון. למעשה, vCloud Airשל חברת VMware הופך להרחבה של הענן הפרטי של לקוח ומאפשר ליישומיים חיוניים לנוע בין סביבות הענן השונות ולהיות מסופקים לפי הדרישות התפעוליות והטכניות ולפי מדיניות האבטחה והתפעול המחייבת של הלקוח הארגוני. זאת, בגמישות מוחלטת לפי צרכי המשתמש הארגוני, שמשתנים כל הזמן ומתפתחים בהתאם לצרכי השוק ולקוחות הקצה.  
 יש מתחרים?
בהחלט. המתחרה הראשית היא מיקרוסופט (אפשרי בשת"פ עם אודיוקודס), ואחריה ניצבת תדיראן טלקום עם שירותים בענן ציבורי דוגמת אמזון, ופתרונות נוספים של סיסקו ואלקטל-לוסנט. בנוסף, קיימים שירותי הטלפוניה בענן ממגוון רחב של ספקים. בקרוב תצטרף בזק עסקים לרשימה הזו.
 
אולם, כל המתחרים הללו מספקים פתרון תקשורת בענן ציבורי, בעוד שכאן מדובר בפתרון בענן היברידי. מנהלים רבים בישראל חוששים להוציא יישומים עסקיים לענן ציבורי ולכן פתרון כזה יכול להתאים לגישה הזהירה הזו הרווחת בקרב מנהלים לא מעטים בישראל. דהיינו: היישומים הקריטיים והיותר חיוניים יישארו בענן הפרטי והיישומים הפחות קריטיים יהיו בענן ציבורי. הכל נעשה במעטפת שליטה אחת קלה ונוחה לתפעול, עם יכולת להניע בקלות יישומים מהענן הפרטי לענן הציבורי ולהיפך. הפתרון הזה מספק ללקוחות ארגוניים את היכולת לקבל ערכים מוספים רבים מההשקעה הקיימת שלהם בפתרונות תקשורת.
 
אין ספק, שההצעה החדשה של אוויה ביחד עם VMware למגזר העסקי והארגוני, היא רק "יריית פתיחה" בתחרות, שתלך ותגבר בשנה הקרובה והיא כרגע חלופה מאוד אטרקטיבית למגזר העסקי, שראוי לשקול אותה ברצינות.
 
לסיכום: התחרות בעולם שירותי התקשורת הנייחים והניידים לרבות טלפוניית IP למגזר העסקי החלה. המחירים יורדים, היכולות משתדרגות, המודלים העסקיים הופכים להיות פשוטים יותר ויותר, הנגישות לשירותים בענן מאוד קלה והביצועים משתפרים כל הזמן. לכן, מומלץ לא להיות תקוע עם הסכם עסקי ישן ולא כדאי עם ספק תקשורת ולדעת לנצל את יכולות התמרון והבחירה הנמצאות כעת בידי הלקוחות. כמובן חשוב להקפיד על הסכם רמת שירות – SLA בכל סוג של פתרון בו בוחרים. רמת השירות היא החלק החשוב ביותר בבחירת ספק שירותי מרכזיה ותקשורת בענן.
 
פתרונות של "תקשורת אחודה"- UC, משולבים עם יישומים משרדיים ועסקיים הנעשים בענן (בין ענן פרטי או ענן ציבורי או ענן היברידי משולב כמו שמוצע כאן) הם הצורך האמיתי להתנהלות העסקית של רוב העסקים בעולם כמו גם בישראל. 
 
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, מרץ 2015.  
מחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
 ענן



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נפתחה ההרשמה למחזור הראשון של TLV Generator. ההרשמה - כאן

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

24-25/1/17 - יריד חדשנות אורבנית של השלטון המקומי

15-16.2.17 - GLOBAL INVESTOR SUMMIT OurCrowd    

6-7.3.17 - BrainTech 2017 

22.3.17 - GEMIC - TLV

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לדצמבר 2016 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2015 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

איגוד האינטרנט התקין מערכת המסכנת את חברות האינטרנט וגולשי האינטרנט - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
MediaVenus
 
TLV-Generator
 
 
Telecom Experts
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים