Telecom News - פריצת דרך ביבמ: פיתחה ממיר אותות אנלוגיים אולטרה מהיר

פריצת דרך ביבמ: פיתחה ממיר אותות אנלוגיים אולטרה מהיר

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> פריצת דרך ביבמ: פיתחה ממיר אותות אנלוגיים אולטרה מהיר
פריצת דרך ביבמ: פיתחה ממיר אותות אנלוגיים אולטרה מהיר
יבמ
מאת: אבי וייס
25.02.13, 23:00
 
הפיתוח החדש מאפשר להאיץ את תקשורת האינטרנט לקצבים עד 100 ג'יגה ביט לשנייה - כפליים מקצבי התקשורת המהירים ביותר הזמינים כיום.

חוקרים במעבדת המחקר של יבמ בציריך ובבית הספר הפוליטכני בלוזאן (EPFL) הציגו פיתוח חדשני להמרת אותות אנלוגיים לדיגיטאליים, המאפשר להאיץ את תקשורת האינטרנט לקצבים של עד 100 גיגה-ביט לשניה – כפליים מקצבי התקשורת המהירים ביותר הזמינים כיום בשוק. פרטים אודות המחקר הוצגו בשבוע שעבר בוועידה הבינלאומית למעגלים במצב מוצק (ISSCC), בסן- פרנסיסקו.

קצב הגידול השנתי של תעבורת נתונים ואגירת מידע מובנה ובלתי מובנה בכמויות גדולות, ביג דאטה, מוערך ב- 60%. תרומה משמעותית לגידול מיוחסת לנתונים מהעולם האמיתי, לרבות תמונות, אור, צליל ואפילו אותות רדיו הנקלטים מן החלל החיצון, כחלק ממאמץ המחקר המיועד לפענח את סוד המפץ הגדול, שהתחולל לפני 13 מיליארד שנים. כל המידע הזה הוא אנלוגי והטיפול הממוחשב בו מחייב המרת הנתונים למתכונת דיגיטאלית.

המרה מפורמט אנלוגי לדיגיטאלי מתבצעת באמצעות ממיר  ADC הדוגם את האותות האנלוגיים ומתרגם אותם לסדרה של "0" ו- "1". הזינוק בכמויות הביג דאטה והופעת האינטרנט של החפצים, הוביל את החוקרים ביבמ לפיתוח כלי המרה יעילים בצריכת האנרגיה, מפורמט אנלוגי לדיגיטאלי, בדרך לעיבוד אותות אנלוגיים על גבי שבבים לוגיים.

מרבית ממירי ה- ADC הזמינים כיום בשוק לא תוכננו במקור לטפל ביישומי ביג דאטה המוכרים לנו כיום,  ואינם מסוגלים להתמודד עם כמויות הענק של הנתונים. החוקרים ביבמ הצליחו לתכנן ממיר חדש, הממנף תהליכי ייצור ועיבוד סטנדרטיים בעולם ה- CMOS, על מנת להציג את הממיר היעיל ביותר מסוגו ולפתוח במקביל אפשרות לניתוח אותות על גבי אותו שבב.

אב הטיפוס של השבב החדש מיוצר במפעל המיקרואלקטרוניקה של יבמ באיסט פישקיל, ניו יורק, בטכנולוגיית סיליקון על גבי מבודד ב- 32 ננומטר. השבב מבצע מיליארד פעולות המרה ממידע אנלוגי למידע דיגיטאלי בכל שניה, עושה שימוש בספק זרם של וולט בודד וצורך בפועל 3.1 מיקרו-וולט – כ-3% מצריכת הזרם של טלפון סלולארי במצב המתנה. השבב החדש עשוי להיות זמין לשימוש מסחרי כבר ב- 2014.

 
 
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. 
 
 
 
Bookmark and Share