Telecom News - מי לא נסע לברצלונה? תעלומה בלשית במסדרונות משרד התקשורת...

מי לא נסע לברצלונה? תעלומה בלשית במסדרונות משרד התקשורת...

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> מי לא נסע לברצלונה? תעלומה בלשית במסדרונות משרד התקשורת...
לאחר מאבק מוזר מאחורי הקלעים, נסע לברצלונה רק סמנכ"ל הספקטרום - נתי שוברט (בתמונה). המנכ"ל וסמנכ"ל נוסף נשארו בישראל. 
נתי שוברט
מאת: אבי וייס
25.02.13, 11:00
 
תערוכת הסלולר הגדולה בעולם, שנפתחת בברצלונה (עליה כבר כתבתי את דעתי), כוללת קרוב ל- 100 חברות ישראליות (בין בביתן הישראלי ובין מחוצה לו), וכן מאות מבקרים מישראל. גם משלחת משרד התקשורת הייתה אמורה להיות שם.

כפי שנודע לי, המנכ"ל עדן בר טל "ארגן" לעצמו, כמו בכל שנה, נסיעה מקצועית לכנס ברצלונה. הכל אושר- "ועדת חריגים מיוחדת" התכנסה באוצר לאשר את נסיעתו ביחד עם מלווה אחד מהמשרד שלו - סמנכ"ל הספקטרום, נתי שוברט (בתמונה).

המנכ"ל, כנראה לא לקח בחשבון מי השר. זאת, מאחר שהשר משה כחלון, שהוא כפי שמיצב את עצמו בציבוריות הישראלית, איש צנוע יותר ורגיש לכספי הציבור, לא אישר לו לנסוע ברגע האחרון. כנראה, די ברור כי מטעם של "מראית עין", לא יאה שהמנכ"ל, שאולי בעוד זמן קצר יסיים את תפקידו, ייסע לברצלונה על חשבון המדינה (דהיינו: על חשבון משלמי המיסים).

בנוסף, תקציב הנסיעות לחו"ל של משרד התקשורת (תקציב שמנוהל בד"כ ע"י הממונה על קשרי החוץ במשרד, נעמה הניג), "חוסל" מזמן, בנסיעות "מקצועיות" רבות ולא תמיד ברורות, לכל רחבי העולם. 

במשרד נמסר, שהמנכ"ל עדן בר טל החליט לא לנסוע ושהוא שולח את הסמנכ"ל לכלכלה - הרן לבאות במקומו לברצלונה. אבל, כאן מגיע הקטע המוזר עוד יותר, הסמנכ"ל לכלכלה נשאר גם כן בארץ!!!

מדוע? מישהו במשרד האוצר שם לב ברגע האחרון, שהנימוקים "חוצבי הלבבות" 
של המנכ"ל לצורך החיוני שבנסיעתו שלו לברצלונה, "לא תופסים" במקרה של נסיעה של שני הסמנכ"לים, בלעדיו. בנוסף, משרד התקשורת לא פנה ל"וועדת החריגים העליונה" באוצר לשינוי הזה, שנבע מהחלטת השר. לכן, בגלל התנהלות לקויה זו, לא אישרה החשכ"לית (החשבת הכללית באוצר)  את תכנית הנסיעה של הסמנכ"ל לכלכלה ולתקציבים במקום המנכ"ל. 

אגב, הנימוק של המנכ"ל לנסיעתו החיונית היה, שהוא חייב לקבל החלטות חשובות בתור יו"ר הועדה לתדרים, לקראת מכרז ה- LTE שתקוע מזה שנתיים. לטענתו, בברצלונה הוא יוכל להתייעץ עם ראשי תעשיית הסלולר העולמית כדי לדעת איזה החלטות עליו לקחת! והכל ברגע האחרון...

את תגובת משרד התקשורת לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. 

למי שזיכרונו לא בגד בו, הצגת ה- LTE כנושא מרכזי של תעשיית ה- LTE בברצלונה הייתה לפני שנתיים. כבר בשנה שעברה המיקוד של אירוע ברצלונה הוסט לכיוון של הסמארטפונים והטאבלטים. השנה, המיקוד הוא סביב היישומים הסלולריים, סמארטפונים וגדאג'טים סלולריים. על ה- LTE לא מרגישים שם צורך לדבר. זה כבר "רץ" בכל רחבי העולם, אפילו במדינות ערב

 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. 
 
 
 
Bookmark and Share