Telecom News - נמחק סופית הקו המבדיל בין טלקום ל- IT

נמחק סופית הקו המבדיל בין טלקום ל- IT

דף הבית >> דעות ומחקרים >> עמדות ניתוחים >> נמחק סופית הקו המבדיל בין טלקום ל- IT
נמחק סופית הקו המבדיל בין עולם התקשורת לעולם ה- IT 
אורקל
מאת: אבי וייס
10.02.2013, 23:00
 
אורקל, האחרונה מבין ענקיות חברות התוכנה, חצתה אף היא את הקו העדין המפריד בין IT לטלקום ורכשה את חברת Acme Packet שמספקת פתרונות לעולם התקשורת, תמורת 2.1 מיליארד דולרים. זאת, אחרי שרכשה בשנה החולפת כמה חברות מעולם הטלקום דוגמת Xsigo, שמספקת פתרונות לרשתות חכמות. 

למעשה, בכך הושלם מעגל שלם בעולם ה- ICT. חברות לפתרונות תקשורת דוגמת סיסקו, הפכו בעשור החולף לחברות לפתרונות משולבים - ICT בכל התחומים, כולל תוכנה ו- Data Centers. חברות תוכנה נכנסו לתחום התקשורת. מיקרוסופט הבליטה את כניסתה לתחום התקשורת בפתרונות דוגמת Lync (לעסקים שמעל רמת ה- SME) והרכישה של סקייפ, שהיא כעת מוצר הדגל של מיקרוסופט בתחום התקשורת הפרטית והעסקית עד רמת ה- SME. 

גם אורקל החליטה, שהיא לא יכולה להשאיר את עולם התקשורת למתחרותיה. כך היא נכנסה לתחום עולם התקשורת במלא התנופה, עם מגוון חברות מובילות וענקיות, בפתרונות רשת ותקשורת מתקדמים. ברור, שהתהליכים הללו קיבלו את התנופה מהמעבר לשירותי ענן,

אורקל נכנסה למעשה לשוק החומרה כבר ב- 2008, עם הכרזתו של לארי אליסון על המגמות החדשות של החברה, כולל כניסה לתחומי תקשורת "קשים" דוגמת: רשתות אינפיניבנד, פיבר צ'אנל, אתרנט ורשתות וירטואליות. 

בענן, מטשטש לגמרי הגבול בין עולם התקשורת לעולם תוכנה. הכל הופך לתוכנה ולווירטואלי. הכל מבוסס IP. אורקל רכשה חברות ביותר מ- 50 מיליארד דולרים מאז 2005, כעת היא מבססת את עצמה במרכז המפה עם פתרונות מקיפים לכל רבדי השוק ולכל הצרכים. ICT מלא במיטבו. 

 
תגיות:
 
 
Bookmark and Share