Telecom News - אינטל בברצלונה - מעבדי ליבה כפולה לסמארטפונים

אינטל בברצלונה - מעבדי ליבה כפולה לסמארטפונים

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> אינטל בברצלונה - מעבדי ליבה כפולה לסמארטפונים
אינטל בברצלונה - מעבדי ליבה כפולה לסמארטפונים, המספקים ביצועי מחשוב כפולים ויכולות גרפיות משופרות פי שלושה, עם חיי סוללה תחרותיים.
אינטל בברצלונה
מאת: חיים חביב
25.02.13, 20:10
 
אינטל השיקה פלטפורמה מבוססת מעבד Atom Intel כפול ליבה המיועדת לשוק עתיר ביצועים כמו גם לשוק הסמארטפונים המרכזי - המספקת ביצועי מחשוב כפולים ויכולות גרפיות משופרות פי שלושה, עם חיי סוללה תחרותיים.
 
יצרנית השבבים אינטל הפתיעה הבוקר (25/02/13) בכנס Mobile World 2013 בברצלונה, בהכרזה על מגוון מוצרים, מערכות אקולוגיות ויוזמות שיחזקו את נוכחותה בשוק הניידים ויסייעו בהשקת התקנים וחוויות שימוש חדשות מבוססות Intel Inside.
 
ההכרזות כוללות את פלטפורמת   Atom SoC החדשה וכפולת הליבה המיועדת לסמארטפונים ולמחשבי לוח עם מערכת הפעלה אנדרואיד ואת פתרון ה-LTE Multimode-Multiband הגלובלי הראשון של החברה שיצא לשוק במחצית הראשונה של השנה. הכרזות נוספות כוללות את יוזמת "Bay Trail", לאפשור התקנים ניידים ולהמשך התנופה בעולם הסמארטפונים בשווקים המתעוררים בפלטפורמת Intel Atom המבוססת על מעבד Z2420
 
הרמן יול, סגן נשיא ומנכ"ל שותף בקבוצת המובייל והתקשורת של אינטל: "ההכרזות היום נשענות על קו ההתקנים המתרחב של אינטל במגוון מגזרים בשוק המובייל. במשך פחות משנה שיתפנו פעולה עם לקוחותינו על מנת להשיק סמארטפונים המבוססים על אינטל ביותר מ-20 מדינות בעולם וגם השקנו את הפתרון המוביל בתעשייה עם צריכת חשמל נמוכה ביותר - ה-Atom SoC למחשבי לוח המריצים את מערכת ההפעלה Windows 8 ויוצא היום לשוק ה-OEM. במבט לעתיד, נמשיך ונצמח מהיסודות האלה ונשתף פעולה עם שותפינו בכל מערכות ההפעלה האפשרויות על מנת לספק לצרכנים את המוצרים והחוויות הניידות הטובות ביותר הודות ל-Intel Inside."
 
פלטפורמת SoC חדשה ויעילה המבוססת על Atom
פלטפורמת מעבד Atom ומסגרת התכנון לסמארטפונים החדשות של אינטל ("Clover Trail+") מספקות ביצועים מובילים בתעשייה עם צריכת חשמל נמוכה וחיי סוללה ארוכים המציבים אתגר למכשירי הטלפון הקיימים ומבוססים על אנדרואיד. המוצר מציע יכולות קלאסיות של אינטל, לרבות ביצועים גבוהים, ומאפשר למשתמש ליהנות מגלישה חלקה באינטרנט, מסרטי HD מלאים, חיים ללא תקלות, וחוויית שימוש באפליקציות אנדרואיד שעולות במהירות ורצות היטב.
 
ליבות מעבדי 32 ננומטר של הפלטפורמה הן Intel Atom Processors - Z2580, Z2560, Z2520. הן זמינות במהירויות של עד 2.0, 1.6 ו-1.2 GHz, בהתאמה. המעבד תומך גם בטכנולוגיית Intel Hyper-Threading התומכת בארבעה תהליכי אפליקציות בו זמנית ומשפרת את היעילות הכוללת של ליבות אטום.
 
הפלטפורמה המשולבת כוללת גם מנוע Intel Graphics Media Accelerator  עם ליבה גרפית התומכת בעד 533MHz ועם מצב מואץ (boost) ומספקת עד פי שלושה יותר ביצועים גרפיים לתמונות תלת-ממדיות עשירות, משחקים עם גרפיקת Life-Like, וקידוד ופענוח וידאו 1080P מלא וחלק עם האצת חומרה ב-30 פריימים לשנייה.
 
יול הוסיף, כי "מוצר הדור השני שלנו מספק פי שניים יותר ביצועי מחשוב ועד פי שלושה יותר ביצועים גרפיים, כל זאת תוך שמירה על צריכת אנרגיה חסכונית ותחרותית. במקביל למעבר למערכת על שבב אטום 22 ננומטר בשלב מאוחר יותר השנה, ננצל את טווח היכולות הרחב שמציעים התכנון, הארכיטקטורה, טכנולוגיית הטרנזיסטורים 22nm Tri-Gate ותהליך הייצור המתוחכם שלנו בכדי לחזק עוד יותר את מעמדנו."
 
פלטפורמת אטום החדשה מספקת גם יכולות מתקדמות של הצגת תמונה, לרבות תמיכה בשתי מצלמות, עם חיישן ראשי של עד 16 מגה פיקסל במצלמה העיקרית. מערכת הצילום מאפשרת גם צילום פנורמי, מצב צילום "מתפרץ" הלוכד עד 15 פריימים בשנייה לתמונות 8 מגה פיקסל, זיהוי ואיתור פנים בזמן אמת, וכן לכידת תמונות HDR עם ביטול טשטוש ("De-Ghosting") להפקת תמונות ברורות יותר גם במהירות גבוהה.
 
הפלטפורמה מצוידת גם בטכנולוגיית Intel IPT  -Intel Identity Protection המאפשרת אימות חזק להגנה על שירותים מבוססי ענן – בנקאות מרחוק, סחר אלקטרוני, משחקים מקוונים ורשתות חברתיות – מפני גישה בלתי מורשית. מאחר והטכנולוגיה כבר משולבת ברמת השבב, בניגוד לאסימונים המשולבים בחומרה או במכשיר הטלפון, היא יכולה לאפשר הגנה חזקה וידידותית יותר בגישה לענן. אינטל משתפת פעולה עם החברות Feitian, Garanti Bank, MasterCard, McAfee, SecureKey Technologies Inc.,  Symantec, Vasco Data Security International Inc.  ו-Visa Inc. בשילוב טכנולוגיה זו בשירותיהן.
 
עם תמיכה בתצוגת WUXGA 1900X1200 , הפלטפורמה תאפשר גם תכנון של מחשבי לוח אנדרואיד בעלי צג גדול יותר. יש גם תמיכה ב-Android 4.2, בטכנולוגיית Intel Wireless Display, ב-HSPA+ ב-42 מ"ב/שנייה עם פתרון המודם הדק Intel XMM 6360 ופורמט קבצים משותף חדש וסטנדרטי Untrak Violet. בין הלקוחות שהכריזו רשמית על תמיכה בפלטפורמה ASUS, לנובו ו-ZTE.
 
מכשיר הטלפון IdeaPhone K900 של לנובו, שהושק בתערוכת CES בחודש שעבר, מבוסס על מעבד Intel Atom Z2580. המכשיר מספק תוכן עשיר של וידיאו, גרפיקה ואינטרנט במהירות גבוהה מאוד. עוביו 6.9 מ"מ בלבד ולו צג 5.5 אינץ' הראשון בעולם בתצוגת HD מלאה של יותר מ-400 PPI המספקת בהירות מוגברת של טקסט ותמונות כאחד. ה-K900 הוא המוצר הראשון המבוסס על מעבד אטום Z2580 שיוצא לשוק. לנובו מתכננת להשיק את הסמארטפון במחצית השנייה של 2013 בסין ולאחר מכן בשווקים בינלאומיים נבחרים.
 
עוד בפלטפורמת מעבדי אטום, אינטל הציגה את המערכת על שבב 22 ננומטר שעומדת לצאת לשוק ("Merrifield"). המוצר מיוצר בתהליך 22 ננומטר החדשני ומספק מיקרו-ארכיטקטורה חדשה לחלוטין של האטום שתאפשר ביצועים מוגברים של סמארטפונים, כמו גם חיסכון באנרגיה ובחיי הסוללה.
 
LTE 4G - Long-Term Evolution 
אינטל נערכת אסטרטגית לספק פתרון מוביל, חסכוני באנרגיה וגלובלי הפועל בריבוי פסים, מצבים, אזורים והתקנים. כך, ה-Intel XMM 7160 הוא אחד מפתרונות ה-LTE החסכוניים בעולם עם ריבוי מצבים וריבוי תדרים (LTE / DC-HSPA+ / EDGE), התומך בהתקנים רבים, לרבות סמארטפונים, מחשבי לוח ואולטרבוק. המודם הגלובלי של ה-7160 תומך ב-15 תדרי LTE בו זמנית, יותר מכל פתרון אחר הזמין בשוק. הוא כולל גם ארכיטקטורת RF הניתנת להגדרה ומריצה בזמן אמת אלגוריתמים הספק מעקב כולל (Envelope Tracking) וכוונון אנטנה המאפשרים הגדרה חסכונית של מספר תדרים, חיי סוללה ארוכים יותר ונדידה גלובלית במכשיר אחד.
 
יול: "ה-7160 יצא לשוק בדיוק בזמן. זהו פתרון 4G-LTE תחרותי אשר אנו צופים שימלא את הצרכים הגדלים של שוק ה-4G העולמי הגדל. אנליסטים בלתי תלויים קבעו שהפתרון שלנו הוא ברמה עולמית ואני בטוח שההיצע שלנו יוביל את אינטל לפתרונות מרובי-תקשורת חדשים. לנוכח תחזיות שמדברות על הכפלת חיבורי ה-LTE בשנה הקרובה ליותר מ-120 מיליון חיבורים, אנו סבורים שהפתרון שלנו יספק למפתחים ולספקי השירותים מוצר תחרותי המסוגל להעניק לצרכנים את חוויית ה-4G הגלובלית הטובה ביותר. אינטל תמשיך ותאיץ את ההשקה של תכונות חדשות ומתקדמות במקביל לפריסתן של רשתות 4G עתידיות מתקדמות."
 
נכון לעכשיו, מספקת אינטל את פתרון הנתונים 4G-LTE במצב הפעלה אחד ותתחיל לספק פתרונות עם ריבוי מצבים בשלב מאוחר יותר של המחצית הראשונה של השנה. החברה גם ממשיכה לשפר את פתרונות ה-LTE שלה בהתאם למפת הדרכים למערכת על שבב על מנת להבטיח השקת פתרונות מתוחכמים וחסכוניים.
 
פלטפורמת Intel Atom Z2420
במקביל להרחבת נוכחותה הגיאוגרפית של החברה, מזהה אינטל הזדמנות באספקת חוויה ניידת עשירה המבוססת על מעבדי אינטל לצרכנים בשווקים מתעוררים. כחלק מהאסטרטגיה של החברה לנצל את השוק הצומח במהירות של סמארטפונים זולים בשווקים מתעוררים, אשר חלק מהאנליסטים צופים שיגיע ל-500 מיליון יחידות עד 2015, אינטל מדגישה את המשך התנופה בפלטפורמת Intel Atom Processor Z2420   (שם קוד "לקסינגטון"). מאז השקתה של הפלטפורמה ב-CES הכריזו החברות Acer (מתאילנד ומלזיה), Lava (מהודו) ו-Safaricom (מקניה) על מכשירים חדשים המבוססים עליה.
 
מפעילת הטלקומוניקציה ממצרים, Etisalat Misr, ו-UAE, חברה בת של קבוצת Etisalat, הכריזו היום על תכניות משותפות עם אינטל להשקת סמארטפון בשם Etisalat E-20 עם מעבד אינטל. הסמארטפון החדש צפוי לצאת לשוק המצרי בחודש אפריל. המכשיר המבוסס על מעבד אינטל, יהיה הראשון במזרח וצפון אפריקה וההשקה השנייה באפריקה עד כה אחרי ההשקה שערכה Safaricom מקניה לאחרונה.
 
 
מחשבי לוח עם  Intel Inside
בהמשך לתנופת ההתקנים והעצמת החיסכון באנרגיה שמאפשר מעבד ה-Atom Z2760, המערכת על שבב הראשונה של אינטל עם ארבע ליבות ("Bay Trail") תהיה מעבד האטום החזק ביותר עד כה, אשר יכפיל את ביצועי המחשוב של מחשבי הלוח מהדור הנוכחי של אינטל. המערכת על שבב תספק למערכת השותפים יסוד טכנולוגי מוצק ומערך תכונות שממנו אפשר להמשיך לחדש. פלטפורמת "Bay Trail", הצפויה להיות זמינה לקראת סוף 2013 כבר מריצה את מערכות ההפעלה Windows ואנדרואיד, ותסייע לאפשר חוויות חדשות בהתקנים דקים עד 8 מ"מ עובי בלבד ועם חיי סוללה המספיקים ליום שלם ולמשך שבועות במצב סטנד-ביי.
 
התקנים ניידים עם Intel Inside
אינטל הכריזה היום על יוזמות להרחבת מערכת השותפים על מנת לספק חידושים וחדשנות בהתקנים במגוון מכשירים המריצים את מערכות ההפעלה Windows ואנדרואיד.
 
הפלטפורמה של אינטל ותכניות האפשור שלה סיפקו את היסודות לחדשנות מצדם של יצרני ציוד ותוכניות מקוריים כבר עשרות שנים. היוזמה החדשה מתמקדת בהאצת ההשקה של התקנים ניידים מתוחכמים המבוססים על ארכיטקטורה של אינטל ושל יצרני ציוד ותכנון מקוריים מובילים. היוזמה תתמקד בתחילה במחשבי לוח ולאחר מכן בטלפונים ותספק פתרונות מוסמכים מאבני בניין פשוטות יותר המאפשרים להרחיב את התכנון בקלות עבור שווקים בוגרים או מתעוררים. מעבד Atom Z2760 והמערכת על שבב 22 ננומטר העומדת לצאת לשוק (שם קוד Bay Trail) ישמשו כיסוד ליוזמה זו.

 
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. 
 
 
 
Bookmark and Share