SnapChat סירבה להצעת קניה של 3 מיליארד דולרים מצד פייסבוק

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם האפליקציות >> SnapChat סירבה להצעת קניה של 3 מיליארד דולרים מצד פייסבוק
SnapShat סירבה להצעת קניה של 3 מילארד דולרים מצד פייסבוק
מאת: מערכת Telecom News, 14.11.13, 00:28אוון שפיגל

Evan Spiegel בן ה-23, מנכ"ל SnapChat  דחה על הסף את הצעה. נשאלת השאלה מדוע?

מנכ"ל Snap Chat אוון שפיגל (בתמונה משמאל מלינקדאין) אמר "לא" למארק צוקרברג מנכ"ל פייסבוק ולהצעה לרכוש את האפליקציה SnapChat בלא פחות מ-3 מיליארד דולרים. הצעת פייסבוק מוכיחה למעלה מכל ספק: SnapChat, "אפליקציית המסרים של התמונות הנעלמות" היא סיפור הצלחה מדהים.

אפליקציות המסרים מאיימות על פייסבוק, כפי שניתחנו בכתבה מיום 10.11.13: "אפליקציות המסרים הן IN בקרב צעירים. פייסבוק בדרך להיות OUT".

פייסבוק הודתה החודש, שהיא רואה ירידה הדרגתית במספר המשתמשים היומיים, במיוחד בקרב צעירים. במלים אחרות: צעירים נמצאים עדיין בפייסבוק, אך הם אינם משתמשים יותר בצורה אינטנסיבית בפלטפורמה הזו כמו שנהגו להשתמש בה בעבר. הצעירים מצביעים על הנהירה לדבר הגדול הבא: אפליקציות המובייל בחינם של המסרים המידיים. בין האפליקציות הללו מצויה SnapChat. פייסבוק נמצאת, קרוב לוודאי, בלחץ בגלל העובדה הזו, ולכן היא הציעה מחיר עצום כזה עבור סנאפצ'ט. 

האפליקציה בחינם SnapChat מאפשרת צ'ט מהיר כולל תמונות, תוך קביעת הזמן בשניות בו יראו הנמענים את ההודעות ויגיבו. כלומר, כל תמונה ששולחים נעלמת לאחר מספר השניות שהוגדר מראש - האפליקציה דואגת "לחסל" כל תמונה העוברת דרכה לאחר כמה שניות ולכן מתאימה במיוחד לצרכים דיסקרטיים ולשמירה על הפרטיות. האפליקציה צברה "מוניטין" כזירה להחלפת הודעות ותמונות בעלות אופי מיני (סקסטינג).

ב-3.10.13 הוספה לאפליקציה תכונה חדשה: סיפורים. אפשר לראות בה צעד אחד נוסף לקראת הפיכתה של SnapChat לרשת חברתית של ממש. הסיפור הוא תיעוד 24 השעות האחרונות שנשלח באופן אוטומטי לחברים. קיצור דרך חדש במסך הצילום של האפליקציה מאפשר להוסיף לסיפור תמונות חדשות, ואין הגבלה על כמות התמונות שאפשר לצלם. עם זאת, כל תמונה נמחקת 24 שעות לאחר שצולמה - כך שהסיפור תמיד נותר עדכני.

אתר bustle מדווח היום על הצעתה הנ"ל של פייסבוק, וגורס, שאם לפייסבוק יש בעיה עם נטישת הצעירים, טבעי, שהיא תפנה לאפליקציית המסרים בה מבלים הצעירים את זמנם. גם לפייסבוק וגם ל-SnapChat יש כ-350 מיליון הודעות-תמונות ביום. (לאינסטגרם ול-WhatsApp יש יותר הודעות-תמונות ליום). פייסבוק קנתה את אינסטגרם באפריל 2012 במיליארד דולרים, ואינסטגרם הייתה אז כ-20% ממה שהיא כיום. פייסבוק קנתה אותה לפני שהיא התרחבה וכנראה רצתה לעשות זאת גם במקרה של סנאפצ'ט, שכבר עתה יש לה כאמור 350 מיליון תמונות ביום והיא במגמת גידול. בהצעתה פייסבוק גם רצתה להגדיל את השליטה שלה בתחום התמונות במובייל.

SnapChat הוקמה ב-2011, אז למה שחברה צעירה כזו, ללא רווחים ומודל עיסקי לרווח, עם 150 מיליון משתמשים (לעומת 1.2 מיליארד משתמשים רשומים בפייסבוק), שהפכה לפופלרית רק לאחרונה, והמנכ"ל המאד צעיר שלה ידחו הצעה כזו?

תיתכנה כמה סיבות:

א. כנראה יש רצון לחכות בסבלנות להצעה הנכונה, שתביא תועלת לחברת ההזנק בכללותה וזה לא רק עניין של כסף. 
ב. חברת ההזנק גייסה מיליוני דולרים ממשקיעים פרטיים בעבר ומתכוונת לגייס גם בעתיד, ועתה היא תוכל לגייס בעצמה סכומים נכבדים לפי שווי של 3 מיליארד דולרים לפחות מבלי להימכר כולה. (באוגוסט השנה הוערכה SnapChat ב-800 מיליון דולרים).
ג.מסתבר, שחוץ מפייסבוק, פנו לחברה גם חברות אחרות, כמו גוגל וכמו החברה מסין - Tencent Holdings (שהיא הבעלים של אפליקציית המסרים WeChat ויש לה חלק גם באpליקציית המסרים הדרום קוריאנית Kakao), שמעריכות כיום את SnapChat  ב--4 מיליארד דולרים.  
ד. משתמשי SnapChat הרי "ברחו" מפייסבוק למקום יותר פרטי ודיסקרטי עבורם, עם פחות "שגעון שיתוף כללי". אינטגרציה של SnapChat עם פייסבוק וניסיון של פייסבוק להרוויח מסנאפצ'ט עלולים להרוס את הרעיון העומד מאחורי האפליקציה ולעזיבת המשתמשים בה. 

נראה, שצוקרברג יצטרך להצטער ש-SnapChat נשארת "בסביבה" כישות עצמאית וכמתחרה יותר זמן ממה שהוא חשב מלכתחילה.
 
הצעת רכישה




snapchat
 



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

4/4/17 -  Israel AdTech 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים