Telecom News - שקיפות בחיוג לחו"ל וחסכון צרכני אדיר

שקיפות בחיוג לחו"ל וחסכון צרכני אדיר

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> שקיפות בחיוג לחו"ל וחסכון צרכני אדיר
שימוש באפליקציה סלולרית, שמשווה בטרם החיוג את המחיר הזול ביותר בחיוג לחו"ל, חוסכת כסף רב למתקשרים. 
משה חדד
מאת: אבי וייס,  04.03.13, 07:00
 
שימוש באפליקציה סלולרית, שמשווה בטרם החיוג את המחיר הזול ביותר בחיוג לחו"ל, חוסכת כסף רב למתקשרים. זו תחילתו של עידן השקיפות בתעריפים בכל שירותי התקשורת, שמעביר את כוח ההחלטה לידיו של משתמש הקצה.
 
"מצאתי, שיש 'חור שחור' בשוק השיחות הבינלאומיות. הלקוחות לא יודעים דרך מי לחייג לחו"ל", מציין ומדגיש משה חדד, מנכ"ל חברת הסטארט-אפ WizCall, חברה המספקת כלי לאיתור מסלול השיחה הזול ביותר לחו"ל ממכשיר הסלולר. "זו, על פי מיטב ידיעתי, המערכת היחידה בעולם, שיודעת לתת ללקוח הסלולרי בזמן אמת ותוך כדי תהליך החיוג וכחלק ממנו, את המחיר הטוב ביותר, שדרכו כדאי לו לצאת בחיוג לחו"ל".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם משה חדד, כדי להבין איך שוק השיחות הבינלאומיות מקבל את הגישה החדשה של שקיפות תעריפים בזמן אמת, בידיים של הלקוחות המחייגים לחו"ל מהסלולר שלהם.    
 
שאלה: מהיכן הגעת למיזם הזה?
משה חדד: "עבדתי כ- 15 שנה בתחום התקשורת בבינת תקשורת. החלטתי לצאת לדרך חדשה ויצאתי לבדי (בתחילת הדרך) עם היוזמה של WizCall. כיום, אני מקבל תמיכה וליווי מחממת HeadVantage, בה אני ממוקם".
 
שאלה: מה הייעוד של הפתרון שפיתחת?
תשובה: "שוק התקשורת התהפך שלוש פעמים במהלך הפיתוח של האפליקציה בגרסה הראשונה. אני עובד כעת עם צוותי הפיתוח לממש יישומים עתידיים בתחום הטלפוניה אותם אחשוף בקרוב.
 
המטרה המרכזית של האפליקציה היא ליצור שקיפות מצד אחד וליצור תחרותיות מהצד העסקי בצד השני. עד היום, לא היו ללקוחות כלים שקופים להשוואות מחירים בתחומי החיוג לחו"ל".
 
שאלה: אתה מתכוון גם לתת פתרון לשיחות מחו"ל לישראל?
תשובה: "בהחלט, זו אחת מתכניות הפיתוח שלנו. בנוסף, אנו רוצים להתפתח ולהציע את השירות בכל העולם, כי אין דבר כזה".
 
שאלה: האם תהיינה גרסאות בכל מערכות ההפעלה?
תשובה: "המערכת הראשונה לאייפון עברה אישורים של אפל ונכנסה לחנות של אפל. מאז שהעלנו אותה לחנות, למעלה מ- 6,000 הורדות היו לאפליקציה הזו. כל המפתחים שלי ישראליים וכעת עובדים על הגרסה לאנדרואיד. בהמשך, נפתח גרסאות גם למערכות הפעלה נוספות, כמו חלונות מובייל".
 
שאלה: איך אתה מודד את ההצלחה שלך ומהיכן תבואנה הכנסות?
תשובה: "אנו בשלב של ההתבססות בארץ ולאחר מכן נרצה להיות שחקן בינלאומי ולצאת לחו"ל ולהתאים את היישום לספקים בחו"ל. ברוב ארצות העולם יש ספקים רבים לחיוג בינלאומי, כך שהצרכים שם יותר גדולים מצד המחייגים, לקבל שקיפות בהשוואת מחירים.
 
המשתמש במערכת שלנו מקבל תעריפים יותר זולים מכל מבצע, שהוא שמע עליו. המערכת יכולה לזהות את המבצעים של המפעיל, שהוא נמצא ברשת שלו. למשל, אם יש חיוג בחינם ליעדים קוויים אצל גולן טלקום או הוט מובייל וגם אצל אחרים, זה חלק מהזיהוי של התעריפים שיש במערכת. הרווח של הלקוח הוא ברור. בצד של נותני השירות אנו נספק להם יכולות חדשות להשפיע על הלקוחות כדי שיבחרו בהם כדי לחייג לחו"ל. זה כרגע בפיתוח ואני בתחילת משאים ומתנים עם המפעילים הבינלאומיים".
 
שאלה: איך אתם מספק בזמן אמת השוואות מחירים על המסך, טרום החיוג לחו"ל ע"י המשתמש?
תשובה: "אני לוקח את כל המחירונים, כל המבצעים, כל האותיות הקטנות של כל החברות, מנתח אותן ומציג תמונה סופית, מעודכנת לכל רגע ולכל יעד בכל שנייה. זה נותן מידע אמין ומדוייק למשתמש. לזה זה נועד.
 
ההשוואות שיש למשל באינטרנט הן ישנות ולא רלבנטיות ליעד שהמחייג חייג אליו. אי אפשר לדעת מי יותר זול, כי התעריפים משתנים כל הזמן.
 
אנחנו יודעים לבצע את עבודת ההשוואה בזמן אמת ומציגים למשתמש את העלות דרך כל ספק, כולל חישוב 'דמי הקישוריות', שלעיתים שוכחים לבצע בטבלאות השוואה הידניות".
 
שאלה: מה היתרון המרכזי שאתה חושב שיש בפיתוח שלך?
משה חדד: "כיום, המחירונים של שוק השיחות הבינלאומיות מאוד מורכבים ומעורפלים. הם בנויים בטבלאות אקסל שמשתנות כל הזמן על ידם. למשתמש לא ברור מה הבדלים בין לקוח מזדמן ללקוח קבוע, מה השינויים במחירים על פני שעות היממה והיעדים השונים, מה ההבדלים בין חיוג לנייח לחיוג לנייד ועוד. התמחור מאוד מסובך למשתמש הסופי. אני מציג אפליקציה חדשנית, שהופכת זאת לקל, שקוף ונגיש. לחיצה קטנה על המסך ובחרת במפעיל, שנותן לך את התמורה הטובה ביותר עבורך לשיחה שלך לחו"ל. אני פותר לצרכנים בעיה צרכנית, שלא היה לה פתרון עד היום. זה הייחוד של הפתרון שלי ואני בטוח שאצליח בדרך שיצאתי אליה".  
 
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות רבות של פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 
Bookmark and Share