Telecom News - הסלולר בתנופה חדה במדינות ערב

הסלולר בתנופה חדה במדינות ערב

דף הבית >> חדשות >> חדשות מהעולם הערבי >> הסלולר בתנופה חדה במדינות ערב
הסלולר בתנופה חדה במדינות ערב, לרבות רשתות LTE

סלולר במדינות ערבמאת: אבי וייס
20.02.13, 23:00
 
מדינות ערב הפיקו תועלת כלכלית מגידול שנתי ממוצע של 32% בתקשורת הניידת בעשור האחרון, כך לפי מחקר אחרון שפורסם השבוע של GSMA.

במדינות הערביות במזה"ת ובצפון אפריקה חלה צמיחה מהירה בעשור האחרון מ-19 מיליון לקוחות קצה בשנת 2002 ל-391 מיליון לקוחות קצה בשנת 2012. הגידול הזה תרם לכלכלת המדינות הללו 132 מיליארד דולרים.

בנוסף, 40 מיליון מנויים גלשו בפס הרחב הנייד ב- 2011 והצפי הוא שבשנת 2017 יגלשו 142 מיליון מנויים, גידול של 255%.

הטכנולוגיות הניידות תרמו גם 1.2 מיליון מקומות עבודה והערכה היא, שהמספר ילך ויתפח ל-5.9 מיליון מקומות עבודה בשנת 2025.

מכירת ספקטרום תוביל להכנסות של 108 מיליארד דולרים בין השנים 2015 ל- 2025.


התקשורת הסלולרית הובילה לגידול בהשקעות ובפריון במדינות ערב. עם זאת, לא מוצה עדיין כל הפוטנציאל. על מדינות ערב לפעול להגדלת זמינות הספקטרום ולפעול בתחום הרגולציה אם הן רוצות להמשיך בתנופה.

אם צרכי הספקטרום ימולאו והרגולציה תסודר, יהיה לממשלות הערביות רווח נוסף, עם פוטנציאל להגיע לרווח של כ-529 מיליון דולרים במדינות המזה"ת ול-384 מיליון דולרים במדינות צפון אפריקה בשנת 2025.

במקביל, דווח שרשתות סלולר דור רביעי – LTE כבר נפרסו ב- 6 מדינות ערביות בהן יש כבר LTE מסחרי פועל זה מכבר (סעודיה, כווית, עומן, איחוד האמירויות, קטאר, בחריין), ובחלק מהמדינות הללו, עם יותר מספק סלולר אחד. בתורכיה, מצרים, לבנון, ירדן ותוניסיה (גם בקפריסין השכנה), נמצאים המכרזים וההקצאות ל- LTE בשלבים מתקדם ונראה שם פריסת דור רביעי של הסלולר בשנתיים - שלוש הקרובות.
 
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. 
 
 
 
Bookmark and Share