Telecom News - ניטור הגלישה למניעת חריגות מהחבילה

ניטור הגלישה למניעת חריגות מהחבילה

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> ניטור הגלישה למניעת חריגות מהחבילה
אין צורך לשלם ביוקר על חריגות ממכסת הגלישה!
Roaming - נדידה
מאת: אבי וייס
21.8.2012, 12:00
 
לכל ספק סלולר יש מנגנון שונה לטיפול בחריגות הגלישה של לקוחותיו, בארץ ובעת שהלקוח נמצא בחו"ל. חלק מאיטים את הגלישה ולא גובים עבור החריגה, אבל חלק מהספקים גובים סכומי עתק על כל מגה של חריגה ממכסת הגלישה החודשית שיש ללקוח. אין צורך ליפול בפח!

במערכות ההפעלה החדשות (בגרסאות מסוף 2012 והלאה) של כל מכשירי הסלולר שיש בשוק (לרבות אייפון ואנדרואיד), יש במערכת התפריטים במכשיר יכולת מעקב אחרי היקף צריכת הגלישה של המשתמש. צריך להציב במערכת את קו הגבול של מכסת הגלישה והמכשיר יתריע בעצמו למשתמש בו על התקרבות לקו זה וחריגה.

אולם, לרבים המחזיקים במכשירים ניידים עם מערכות הפעלה ישנות יותר ובגרסאות ותיקות, אין דרך קלה לדעת מתי הם מתקרבים לניצול מלא של חבילת הגלישה באינטרנט הסלולרי. אמנם, ספק הסלולר מחוייב לשלוח מסרון למשתמש כשהוא עומד לסיים את המכסה שלו. אך רבים לא שמים לב למסרונים הללו, או שמסיבה כלשהי הם לא מקבלים את המסרון אזהרה. התוצאה: חיובים גבוהים בחשבון הסלולר עבור החריגה.

לכן, ההמלצה שלנו להוריד מהרשת אחד משני הכלים החופשיים, 2 אפליקציות בחינם המספקות יכולת מעקב אחרי צריכת המכשיר: Onavo ו- 3G Watchdog. יש עוד כלים כאלו, אך מומלץ (לאור ההתנסות האישית בתוכנה שפותחה בישראל) לבחור ב- Onavo. עי"כ ניתן לחסוך ולמנוע את הקנסות והחיובים על חריגה ממכסת הגלישה החודשית ולמנוע גלישה מיותרת בחו"ל - במחירים מפחידים. 
 
 
תגיות:
Bookmark and Share