Telecom News - מחסור בבלוגרים "משפיענים" בישראל

מחסור בבלוגרים "משפיענים" בישראל

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות הפורומים והבלוגוספרה >> מחסור בבלוגרים "משפיענים" בישראל
מחסור בבלוגרים "משפיענים" בישראל, אבל יש מומלצים לקריאה!
נירית וייס-בלט
מאת: נירית וייס-בלט
13.02.2013, 08:00
 
ארה"ב התברכה בכמות יפה של "A-List Bloggers" החושפים סקופים ומהווים מרכיב דומיננטי בסדר היום הציבורי. ישראל מצויה שנים רבות מאחור. אולם, ישנם בלוגרים מומלצים לקריאה. אתם מוזמנים להוסיף בתגובות את ההמלצות שלכם!
 
 
מחקר הדוקטורט שלי עוסק בבלוגים אמריקניים, כך שאת מרבית זמן הקריאה ברשת אני מבלה בבלוגים באנגלית, שעומדים בקריטריונים של המחקר (שיוצג בתום הגשתו). מכאן יוצא שמלכתחילה, ההתעניינות שלי בבלוגים הישראלים הנה שולית בלבד ומוקדש להם זמן מועט. עם זאת, לאורך השנים, ליקטתי מספר בלוגים בעברית, שאני מעריכה את כתיבתם/ עדכוניהם. הרשימה הבאה מייצגת את טעמי האישי בלבד ואינה מסתמכת על נתוני גלישה (Traffic) או פופולאריות בקרב הקוראים.
 
ישנם בלוגרים בעלי השפעה מסוימת על הנעשה בתקשורת (למשל דבורית שרגל) או הפוליטיקה (למשל טל שניידר). אך נדמה, שאנו מצויים שנים רבות מאחורי המצב הנתון בארה"ב, שהתברכה בכמות יפה של  A-List Bloggers, שמהווים כוח עיתונאי אופוזיציוני למדיה המסורתיים. נותר לנו רק לחכות שתהיה פה בלוגוספרה בועטת, חושפת סקופים ובעלת השפעה על סדר היום הציבורי. ישנם ניצנים מעודדים, אך נראה כי אנחנו עוד לא שם. בינתיים, מומלץ ליהנות מהתוצר הקיים, שניתן למצוא בו כתיבה טובה. אציג מספר בלוגים נבחרים תוך חלוקתם לנושאי-גג:
 
בלוג תקשורת: ולווט אנדרגראונד של דבורית שרגל. כל מי שעוסק בתקשורת ורוצה להיות עם יד על הדופק בנבכי העיתונות הישראלית- זה המקום. הבלוג מתעדכן לפחות פעם ביום ותרומות כספיות מהגולשים הן המשכורת החודשית של דבורית. בלוג נוסף, עם עיסוק יותר פוליטי: רביב דרוקר. לאחרונה זכה בפרס "בלוג האקטואליה לשנת 2012" מטעם אתר ישראבלוג. ההתרשמות שלי הנה שבלוגים אלו מוערכים מאוד על-ידי הברנז'ה. בתוך תחום ביקורת התקשורת ניתן למצא מימין את כותבי לאטמה והיה משעשע לראות כיצד הטוקבקיסט הפעיל אצל ולווט, הלל גרשוני, החליט לבסוף להקים בית משלו לניתוחיו - בלוגרשוני.
 
בלוגים טכנולוגיים מעניינים: ניוזגיק של יניב פלדמן ומורן בר, חדשות מגוונות, חורים ברשת של גל מור, הכל מהכל, עם כמות קוראים גדולה, חדר 404 של עידו קינן (עידוק), פעיל מאוד ברשת ובעל עדת מעריצים, פידר של גלובס, בעיקר חדשות, הגלוב של ד"ר יובל דרור, בעיקר הגיגים אישיים, go2web2.0 של אורלי יקואל, שיכולה להיחשב כ"משפיענית", כותבת באנגלית ויש לה קוראים בינלאומיים לגבי סטארט-אפים ישראלים וחידושים טכנולוגיים בכלל.
 
בלוג לברנז'ה הפרסומאית: מזבלה של דורי בן ישראל. כל מנהל שיווק רוצה לראות את הקמפיין שלו מפורסם בבלוג הזה. הוא שולט ללא עוררין בתחום. בלוג נוסף, עם מגוון עדכונים על פרסומות וסרטונים וויראליים: הפטרייה.
 
בתווך בין הבלוגרים הטכנולוגיים לפוליטיים מצוי יהונתן קלינגר שהצטרף למפלגת העבודה (יחד עם דובי קננגיסר). פרסומיו עוסקים בעיקר בסוגיות של משפט וטכנולוגיה (לא מפתיע, כשמדובר בעו"ד בעל תואר שני במשפטים ולקראת תואר שלישי).
 
בלוגרים פוליטיים: זה המקום לפרגן למטאור החדש והמבטיח: הפלוג של טל שניידר (ששולב בעיתון הארץ). כשמסתכלים על ההיצע הקיים, ניתן לזהות שמרבית הבלוגרים הבולטים מייצגים את הצד השמאלי של המפה הפוליטית, למשל: החברים של ג'ורג' של יוסי גורביץ', ארץ האמורי של עופרי אילני וגל כץ, העוקץ של יוסי דהאן ואיציק ספורטא, ו- 972+ הכותבים באנגלית. אבל אפשר למצוא גם קונטרות מימין: הבלוגים של בן דרור ימיני ו-קלמן ליבסקינד ב- nrg, הבלוג נגד הזרם של דוד מרחב ו- Gplanet של ד"ר גיא בכור.
 
כללי: ב-סלונה יש כל מיני בלוגריות הכותבות על נושאים מגוונים, הוותיקה והמפורסמת (שגם הקימה את האתר) היא ריקי כהן. יש בלוגרים מובילים בתחומים כמו אוכל (בישול), אופנה וסטיילינג (בהם תמצאו משפיענים שונים), וגם בתחומים כמו אימהות ואבהות, עיצוב, מוזיקה, פילוסופיה, היסטוריה, ספרות ורוח, אך לצערי אני לא עוקבת אחריהם (מאילוצי זמן) ולכן גם לא יכולה להמליץ על המוכשרים/המעניינים מביניהם. אני יכולה להזכיר לטובה, שבתחום הספורט יש את דה-באזר של רונן דורפן ואיתן בקרמן, בתחום ביקורת טלוויזיה (בעיקר ריאליטי) את צפניה של אביעד קדרון, שהיה בלוג מעולה (אביעד ממשיך לכתוב, אבל כיום תמצאו אותו בתוך אתר נענע10- תרבות ובידור- טלוויזיה), בתחום ביקורת קולנוע את סינמסקופ של יאיר רווה ואת עין הדג של דורון פישלר, בתחום הטלוויזיה והקולנוע יחדיו אפי טריגר, בתחום המשטרה והפלילים פוסטה של אמיר זוהר, ובתחום חדשות מהעולם קו חוץ של דימי ריידר, הגר שיזף, נועם שיזף ועידן רינג (שחבל מאוד שלא עדכנו מאז ספטמבר 2012).
 
מדובר, כאמור, בסקירה על קצה המזלג. אני מקווה שתמצאו עניין בחלק מהכותבים, ואתם מוזמנים לשתף בתגובות את המלצות הקריאה שלכם מתוך הבלוגוספרה הישראלית.

 
בלוג
 
תגיות:
Bookmark and Share