Telecom News - הפחתת תעריפי שירות "שיחת חינם למתקשר"

הפחתת תעריפי שירות "שיחת חינם למתקשר"

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> הפחתת תעריפי שירות "שיחת חינם למתקשר"
הוזלה ניכרת בעלות השיחה לעסקים המפעילים שירותי 1-800 ו- 1-801. זאת, על פי החלטה חדשה של שר התקשורת משה כחלון.
משרד התקשורת
מאת: מערכת Telecom News
26.02.13, 16:45
 
שר התקשורת משה כחלון חתם היום (26/02) על תקנות, שתפחתנה את תעריפי שירות "שיחת חינם למתקשר" במספרי 1-801 ו- 1-800 לבעלי עסקים מ- 31.3 אג' לדקה ל- 7 אג' לדקה (כ – 80% הפחתה). 

מדובר בהפחתה משמעותית ביותר, שתביא, ככל הנראה, לפתיחת אפשרות החיוג למספרי חינם באופן מלא מטלפונים ניידים.

שר התקשורת פנה היום אל שר האוצר על מנת לקבל את הסכמתו לתיקון תקנות התשלומים ותקנות קישור גומלין לעניין התעריף, שישלמו בעלי עסקים שיש ברשותם מספרי 1800 ו- 1801 בעבור שיחות של לקוחותיהם המתקשרים ממכשיר טלפון סלולרי.

21 יום ממועד תיקון התקנות, ייכנס לתוקפו תעריף של דקת שיחה עבור שיחות למספר- 1800 או 1-801 מטלפון סלולרי, שיעמוד על כ- 7 אג' וזאת במקום 31.3 אג' לדקה!

בשירות 1-801 מסלולר, מקבל מפעיל הסלולר, נכון להיום, עבור שיחות למספרי 1-800 תשלום של 31.3 אג' לדקת שיחה. תעריף זה התבסס על בחינת נתוני אמת של הממוצע מדקת שיחה סלולר-נייח.

בעת האחרונה חלו שתי תמורות מהותיות בשוק:
א' – מרבית שירותי הסלולר הנמכרים כיום, נמכרים במתכונת של "חבילות שירותים" הכוללות דקות שיחה, הודעות טקסט ושירותי גלישה.

ב' – תעריפי שירותי הסלולר הוזלו באופן משמעותי, לרבות שיווק נרחב של מסרונים וגלישה. זאת, בשל תוכניות תעריפים ללא הגבלת דקות שיחה.

בעקבות כך, התעריף הקבוע כיום אינו משקף עוד את התעריף הממוצע לדקת שיחה מסלולר ליעד נייח ונדרש עדכון של התעריף. אולם, הפרקטיקה החדשה של תמחור. חבילות "הכל כלול" יצר מצב בו לא ניתן לחשב תעריף אפקטיבי, שיקבל מפעיל סלולר עבור שיחות ליעדי 1-800. זאת, מאחר שחבילות שירותים הכוללות: הודעות טקסט, גלישה, דקות שיחה ותשלום חודשי קבוע, אינן מאפשרות פירוק תעריף החבילה למרכיביה, באופן שניתן יהיה לבודד את מרכיב דקות השיחה מתוך סך מחיר החבילה לצורך החישוב.

מכאן - שבעלי מספרי 1-800 משלמים בעת הנוכחית תעריף גבוה משמעותית מהתעריף האפקטיבי הנהוג בשוק. לפיכך, החליט משרד התקשורת להשתמש בתעריף ייחוס, התעריף אותו ישלמו בעלי מספרי 1-800 למפעילי הסלולר עבור דקת שיחה נכנסת לעסקיהם. תעריף הייחוס, שנקבע לעניין זה, הוא תעריף קישור גומלין לרשת סלולרית הקבוע כיום בתקנות קישור גומלין. אולם, ככל שבעתיד יחליט המשרד על הפחתתו של תעריף קש"ג לסלולר לרמה נמוכה משמעותית, או על ביטולו, הרי שהמשרד סבור כי הדבר לא צריך להשפיע באופן ישיר על התשלום המגיע לחברות הסלולר בגין שיחות ליעדים האמורים.

 
 
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות רבות של פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 
 
 
Bookmark and Share