Telecom News - לוויינים בשירות המדע: צילום לוויני מהחלל גילה מושבת פינגווינים קיסריים באנטרקטיקה

לוויינים בשירות המדע: צילום לוויני מהחלל גילה מושבת פינגווינים קיסריים באנטרקטיקה

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> לוויינים בשירות המדע: צילום לוויני מהחלל גילה מושבת פינגווינים קיסריים באנטרקטיקה
לוויינים בשירות המדע: צילום לוויני מהחלל גילה מושבת פינגווינים קיסריים באנטרקטיקה
לוויינים ופינגווינים
מאת: מערכת TelecomNews
08.02.2013, 16:00
 
הגילוי נעשה על סמך צילומים של ריכוזי צואה המופיעים בתמונות הלוויין.
 
כבר בשנת 2009 מדענים שמו לב לקבוצות של כתמים בצילומי לוויינים ב-10 מקומות באנטרקטיקה. לאחרונה, הגיעה לאחד מאתרי הכתמים הללו קבוצת חוקרים וגילתה, שהמדובר במושבה של 9,000 פינגווינים קיסריים.

קשה למצוא מושבות של פינגווינים קיסריים ביבשת העצומה הזו. הם משנים את מקומות הרבייה שלהם, פני הקרח משתנים, וללוויינים יש קשיים למקד עליהם בגלל זוויות הצילום מעל פני כדור הארץ והם גם לא יכולים לצלם את הפינגווינים כי הרזולוציה איננה גבוהה מספיק. לכן, בגלל סביבה בלתי יציבה זו, על החוקרים היה להסתמך על הכתמים הנראים בצילומי הלוויינים ולהגיע בעצמם למקומות של הכתמים כדי לראות מה משמעותם. עכשיו מסתבר, שהכתמים הם למעשה תמונות של זבל-צואת עופות מרוכז.  כלומר, איתור הפינגווינים צריך להיעשות על סמך ריכוזי צואה של הפינגווינים.

בזמן עונת הרביה, הפינגווינים שוהים במושבה כמה חודשים, והקרח מאד מתלכלך. לכן, ניתן לראות את הצואה שלהם בצילומי הלוויינים. כלומר, הלוויינים הם אלה שעוזרים למעשה למפות באנטרקטיקה את המושבות של הפינגווינים הקיסריים. עד כה, צילומי הלוויינים הצביעו על 10 ריכוזי כתמים.
בדצמבר 2012 ביקרה באזור של כתם אחד מהם, שנצפה בלוויין, קבוצת חוקרים מבלגיה ומשוויץ. הקבוצה נעה ברכבי שלג וברגל. הקבוצה הופתעה לראות פינגווינים קיסריים. היא גם הייתה המומה למראה הכמות הגדולה של העופות הללו. ריח הצואה לא נישא באוויר עקב הקור העז. הפינגוינים עצמם, שמעולם לא ראו בני אדם, לא הפגינו פחד אלא רק סקרנות.

למידע נוסף ולצפיה בתמונות מרהיבות מאזור הגילוי מומלץ לעבור ללינק.
 
תגיות:
 
 
Bookmark and Share