Telecom News - הושקה יוזמת OurCrowd המשלבת יזמים וסטארטאפים ברשת חברתית מקוונת

הושקה יוזמת OurCrowd המשלבת יזמים וסטארטאפים ברשת חברתית מקוונת

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הושקה יוזמת OurCrowd המשלבת יזמים וסטארטאפים ברשת חברתית מקוונת
14 חברות הזנק זכו כבר להיכנס ליוזמת OurCrowd שהושקה היום בטכס חגיגי, יוזמה המגייסת הון מכל העולם על רשת האינטרנט
ג'ון מדבד
מאת: אבי וייס
20.02.13, 23:00
 
ג'ון מדבד, היזם הסדרתי, השיק בנוכחות מאות אורחים ביום 20/02/13 במרכז הבינתחומי - הפקולטה למשפטים בהרצליה, קרן הון סיכון חדשה בגישת ה- Funding 2.0 (או ה- Crowd Funding במודל ייחודי) לחברות הזנק טכנולוגיות בתחילת דרכן. 14 חברות הזנק נחשפו באירוע, שכבר זוכות ל"מטריה" של הקרן החדשה.

אתר OurCrowd הוא זירת מפגש בין משקיעים ויזמים בתצורה מאוד ייחודית, שלא הייתה קיימת עד כה בישראל. ג'ון מדבד: "זהו האירוע הראשון מסוגו בעולם. התחלנו באוקטובר 2012 וכיום אנו חושפים את עצמנו לציבור בטכס ההשקה. אני חייב תודה ענקית לכל אלה שעזרו והצטרפו לדרך שלנו. יש רבים בארץ ובעולם שמאמינים במיזם של OurCrowd. 

בנינו עסק ממשי למרות שהוא מצוי בעולם הווירטואלי. אנו מפגישים משקיעים וחברות הזנק על פלטפורמה וירטואלית. אולם, אנו עונים על כל הדרישות הרגולטוריות בישראל כמו גם במדינות רבות בעולם דוגמת ארה"ב. אנו לא מפרסמים את המידע על החברות ברבים, המידע זמין למשקיעים באתר באינטרנט.

יש לנו כבר 14 חברות ברשת הווירטואלית שהקמנו. מהם 4 חברות כבר סיימו את סבב הגיוס הכספי ועוד 2 חברות נמצאות באמצע התהליך. השאר, נמצאות בתחילת התהליך. זה הספק יפה לחודשים הספורים שאנו באוויר. אנו רואים את עצמנו כחברה מעורבת. לא רק גיוס המוני (Crowd Funding), לא רק אנג'לים ולא רק חברת VC (ר"ת: Venture Capital) מסורתית. אנו משלבים את הטוב שבשני העולמות: אנג'לים ו- VC. אנו ממלאים את הפער בין אנג'לים לקרנות מסורתיות - VC. 

אין אצלנו דמי חבר או מחויבות. אבל, מי שנכנס, המינימום להשקעה בחברה מהפורטפוליו הוא 10 אלף דולרים מינימום. אנו עומדים מול מגמת ה- Crowd Funding, שכוללת אלפי ועשרות אלפי משקיעים קטנים עם סכומי כסף קטנים, שברור שזה מודל ניהולי בלתי אפשרי. משקיע של 100 דולרים בחברה יכול לשגע את החברה. כשיש אלפים כאלו, זה כאוס אמיתי. שלא לדבר על כל הבעיות הרגולטוריות בתחום הגיוס ההמוני הזה. אנו עובדים רק על פי כללי הרגולציה ולא מעיקים על הסטארטאפים. אנו עוזרים להם לפרוח. 

יש כיום נטייה להשקיע בשלב ה- Seed. יש בישראל הרבה "מאיצים" - Accelarators. הבעיה: רוב חברות ההזנק נתקעות ו"נתקלות בקיר" כשהן לא מצליחות לסגור סיבוב A של גיוס הון. אנו באים ורוצים לפתור את הבעיה של סיבוב A. יש לנו כבר 14 חברות ב- 3 חודשים, עם השקעות איכותיות. זו בשורה חדשה לשוק.

כיום, אנו מקבלים מעל ל- 100 הצעות לחודש. אנו מעבירים את ההצעות במסננת. מבחינתנו, הדרך הטובה ביותר היא, שאנו נמצא את החברה ולא להיפך. אנו פועלים על פי קריטריונים מאוד ברורים המפורטים באתר. הכל שקוף. אנו אוהבים להשקיע בשותפות עם אחרים. לכן תראו הרבה שת"פים בהשקעות שלנו. אנו גם משקיעים מכיסנו, לא רק מהמשקיעים שהצטרפו ליוזמה.

אנו עושים בדיקה לא רק לחברות ההזנק. אנו עושים דיו-דיליג'נט גם למשקיעים. הם גם כן עוברים מסננת על פי הקריטריונים שיש באתר. אנו מוודאים שיש להם את הבסיס להשקיע בהון סיכון. 

אנו נציג בחודשים הבאים חברות מעניינות רבות, נשפר את מערכת ה- Web שלנו ואת תהליכי הדיו-דיליג'נט. המטרה: להעצים את יכולת ההמון. קוראים לזה: Wisdom of the crowd. "חוכמת ההמון". יש משקיעים רבים מכל רחבי העולם, שהתלהבו מהומדל שלנו וכבר נכנסו להשקיע. כך אנו דואגים להביא הון מכל רחבי העולם היישר לישראל.

אנו גם משקיעים בחברה ותורמים לקהילה בה אנו מצויים. יש לנו כמה תרומות לקהילה, שאני יכול לדווח, תרמנו לקידום החברה בישראל. אנו תורמים קבוע ל"תמורה" וכעת התחברנו עם עמותת "יזמים צעירים" (מפורט בנפרד). 

באתר OurCrowd מפורטים כמה מחברות ההזנק הבאות: 
Sherpa, TradeOS, Tapit, Fireblade, Abe's Market, Parko, Consumer Physics. בכנס ההשקה הציגו גם: AE Square ו- Appforma.

שוחחתי עם אחד היזמים שנראו לי מבטיחים, ניסים לחיאני, מנכ"ל Easy Social Shop. המיזם מציע לכל אחד שיש לו חנות באינטרנט, כולל ב- eBay, בשלושה קליקים של עכבר ובמהירות של פחות מ- 5 שניות לבנות לו אתר מכירות בתוך פייסבוק, אתר מכירות שלם ופועל. כרגע עשרות אלפי חנויות נפתחו בפלטפורמה החדשה בפייסבוק. המערכת המקוונת מציעה לבעלי עסקים קטנים ובינוניים לפתוח "סניפים" בפייסבוק - שיאפשרו שיתוף מוצרים, דירוג שלהם ואף מכירה ישירה. לחברה יש כבר הסכמי שת"פ ראשוניים עם מובילים בשוק העולמי. "מדובר בתעשייה של 10 מיליארד דולרים", טוען המנכ"ל ניסים לחיאני. "כיום מצטרפים אלינו 100-150 לקוחות חדשים ביום". להערכתי הצנועה, אין ספק, שהמיזם הזה יקבל את ההשקעות הדרושות להתפתחותו מקרן OurCrowd. 
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. 
 
 
 
Bookmark and Share