Telecom News - התעלמות מנהלים מכלי הרשת החברתית פירושה "סוף הדרך" לארגון

התעלמות מנהלים מכלי הרשת החברתית פירושה "סוף הדרך" לארגון

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות הפורומים והבלוגוספרה >> התעלמות מנהלים מכלי הרשת החברתית פירושה "סוף הדרך" לארגון
התעלמות מנהלים מכלי הרשת החברתית פירושה "סוף הדרך" לארגון
רשתות חברתיות
מאת: אבי וייס
10.02.13, 11:15
 
בעולם הרשתות החברתיות, כשהכול פתוח, נגיש ומהיר, אי מעבר ל- Social Business יכול להוות "מכת מוות" עבור ארגונים ועסקים לא מעטים. איך יוצאים לדרך חדשה ומצליחים בה?
 
למה עסקים אמורים לעבור לשימוש ברשתות חברתיות?
כנס Go Social Business 2013, שנערך ביוזמת "מידע כנסים", היה דוגמה חיובית ליישום השימוש ברשתות חברתיות באירוע עצמו, על כל שלביו (מהרישום לאירוע ועד הנטוורקינג בין משתתפיו במהלך האירוע ואחריו). האירוע לווה בכלים חברתיים, כשהפעם שולבו בו תחת מעטפת אחת שלושה כלים מתקדמים גם יחד, פרי פיתוח "כחול לבן": Bizzabo (לקשר חברתי בין משתתפי האירוע בסמארטפונים וטאבלטים), Zigit (קבלת ושליחת מידע בין מארגני הכנס למשתתפים בזמן אמת, תוך שילוב QR-Codes) ו- Pic2Go (שילוב תמונות בזמן אמת באירוע ואחריו).
 
כמעט כל הדוברים הסכימו וטענו, שבמציאות של היום, ארגונים ועסקים זונחים את השימוש בדוא"ל ככלי ניהולי ותקשורתי ועוברים לרשתות חברתיות, רובן דמויות פייסבוק. לדבריהם, אין הגיון לקשר את פייסבוק כלפי חוץ (מהארגון לדף תדמיתי בפייסבוק), אם אין בארגון פייסבוק פנימי. אין אפשרות להפריד בין סביבת העבודה הפנימית לבין הקשר עם הלקוחות, ספקים, שותפים וכיו"ב החוצה. זה לא אמור לבוא על חשבון האבטחה ושאר הנושאים הרגולטוריים, שקשורים בסביבת העבודה הפנימית.
 
בלי הקשר הזה (פנים-חוץ), המנהלים והעובדים ימשיכו לעבוד כלפי פנים בדוא"ל. זה כלי ישן, בשלבי גסיסה, שאין בו כל יכולת חברתית מתקדמת. דוא"ל אינו יכול להיות כלי לעבודה קבוצתית Online ובזמן אמת. רק רשת חברתית מאפשרת את היכולת הזו.
 
רק הרשת החברתית מאפשרת לעובדים ולמנהלים להעלות מידע וידע עם תובנות שנצברו אצל העובדים או המנהלים לרשת וזו בונה עבור הארגון את מאגר הידע הארגוני. בדוא"ל אין כל דרך לצבור ידע ולשתף ידע, או לנהל אותו בצורה סיסטמתית. ארגון בלי ידע – אין לו כל יתרון ועם הזמן הוא פשוט "הולך לאיבוד" ומאבד כיוון.
 
כיום, ב- 2013, פחות קשה להסביר לציבור, כולל למנהלים במגזר העסקי, מדוע צריך מדיה חברתית ומה עושים עם זה. לא כולם מבינים איך ליישם את התובנה הזו אצלם. יש בעולם, כמו גם בישראל, שפע של חברות, שמציעות הזדמנויות עסקיות מעניינות לשוק בתחום הזה.
 
המקום הראשון, שכלים חברתיים נכנסים בו בארגונים, הוא תחום השיווק. כלים אלו דוחקים החוצה כלים דוגמת "סקר" (סקר לקוחות, סקר שביעות רצון וכיו"ב). ל"סקר" אין את הכוח להפוך תובנות אמיתיות למציאות ארגונית בזמן אמת, עם מידע המגיע מקהלים גדולים.
 
כיום, כלים בתחום המדיה החברתית מסוגלים לספק תובנות חשובות בזמן אמת ולייצר תובנות אמתיות על "מה קורה", מה מצב המותג, מה רצון הצרכנים ועוד. זאת, בניתוח המשתרע על פני בסיסי "נתונים חיים" עצומים.  
 
לאן הולכים מכאן, בתחום הרשתות החברתיות העסקיות?
חיבור "חוכמת ההמונים" עם "שוק החיזוי" נותן תועלת אסטרטגית לכל עסק וארגון, בכל תחום. רק כך ניתן לבחור את כיווני ההתפתחות של העסק ולהבין: מה יש לו סיכוי טוב יותר להצליח.
 
יש בישראל כמה דוגמאות לניצול חוכמת ההמונים. בתחום הציבורי יש תנועה חדשה בשם "תנועת המורים", מלכ"ר שקם כדי לבנות חזון חינוכי חדש למדינת ישראל. תהליך בניית החזון נעשה בשיטת "חוכמת ההמון". התהליך הולך בתצורה של משפך: כל הרעיונות מתנקזים ומנוהלים Online עד שיגובשו הרעיונות המתאימים, שזכו למירב ההסכמות. התהליך הזה מוביל ליצירת חזון, שנבנה ע"י קבוצה גדולה של אנשים מכל קצוות הארץ, מכל רבדי השוק, שעוסקים בתחום החינוך. השיטה הזו טובה לכל רעיון ולכל עסק.
 
היתרון של המדיה החברתית הוא במתן אפשרות של "ניסוי ותעייה". זה לא קיים בשום מדיה אחרת, כמובן לא במדיה המודפסת והפיזית. במדיה החברתית ניתן ליצור "מערכת יחסים" קרובה – Engagement, בין כל סוג של אנשים (לקוחות, חברים, שותפים, ספקים, מפתחים וכיו"ב).
 
התרגום של המדיה החברתית ל- ROI במצב הכלים שיש כיום, אינו חד-ערכי. אלו מודלים בהתהוות. כל המומחים טוענים, שבמהלך השנה הקרובה ועד סוף 2014 נכיר כבר את המודלים המצליחים יותר וכיצד הם מביאים ROI מוכח.
 
בכנס הוצגו כמה כלים ובניהם: T-Roo, iceSCRM, Qmarkets, Buzzilla, 2Like, Startcut, BumpYard, DataMind, D-Kit ועוד. כמות הכלים בשוק רבה ומגוונת. כיום, יש נטייה לעבור לכלים המשלבים יכולות של Big Data.   
 
כמובן, שאין להמתין שכל הכלים יוכיחו ROI. ארגונים גדולים במשק כבר הבינו את המסר הזה ונכנסו לעולם המדיה החברתית. הם הציגו פיתוחים משל עצמם ליישום כלי מדיה חברתית בעסקיהם להשגת המטרות הארגוניות. בין החברות, שהציגו שימושים מעשיים של מדיה חברתית כחלק מליבת העסקים שלהם בכנס היו: משטרת ישראל, צה"ל, עירית ת"א, שירותי בריאות כללית, אל-על, בנק לאומי, משרד התחבורה \ הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ועוד. כמובן, שגופי התקשורת הגדולים (כמעט כולם, גם ספקי הסלולר החדשים), משתמשים בכלים של מדיה חברתית, גם אם עדיין במקטעים חלקיים של סביבת העבודה הפנימית שלהם. כך שהמהפכה הזו מצויה עמנו כאן ועכשיו
 
 
 
 
 
 
Bookmark and Share