Telecom News - תחרות רובוטים בישראל - השמיים הם [לא] הגבול

תחרות רובוטים בישראל - השמיים הם [לא] הגבול

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> תחרות רובוטים בישראל - השמיים הם [לא] הגבול
תחרות רובוטים בישראל - השמיים הם [לא] הגבול: תחרות הרובוטיקה הגדולה בישראל לבני נוער בחסות נאס"א, תתקיים בהיכל נוקיה בת"א ב- 11-12/03/13
רובוט
מאת: עופר עידן
25.02.13, 18:48
 
לפני כעשרים שנה נולד בארצות הברית הארגון FIRST. מייסדו, דין קיימן, הממציא של הסאגווי, החליט לאתגר את הנוער במשימות מעולם ההייטק. בתחרות שייסד קיימן, על בני הנוער לבוא עם רובוט שבנו ולעמוד על מגרש ספורט בתחרות עם רובוטים שבנו אחרים, בצוותים של שלושה רובוטים נגד שלושה. אמריקה, לא? והכל תחת חסות נאס"א, היא סוכנות החלל האמריקאית, שתשדר את התחרות לכל העולם בזמן אמת ברחבי הסייבר.
 
כיום כוללת כבר התחרות אלפי צוותים, ביניהם עשרות מישראל. האתר הישראלי של First מפרט את כל תנאי התחרות. לאחר תחרויות אזוריות, המנצחים עולים לשלב הגמר המתקיים במזרח ארצות הברית, בדרך כלל באטלנטה או סנט לואיס. מפעלים אמריקאים "קוטפים" את בוגרי התכנית מבתי הספר עוד בטרם סיימו את לימודיהם וכמובן מסבסדים את הצוותים במהלך התחרויות ולפניהן. בהמשך, הם גם מממנים את לימודיהם הגבוהים ומבטיחים להם תעסוקה בעולם ההייטק.
 
בניית הרובוטים כוללת עבודת צוות: תלמידים, הורים, מורים וחברים בקהילה. רוח הארגון מעודדת שיתוף פעולה בין המשתתפים בכל הרמות. שם הארגון – FIRST, הוא ראשי תיבות של המילים For Inspiration And Recognition Of Science And Technology. סרטון על התחרות ניתן לראות כאן:
 
 
 
בניית הרובוטים דורשת ידע במכניקה עדינה, בפיסיקה, בתכנות, בעיצוב ועוד. הרובוטים חייבים לעמוד בדרישות של משקל, גובה ועוד. מצורפות תמונה מן השנים האחרונות של צוות "מישקר" (שילוב של משגב וישקר), שניצח בישראל לפחות שלוש פעמים. ראוי לציין צוות מאיסטנבול, שבא בעבר להתחרות בתל אביב וגם צוות מקליפורניה, שהשתתף במשך שלוש תחרויות כאן, רק מתוך אהבה לישראל.

התחרויות בישראל תתקיימנה בהיכל נוקיה, תל אביב, בימים 11-12 במרץ 2013. הכניסה חופשית.
 
בתמונה: הצוות הישראלי המוביל שניצח בתחרויות העבר:
 
 תחרות FIRST
 
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. 
 
 
 
Bookmark and Share