5 המ"מים העוזרים לפרילנסרים להיות טובים יותר

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> 5 המ"מים העוזרים לפרילנסרים להיות טובים יותר
5 המ"מים העוזרים לפרילנסרים להיות טובים יותר
מאת: אלון מייסון, 22.11.14, 17:10אלון מייסון

עיתונאים וכותבים מקצועיים משתמשים ב-5 מ”מים (ו-א' אחת) כדי לוודא, שיש בידם את כל המידע הדרוש לכתיבת מאמר טוב. גם פרילנסרים בכל התחומים כמו בתחומי ההייטק, הטכנולוגיות או הטלקום יכולים להשתמש באותה שיטה כדי לשפר את יכולות הפרילנס שלהם. 

האם אי פעם התחלת לעבוד על פרויקט רק כדי לגלות, שחסר לך מידע, שיאפשר לך לסיים את העבודה? אם תיקח בחשבון את 5 המ”מים של העיתונות ייתכן שתוכל להימנע מבעיה זו.

בכתבה זו אסביר מהם 5 המ"מים ואסביר כיצד להשתמש בהם בעבודת הפרילנס שלך.

מהם 5 המ”מים?

עיתונאים פרילנסרים מכירים היטב את 5 המ”מים. פרילנסרים מתחומים אחרים יזדקקו אולי להסבר קצר. כל אחד מ-5 המ”מים, מייצג שאלה, שעליה יש להשיב.

5 המ”מים של העיתונות הם:

    מי?
    מה?
    מקום?
    מתי?
    מדוע?

ורוב העיתונאים יוסיפו גם:

    איך?

כשמביטים ברשימת השאלות ניתן להבין כיצד עיתונאי, שקיבל תשובות לכל השאלות, השיג, למעשה, את כל המידע הדרוש לו כדי לכתוב מאמר. אלה הם 5 המ”מים של העבודה מהבית.

מי?

הבנת הלקוחות שלך היא קריטית להצלחתך כפרילנסר.

פרילנסר טוב צריך לדעת את פרטי ההתקשרות של המעסיק כמו:

    שם
    מיקום
    דואר אלקטרוני
    כתובת 
    מספר טלפון

אולם, פרילנסר טוב באמת, יעשה מאמץ נוסף כדי להבין באמת מיהו הלקוח שלו. תוכל ללמוד יותר על הלקוח שלך באמצעות מספר דרכים:

קרא את החזון – חברות רבות מפרסמות את החזון שלהן כחלק מפרופיל החברה. מקריאת החזון תוכל לדעת לאן החברה שואפת להגיע.

מבט לאחור – בחינת עברו המקצועי של הלקוח, תאפשר לך לדעת מה מניע אותו ולמה הוא עוסק במה שהוא עוסק.

מוניטין – מה חושבים על הלקוח שלך הלקוחות שלו. זו שאלה חשובה, שכדאי לענות עליה.

אם תבחן את כל המידע שאספת אתה תהיה במסלול הנכון כדי להבין באמת את הלקוח שלך.

 
מה?

פרילנסרים צריכים לדעת גם במה עוסקים הלקוחות שלהם. הם צריכים להבין את המוצרים או השירותים, שהם מציעים כמו גם להכיר את השוק בו הם פועלים. 
האם אתה באמת מודע לכל המוצרים או השירותים המוצעים ע"י הלקוח שלך? למד על המוצרים או השירותים המצליחים ביותר שלו ועל אלה הפחות פופולריים.

הבנה אמיתית של פעילות הלקוחות שלך תאפשר לך להציע להם את שירותי הפרילנס הטובים ביותר.

לאחר שהבנת מה הלקוח שלך עושה עליך להבין את הדרישות שלו ממך. וודא, שההסכם ביניכם יכלול, בין היתר, גם את סדר הגודל של הפרויקט.

מיקום?

נהלים עסקיים וחוקיים משתנים בין מדינה למדינה. למיקומו של הלקוח יש השפעה על הדרך בה הוא עושה עסקים.

על מנת להיות פרילנסר אפקטיבי אתה צריך לזכור את מיקומו של הלקוח שלך כשאתה מתנהל מולו. שים לב במיוחד לאיסורים והגבלות הקשורים למיקומו הגאוגרפי. 
אם הוא דובר שפה זרה ייתכן שתאלץ להעסיק מתורגמן כדי שתוכלו לתקשר בצורה ברורה.

מתי?

תאריך היעד לסיום הפרויקט הוא אחד מפריטי המידע החשובים ביותר, שבאפשרותך לדלות מהלקוח. בנוסף, יש לזכור, שתאריך הסיום פתוח לעיתים קרובות להתמקחות ואל תיבהל אם הוא נראה לך לא ריאלי.

לאחר שהגעתם להסכמה לגבי תאריך הסיום תדאג שיהיה לך את הסיכום בכתב (עדיף להימנע מהסכמים בעל פה). השתדל לעמוד בלוחות הזמנים. איחור במועדי ההגשה היא דרך בטוחה להפסיד לקוחות.

מדוע?

אמנם השאלה הקודמות חשובות לכל פרילנסר, שאלה זו עשויה באמת לבדל אותך מהמתחרים.

אם תוכל לגלות מדוע הלקוח מעוניין לבצע את הפרויקט אתה תהיה בעמדה נוחה להציע לו דרכים לשפר אותו ואף להציע לו פרויקטים נוספים, שייסעו לו להשיג את מטרותיו. תאר לעצמך את שביעות הרצון, שתיגרם למעסיק מכך, שאתה מבין את צרכיו לעומק.

איך?

קיימות גם שאלות "איך" רבות הנוגעות לעבודה מהבית:

איך תרצה שאבצע את הפרויקט? שאלה, שיכולה להתייחס לסגנון או לכלי העבודה.

איך תשתמש במוצר המוגמר? שאלה, שתסייע לך להבין את מטרות של הלקוח.

איך להתייחס לזמנים וכמויות? גם שאלות בנוגע לזמן ולהספקים יכולות להתחיל ב-"איך".

***************************************

מאת: אלון מייסון, מנכ"ל Xplace, נובמבר 2014.
 
פרילנסר
XPLACE



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נפתחה ההרשמה למחזור הראשון של TLV Generator. ההרשמה - כאן

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

24-25/1/17 - יריד חדשנות אורבנית של השלטון המקומי

15-16.2.17 - GLOBAL INVESTOR SUMMIT OurCrowd    

6-7.3.17 - BrainTech 2017 

22.3.17 - GEMIC - TLV

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לדצמבר 2016 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2015 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

איגוד האינטרנט התקין מערכת המסכנת את חברות האינטרנט וגולשי האינטרנט - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
MediaVenus
 
TLV-Generator
 
 
Telecom Experts
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים