5 המ"מים העוזרים לפרילנסרים להיות טובים יותר

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> 5 המ"מים העוזרים לפרילנסרים להיות טובים יותר
5 המ"מים העוזרים לפרילנסרים להיות טובים יותר
מאת: אלון מייסון, 22.11.14, 17:10אלון מייסון

עיתונאים וכותבים מקצועיים משתמשים ב-5 מ”מים (ו-א' אחת) כדי לוודא, שיש בידם את כל המידע הדרוש לכתיבת מאמר טוב. גם פרילנסרים בכל התחומים כמו בתחומי ההייטק, הטכנולוגיות או הטלקום יכולים להשתמש באותה שיטה כדי לשפר את יכולות הפרילנס שלהם. 

האם אי פעם התחלת לעבוד על פרויקט רק כדי לגלות, שחסר לך מידע, שיאפשר לך לסיים את העבודה? אם תיקח בחשבון את 5 המ”מים של העיתונות ייתכן שתוכל להימנע מבעיה זו.

בכתבה זו אסביר מהם 5 המ"מים ואסביר כיצד להשתמש בהם בעבודת הפרילנס שלך.

מהם 5 המ”מים?

עיתונאים פרילנסרים מכירים היטב את 5 המ”מים. פרילנסרים מתחומים אחרים יזדקקו אולי להסבר קצר. כל אחד מ-5 המ”מים, מייצג שאלה, שעליה יש להשיב.

5 המ”מים של העיתונות הם:

    מי?
    מה?
    מקום?
    מתי?
    מדוע?

ורוב העיתונאים יוסיפו גם:

    איך?

כשמביטים ברשימת השאלות ניתן להבין כיצד עיתונאי, שקיבל תשובות לכל השאלות, השיג, למעשה, את כל המידע הדרוש לו כדי לכתוב מאמר. אלה הם 5 המ”מים של העבודה מהבית.

מי?

הבנת הלקוחות שלך היא קריטית להצלחתך כפרילנסר.

פרילנסר טוב צריך לדעת את פרטי ההתקשרות של המעסיק כמו:

    שם
    מיקום
    דואר אלקטרוני
    כתובת 
    מספר טלפון

אולם, פרילנסר טוב באמת, יעשה מאמץ נוסף כדי להבין באמת מיהו הלקוח שלו. תוכל ללמוד יותר על הלקוח שלך באמצעות מספר דרכים:

קרא את החזון – חברות רבות מפרסמות את החזון שלהן כחלק מפרופיל החברה. מקריאת החזון תוכל לדעת לאן החברה שואפת להגיע.

מבט לאחור – בחינת עברו המקצועי של הלקוח, תאפשר לך לדעת מה מניע אותו ולמה הוא עוסק במה שהוא עוסק.

מוניטין – מה חושבים על הלקוח שלך הלקוחות שלו. זו שאלה חשובה, שכדאי לענות עליה.

אם תבחן את כל המידע שאספת אתה תהיה במסלול הנכון כדי להבין באמת את הלקוח שלך.

 
מה?

פרילנסרים צריכים לדעת גם במה עוסקים הלקוחות שלהם. הם צריכים להבין את המוצרים או השירותים, שהם מציעים כמו גם להכיר את השוק בו הם פועלים. 
האם אתה באמת מודע לכל המוצרים או השירותים המוצעים ע"י הלקוח שלך? למד על המוצרים או השירותים המצליחים ביותר שלו ועל אלה הפחות פופולריים.

הבנה אמיתית של פעילות הלקוחות שלך תאפשר לך להציע להם את שירותי הפרילנס הטובים ביותר.

לאחר שהבנת מה הלקוח שלך עושה עליך להבין את הדרישות שלו ממך. וודא, שההסכם ביניכם יכלול, בין היתר, גם את סדר הגודל של הפרויקט.

מיקום?

נהלים עסקיים וחוקיים משתנים בין מדינה למדינה. למיקומו של הלקוח יש השפעה על הדרך בה הוא עושה עסקים.

על מנת להיות פרילנסר אפקטיבי אתה צריך לזכור את מיקומו של הלקוח שלך כשאתה מתנהל מולו. שים לב במיוחד לאיסורים והגבלות הקשורים למיקומו הגאוגרפי. 
אם הוא דובר שפה זרה ייתכן שתאלץ להעסיק מתורגמן כדי שתוכלו לתקשר בצורה ברורה.

מתי?

תאריך היעד לסיום הפרויקט הוא אחד מפריטי המידע החשובים ביותר, שבאפשרותך לדלות מהלקוח. בנוסף, יש לזכור, שתאריך הסיום פתוח לעיתים קרובות להתמקחות ואל תיבהל אם הוא נראה לך לא ריאלי.

לאחר שהגעתם להסכמה לגבי תאריך הסיום תדאג שיהיה לך את הסיכום בכתב (עדיף להימנע מהסכמים בעל פה). השתדל לעמוד בלוחות הזמנים. איחור במועדי ההגשה היא דרך בטוחה להפסיד לקוחות.

מדוע?

אמנם השאלה הקודמות חשובות לכל פרילנסר, שאלה זו עשויה באמת לבדל אותך מהמתחרים.

אם תוכל לגלות מדוע הלקוח מעוניין לבצע את הפרויקט אתה תהיה בעמדה נוחה להציע לו דרכים לשפר אותו ואף להציע לו פרויקטים נוספים, שייסעו לו להשיג את מטרותיו. תאר לעצמך את שביעות הרצון, שתיגרם למעסיק מכך, שאתה מבין את צרכיו לעומק.

איך?

קיימות גם שאלות "איך" רבות הנוגעות לעבודה מהבית:

איך תרצה שאבצע את הפרויקט? שאלה, שיכולה להתייחס לסגנון או לכלי העבודה.

איך תשתמש במוצר המוגמר? שאלה, שתסייע לך להבין את מטרות של הלקוח.

איך להתייחס לזמנים וכמויות? גם שאלות בנוגע לזמן ולהספקים יכולות להתחיל ב-"איך".

***************************************

מאת: אלון מייסון, מנכ"ל Xplace, נובמבר 2014.
 
פרילנסר
XPLACE



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

29-31/1/18 - CybertechTLV 2018  

7/2/18 - iNNOVEX2018 

8/2/18 - Beyond Agile 

13-14/2/18 - Muni Expo 

5/3/18 - GoforIsrael Investment Conference 

13-14/3/18 - NOAH Tel Aviv 2018 

19/3/18 - כנס Teleco 2018    

15/5/18 - Israel's annual Programmatic Video conference  

23/5/18- EcoMotion Main Event 2018 

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

סלקום החלה למכור חיבורי סיבים לבתים בחבילות מתחרות לפרטנר - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2017 בעולם התקשורת והייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים