Telecom News - מה הציבור ירוויח משימוע הורדת הקש"ג הקווי?

מה הציבור ירוויח משימוע הורדת הקש"ג הקווי?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> מה הציבור ירוויח משימוע הורדת הקש"ג הקווי?
החסכון בדמי הקישוריות לא יגולגל לצרכן המשלם! מי בכל זאת ירוויח? נכון, בעיקר חברות הסלולר המחזיקות בסמייל וב- נטוויז'ן. 
ערן יעקובי
מאת: ערן יעקובי
03.03.13, 08:00
 
משרד התקשורת פרסם שימוע לחברות התקשורת בנושא הפחתת דמי הקישוריות (קש"ג) בתחום הנייח - הקווי.
 
בהמשך לעבודה הכלכלית, שנעשתה במשרד התקשורת במהלך השנה וחצי האחרונות, המשרד פרסם בסוף שבוע שעבר שימוע, בעניין שינוי התעריף בעד השלמת שיחה ברשת נייחת. מוצע ע"י המשרד, כי תעריף זה יחול על כל הרשתות הנייחות בישראל, לרבות "בזק", "הוט טלקום", ועוד. לחברות ניתנו  60 ימים להעברת מענה והתייחסות לשימוע.

על סמך המודל שהוצג, המשרד מבקש להפחית את התעריף בעד השלמת שיחה ברשת נייחת לסכום של 0.0104 ₪ מסכום ממוצע של 0.035 ₪. מחיר זה משקף את העלות הכרוכה באספקת שירות דקות התנועה בלבד, ללא התחשבות בעלויות הקבועות של אספקת קווי טלפון, וללא תוספת של העמסות כלשהן, כפי שהיה בעבר.
 
מתי הנושא צפוי להיכנס לתוקף?
 
כאמור, לחברות ניתנו 60 יום להגיב לשימוע. כך, שבכל מקרה, לא נראה, שהמהלך ייכנס לתוקף לפני המחצית השניה של השנה. אין לנו יכולת להעריך האם כניסה של שר חדש או הקמת רשות תקשורת תעכב את העניין או לא.
 
מה המשמעות הכלכלית?
 
כמות הדקות הנכנסות לרשת בזק קווי עומדות על כ- 6,200 מיליוני דקות בשנה בהערכה גסה לפי מספרי 2011 ותשעה חודשים ב- 2012.

המכפלה של הירידה בהכנסות מקישוריות יחד עם כמות הדקות נותנת תוצאה של כ- 150 מיליון ₪. תיאורטית, אלה הן ההכנסות האמורות להיגרע מהכנסות בזק קווי. לגבי הרווחיות, במבט על ה- EBITDA של כל קבוצת בזק, יש לקחת בחשבון, שגם פלאפון מרוויחה מהאירוע וקיים קיזוז בפגיעה בבזק קווי הנובע מאותה ירידה בדמי הקישוריות, שבזק תחסוך בהעברה משיחות המסתיימות ברשת של HOT וברשתות ה- VOB של סמייל, נטוויז'ן ואחרות.

שוב, בהערכה גסה, מדובר בכ- 75 מיליון ₪, שייגרעו להערכתנו מה- EBITDA (הפעם הראשונה המלאה תהיה כנראה ב- 2014). אנו מעריכים, כי לשנת 2013 לא מדובר במספר העלול לשנות את הנחיות החברה, שמסרה רק לפני מספר שבועות: הנחיות 2013 – EBITDA בטווח של 4.25 – 4.35 מיליארד ₪, רווח נקי בטווח של 1.7 – 1.8 מיליארד ₪ ותזרים פנוי גבוה מ- 2.7 מיליארד ₪.
 
מי בכל זאת מרוויח?
 
נכון, בעיקר חברות הסלולר המחזיקות בסמייל ובנטוויז'ן. הרי החסכון בדמי הקישוריות לא יגולגל לצרכן, שמשלם גם כך מחיר קבוע במרבית המקרים.  אנו מעריכים, כי סכום של כמעט 35 מיליון ₪ אמור להיחסך ב- EBITDA של כל א
חת מחברות הסלולר. למעשה, אפילו מדובר בסכום, שירד כמעט במלואו עד לרווח לפני מס. אמנם, לא סכום גדול, אבל בכל זאת, בתקופה בה חלק משוק ההון מעריך כי הרווח הנקי הרבעוני הממוצע לשנת 2013 יסתכם בכ- 50 מיליון ₪ , מדובר ב"סוכרייה" לא קטנה באופן יחסי. שוב צריך לזכור, כי בשנת 2013 ההשפעה תהיה קטנה יחסית.
 
ערן יעקובי, סמנכ"ל מחקר, דש ברוקרג', בית השקעות
www.ds-invest.co.i
l
 
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות רבות של פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 
 
 
Bookmark and Share