Telecom News - "אי כנס" בתחום הלהט היצירתי במכון הטכנולוגי חולון

"אי כנס" בתחום הלהט היצירתי במכון הטכנולוגי חולון

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> "אי כנס" בתחום הלהט היצירתי במכון הטכנולוגי חולון
"אי כנס" BirdBrain 13 ביוזמתם של ג'ף פולבר, יוסי ורדי, מל רוזנבר, תמיר שפר ועוד מאות אורחים יצא לדרך במכון הטכנולוגי חולון.
Jeff Pulver
מאת: אבי וייס
19.02.13, 13:30
 
המכון הטכנולוגי חולון (HiT), כנראה בהשראת חג הפורים הקרב ובא, אירח ביום 19/2/13 את מאות משתתפי "אי כנס" לתחום "הלהט היצירתי" ויזמות חווייתית, וחשף פיתוחים, רעיונות, יוזמות וסטארטאפים מפתיעים, שמשלבים בין עולם האינטרנט ועולם היצירתיות והאמנות, עם דגש על "עיצוב חזותי". 

המונח "אי כנס" כבר הובהר בכתבה קודמת, כאשר חלק מהיזמים נמצאים גם כאן, ב"אי כנס" של האקדמיה בחולון. היזמים כאן הם: ג'ף פולבר (בתמונה), ד"ר יוסי ורדי, פרופ' מל רוזנברג, תמיר שפיר, אלון, חגי  ועוד מתנדבים רבים. הכנס נערך בחסות ובארגון המחלקה לעיצוב חזותי, הפקולטה לעיצוב במכון הטכנולוגי חולון.

ג'ף פולבר: "זו הזדמנות אדירה לתת במה לכל היזמים ובעלי הרעיונות להציג את הרעיון שלהם ב- 10 דקות. מניסיוני, אני יכול להעיד, שרוב האנשים מקבלים רעיונות טובים בזמן שהם במקלחת. זו תופעה עולמית. יש לי הרצאה שלמה רק בנושא הזה. היום אני ארצה על 'שגיא', הוא חלק מעולם הפייסבוק.

נוכחתי, שהעולם השתנה במעבר לפייסבוק. יותר ממיליארד אנשים שותפים לקהילות מגוונות ומקוונות. זה היה בלתי אפשרי אך לא מזמן. הקמתי בפייסבוק עיר משלי ואני מגייס אנשים לעיר הזו. כל אחד יכול להקים לו עיר, לצרף לה תושבים וגם לאבד אותה, אם הוא טובע בספאם. המגבלה של פייסבוק היא שאפשר לצרף רק עד 5,000 חברים. כך שהערים בפסייבוק הן לא יותר מ- 5,000 אזרחים.

הפייסבוק מוביל לרגשנות, לתגובות אמוציונאליות ולצורך לתקשר בין בני אדם. הפייסבוק יצר מציאות, שבה יותר ממיליארד בני אדם מצאו את המקום להביע את הרגשות שלהם ולהעלות על הכתב את המחשבות שלהם. זה שונה לגמרי מהעולם האמיתי, שבו מעטים מביעים את רגשותיהם ומחשבותיהם בפומבי. עבורי, אני מעלה פוסטים בפייסבוק בכל פעם שאני נזכר באבא שלי ז"ל, שהיה מאוד קורב אלי ונפטר לפני כמה שנים. זה מעורר אותי לכתוב מה אני מרגיש בנושאים רבים.

במקביל, בחצי השנה האחרונה הפסדתי 23 ק"ג ממשקלי. זה החל במסע ארוך ומרתק, שאת מהלכו על כל פרטיו אני משתף עם כל הסובבים אותי. למדתי הרבה על תחום הבריאות, ספורט, תזונה נכונה וחיים בריאים. כשהעליתי תמונות שלי מתאמן בחדר כושר, אנשים נכנסו לפייסבוק וזה עורר אצלם התרגשות רבה. קיבלתי המון תגובות. אלפים צופים בכל אימון כושר שלי. רבים הצטרפו למהלך שלי. החוויה הזו נתנה לי תובנות חדשות. לכן המצאתי את 'שגיא' (בובה קטנה). זה כמו ילד שצריך לגדל אותו, אבל בעולם הפייסבוק.

אני מאמין, שמי שמציב לעצמו מטרה יכול להשיג אותה. הצבתי לעצמי מטרה להוריד משקל ואני בדרך להשיג את המטרה הזו. זה בא מבפנים. זה דורש חיבוק של הקהילה. אני קורא לכולם להצטרף לטרנד הזה. בקרוב אני עורך כנס (בניו-יורק), שיעסוק בחיבור בין המעבר לחייים בריאים לבין העולם החברתי, עולם הפייסבוק. יזמים ובעלי רעיונות בתחום הזה מוזמנים להציע הרצאות לכנס זה ואקבל אותם בשמחה".

יוסי ורדי: "כל הכבוד לפרופ' מל רוזנברג על היוזמה לעשות את ה'אי-כנס' בחולון. הוא ראוי לקבל קתדרה על שמו. בעברי, היה לי קטע של קריאת כף יד. היום זה נעשה באינטרנט. יש לי תובנה בתחום הזה, שאני משתף אותה כעת עם הקהל: מידע מוקדם ומחקר מוקדם משפר מאוד, כמובן, את היכולת לחיזוי על פי כף יד. זה הלקח שלמדתי בחיים ואני מנחיל אותו כאן".

בכנס הוצגו יוזמות ועבודות רבות של סטונדטים ומרצים. אחת מהן, מאוד מפתיעה, בתחום החיבור בין עולם הציור, המוזיקה והעולם החברתי באינטרנט ובסלולר מוצגת בנפרד.

שתי יוזמות אחרות שראויות לאזכור קצר:
א. רבקה רחמני: הציגה איך לממש את הרעיון, שלפיו ניתן לשכנע אנשים לעשות דברים עבור אחרים - בחינם. את מחשבותיה ניתן למצא בבלוג שלה. הרעיון: איך להביא אנשים לבצע עבורך דברים בחינם. יש הרבה מתנדבים ורבים מוכנים לעזור. בכל מקרה, צריך להכין "תכנית חלופית (Plan B)" וחשוב מאוד להודות לזה שעזר. היוזמה הזו, שתתבסס על פלטפורמה אינטרנטית לשדך בין מחפשי עזרה ונותני עזרה, נמצאת רק בתחילת דרכה.
ב. טל גוטמן- מרצה שעליו ניתן לקרא בבלוג שלו, הציג את התזה, שאימפריות מנוהלות ע"י דואר. זה החל במאה השישית לפני הספירה, כשיטת ניהול אימפריה ע"י הפרסים. הרומאים שיכללו אותה ויצרו מערכת דואר, שהייתה פרוסה בין בריטניה של היום לאפגניסטן וצפון אפריקה, כשהמרחק בין כל שתי תחנות דואר לא עלה על יום רכיבה על סוס. אחריה הכנסיה ניהלה את מערכת הדואר המסועפת ביותר בעולם. בעידן המודרני, הטלפון האנלוגי עובד בדיוק כמו הדואר של ימי הביניים. במאה ה- 12 החלה שיטת הדואר להשתנות והדואר החל להיות מועבר בנתיב הזמין לאותו רגע. זה בדיוק העיקרון של האינטרנט של ימינו. מידע נשמר כבר בימי הביניים, כי אנשים העתיקו אותו (העתיקו את הדואר). כך גם בימינו, זה אותו דבר. זה הבסיס לפיתוחים חדשים של 'בינה מלאכותית' המשלבת בתוכה את גוגל". 

 
בתמונה: ג'ף פולבר (מינוס 23 ק"ג בחצי שנה) ואבי וייס (מינוס 15 ק"ג בחצי שנה) בצילום משותף ב"אי כנס" חולון:

ג'ף פולבר ואבי וייס


 בתמונה: ליאור מנור (הקוסם של עולם ההיי-טק) מופיע בפני באי ה"אי כנס" (צילום: ג'ף פולבר):

ליאור מנור ב-אי כנס


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. 
 
 
 
 
 
Bookmark and Share