Telecom News - מי אחראי למודעה המטעה על שיחות ב- 012 ב- 9.90 ₪ לדקה?

מי אחראי למודעה המטעה על שיחות ב- 012 ב- 9.90 ₪ לדקה?

דף הבית >> צרכנות >> חדשות הצרכנות >> מי אחראי למודעה המטעה על שיחות ב- 012 ב- 9.90 ₪ לדקה?
מי אחראי למודעה המטעה על שיחות ב- 012 ב- 9.90 ₪ לדקה? תשובה מפתיעה לשאלה, מכיוון תקנות הגנת הצרכן!
יהונתן קלינגר
מאת: עו"ד יהונתן קלינגר
28.02.13, 10:40
 
אתר TelecomNews החדש פרסם ידיעה מעניינת לגבי "שיחות פרמיום". בעמוד 30 של ישראל היום מיום 14.02.2013 התפרסמה המודעה הבאה, אשר קראה לשיחה ישירה ל- 128 המיסטיקנים של ישראל (27, מספר יפה לכשעצמו, לא?). השיחה, שמוסווה כשיחה לחו"ל, אבל בפועל פועלת כמספר של רשת 012, מחוייבת בתעריף של 9.90 ₪ לדקה.

012
כדי לקבל את הפרופורציות של המודעה ב"ישראל היום", מצ"ב שני עמודי העיתון שיצא לאור ב- 14/02/13, זה לצד זה:
 
ישראל היום
 
1. החלק המעניין בפרסומת הוא ההפרה הישירה של תקנות הגנת הצרכן, (האותיות בחוזה אחיד ובתנאי אחר הכלול במידע המיועד לצרכן), שתוקנו לאחרונה, קובעות, בפשטות כי "גודלן המזערי של האותיות בתנאי הכלול במידע אחר המיועד לצרכן יהיה 30 אחוזים מגודל האותיות הגדולות ביותר שבמידע האמור"; בוא נגיד שלא אמורים להיות פיתגורס כדי לוודא את הבעייתיות כאן ושהכתם הלבן הזעיר בתחתית המודעה (משמאל, מתחת ליד) אינו באמת כתם, אלא המחיר לדקה.
 
2. אבי וייס התמקד בפניה שלו ל- 012 (קבוצת פרטנר) לקבלת תגובה. וכאן, לדעתי, הייתה הטעות שלו. אבי וייס מנסה לתלות אשם ב- 012 על המחיר הבעייתי ועל התהליך הבעייתי של שיחה;
 
לשיטתי? לא ברור כי 012 היו אלו שמודעים לבעייתיות או לבעיה כאן. מנגד, מי שכן היו מודעים לבעיה ולא העלו אותה הם אנשי 'ישראל היום', שפרסמו מודעה כזו בניגוד לתקנות. הבעייתיות היא, ש'ישראל היום' יודעים, שאף אם יעשו משהו, המחיר של פרסום מטעה לפי סעיף 7 לחוק הגנת הצרכן הוא לא חמור מספיק, והסיכוי, שאכן תוגש תביעה כנגדם הוא אפסי.

"ישראל היום" עוד יודעים, כי אם תוגש תביעה (שככל הנראה תהיה ייצוגית), הרי שהם יוכלו להתיש ולהשתמש בשלל אמתלות, ולהתפשר בסופו של דבר בצורה שלא תפגע בהם כלכלית, הרי מי שהרוויח לא היה הם, אלא אותו עסק שעשוי להטעות את הציבור.
 
3. ומה יעלה בגורלו של אותו עסק (שפרסם)? הסיכוי שאותו עסק ייתן את הדין או יהיה כפוף לתביעה הוא אפסי. גם אם כן, הרי בספק שיש לו כסף לפצות את כל מי שיפגע מההתנהגות הזו. וכך, בסופו של דבר, המעוול יוצא נשכר.
 
יהונתן קלינגרjonklinger@gmail.com
האתר של יהונתן קלינגר. עו"ד יהונתן קלינגר מומחה לדיני אינטרנט ופרטיות, בעל תואר שני במשפטים ותארים ראשונים במשפטים וממשל, כיום דוקטורנט באוניברסיטת בר-אילן.
 
 

 
 
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות רבות של פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 
 
 
Bookmark and Share