Telecom News - Rosetta IP תספק שירותי מסחור ידע למוסדות להשכלה גבוהה

Rosetta IP תספק שירותי מסחור ידע למוסדות להשכלה גבוהה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> Rosetta IP תספק שירותי מסחור ידע למוסדות להשכלה גבוהה
Rosetta IP תספק שירותי מסחור ידע למוסדות להשכלה גבוהה 
מסחור קניין רוחני
מאת: אבי וייס
13.02.13, 16:39
 
Rosetta IP (חברה ישראלית-אמריקאית) תבצע במוסדות להשכלה גבוהה חיפוש אחר מחקרים בעלי פוטנציאל ליישום ולאחר מכן תעסוק בשיווק ומכירת הקניין הרוחני שימוסחר עבור המוסדות הללו. בנוסף, היא תנהל את תהליכי רישום הקניין הרוחני ותארגן ועידות וכנסים לחשיפת המידע בפני גורמים מסחריים. כמו כן היא תבצע מחקרים יישומיים בתעשיה ותתן ייעוץ , תוך שימוש במשאבי המוסדות להשכלה גבוהה.

החברה נבחרה ע"י משרד האוצר והוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה. תקופת ההתקשרות עם המדינה היא ל-8 שנים, עם אופציה להארכה לעד 4 שנים נוספות. 

הבחירה ב-Rosetta IP תפתור את בעיית היעדר יכולות מסחור ידע אצל מספר גדול של מוסדות להשכלה גבוהה ומכוני מחקר להם אין מנגנונים יעילים למסחור ידע חדש בעל פוטנציאל מסחרי גדול.

החברה שנבחרה תפתור במיוחד את הבעיה אצל המכללות, שם היקף הידע למסחור נמוך בהשוואה לאוניברסיטאות ואינו מצדיק הקצאת כספים להקמת חברת מסחור בכל מכללה בנפרד. זאת, לאור העובדה שסך הכל לכלל המכללות יש כמות פרויקטים גדולה הראויה למסחור. לכן בחירה של חברה שתרכז את הידע תוביל לא רק להעלאת רמת החדשנות אלא במיוחד להגדלת מקורות ההכנסה של מכוני המחקר והמוסדות להשכלה גבוהה בארץ.
 
 
 
 
Bookmark and Share