Telecom News - מהפך בשוק התקשורת: 018 אקספון חתמה על הסכם סיטונאי עם בזק

מהפך בשוק התקשורת: 018 אקספון חתמה על הסכם סיטונאי עם בזק

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> מהפך בשוק התקשורת: 018 אקספון חתמה על הסכם סיטונאי עם בזק
איציק בן אליעזר, מנכ"ל 018: לא יכולתי להשאיר את הגורל של החברה שאני מנהל ליד המזל או לחסדי משרד התקשורת. העדפתי להגיע להסכמות ולחתום הסכם עם בזק.
איציק בן אליעזר 018 אקספון
מאת: אבי וייס
28.02.13, 12:00
 
חברת 018 (אקספון) הפתיעה את שוק התקשורת בהודעה לעיתונות בזו הלשון מפי המנכ"ל: "018 אקספון גאה להיות הראשונה, שהגיעה להסכם סיטונאי עם בזק. ההסכם, שנחתם לאחר מו"מ ארוך, הינו הישג גדול עבורנו ומהווה הבעת אמון הדדית בכוונות וביכולת לספק שירותים מורכבים.

018 אקספון החליטה, שלא להמתין להסכם מדף שאינו נראה באופק והגיעה להסכמה עם בזק על מודל סיטונאי מיוחד, שמתאים לספק עצמאי (שאינו חלק מקבוצה) כ- 018 אקספון, מודל שיאפשר לנו להמשיך להוביל את התחרות בשווקים בהם אנו פועלים.

018 אקספון תציע, בתוך זמן קצר, חבילת תקשורת משתלמת המתבססת על התשתית המצוינת של בזק. משרד התקשורת הצהיר בעבר על חשיבות ספקים עצמאיים (שאינם חלק מקבוצה), ליציבות התחרות. לכן, אני קורא למשרד לאמץ את עקרונות ההסכם הזה בפרק שייועד לספקים עצמאיים בהסכם המדף, וככל שיידרש להתאים את רמת המחירים של מודל השירות שנקבע בהסכם זה, לרמת המחירים שתקבע במודלים האחרים".

בשיחה עמי הרחיב איציק בן אליעזר, מנכ"ל 018 את עמדתו לנוכח המהלך המפתיע, שבו הוא הקדים את פרטנר וסלקום בכניסה לשוק הסיטונאי: "אני לא שיניתי את דעתי לגבי השוק הסיטונאי. דעתי מוכרת לך ולציבור המקצועי. אני לא חושב שכשל השוק ייפתר ע"י שוק סיטונאי. משרד התקשורת היה צריך לבצע צעדים יותר דרסטיים וברורים כדי לטפל בכשלי השוק הקווי. אבל, זה מה שהמשרד החליט. לא הצלחתי לשכנע. 

המשרד (משרד התקשורת) קבע, שהשוק הסיטונאי יוקם ע"י מו"מ בין הצדדים. זה השאיר אותי בעמדת מיקוח חלשה מול בזק והוט. המשרד לא היה מוכן להתערב כדי להגן עלי. אנו היינו טרם ההסכם במצב מאוד נחות בשוק. זאת, משום שהשוק משתנה ממש מול העיניים שלנו. המחיר של בזק לצרכן יורד, אבל המחיר שאני צריך לשלם לבזק ולהוט עולה. כל המהלכים של בזק לתת שירותים בחינם או חצי חינם ללקוחות, הם מצויינים מנקודת מבט של הלקוחות ושל בזק. אבל אני נשחק באמצע. השוק יצא לגמרי משיווי משקל. כל מחירי הגישה עלו, בגלל שרוחבי הפס עלו. כשעובר זמן ומשרד התקשורת לא מתערב במו"מ, המוטיבציה שלנו להמשיך בשוק ללא הגנה יורדת. המצב הזה שוחק את כל ה- ISP הקטנים, שנדרסים ע"י הגדולים.

כל המחשבה שהשוק הסיטונאי צריך להיות מבוסס על סלקום ופרטנר היא טעות. זה פשוט מקח טעות. הדרישה של סלקום ופחות של פרטנר, שבזק תשלח טכנאי לבית הלקוח לכל תקלה, היא דרישה גובלת באבסורד. הם רוצים לתת שירות מרובע (טלוויזיה, אינטרנט, טלפוניה וסלולר) בחבילה אחת של מאות רבות של שקלים לחודש לכל בית, ואין להם כסף לשלוח טכנאי לבית הלקוח? למה הם רוצים שבזק תעשה זאת עבורם בהתנדבות? זה ממש לא הגיוני.

אם רוצים שוק סיטונאי, המשמעות ברורה: הלקוח הוא של נותן השירות, לא של בזק או הוט. 

לכן, לא יכולתי להשאיר את הגורל של חברת 018 ליד המזל. אין לי את הפריבילגיה להמתין עד אין סוף. עד שסלקום או פרטנר תגענה להסכמה עם בזק (או הוט) ושאז יקום שוק סיטונאי. אין לי עמדת כוח והמשרד לא היה מוכן לתת לי רישיון של 'מפעיל מהותי', כדי שתהיה לי עמדת כוח. אז הגעתי במצב הנתון ובתנאים שנוצרו להסכמות עם בזק, הסכמות שטובות לכל הצדדים. אלו הסכמות שתאפשרנה לי לצאת לציבור עם בשורות חדשות, מה שיקרה בקרוב מאוד". 

 
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות רבות של פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 
 
 
Bookmark and Share