Telecom News - התרגיל המוצלח של הוט

התרגיל המוצלח של הוט

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> התרגיל המוצלח של הוט
הוט מכה את בזק בבטן הרכה שלה: במהירויות של הפס הרחב וביכולת פריסת סיבים עד הבית.
HOT
מאת: אבי וייס
04.03.13, 12:00
 
במהלך טקטי מוצלח (המהווה תשובה ניצחת למהלכים של בזק מלפני שבועיים שניתחנו בהרחבה), דוחפת הוט את השוק לכיוון של ה- 100 מגה לכל בית ולסיב אופטי לכל פינה.

עובדה: אין מדינה בעולם, שלבתים בה מגיעים חיבורים של 3 סיבים אופטיים במקביל, כמו המתוכנן אצלנו (בזק, הוט ומיזם חברת החשמל). לכן, די ברור, שמי שנכנס אחרון למרוץ הסיבים עד הבית (FTTH), דהיינו: המיזם של חברת החשמל, יישאר מאחור ואלי אף "יפסיד את המכנסיים". 


להוט אין את התשתיות שיש לבזק כדי לספק שירותי אחסון בענן חינמיים כמו שבזק מציעה. אולם, יש לה מה שאין לבזק: סיבים בכל המדינה, כשלבזק בכל מהמדינה החיבור לבתים עדיין מצוי ב- Last Mile על תשתית חוטי הנחושת הישנים. בנוסף, הוט לא מדברת על תכניו עתידית. היא כבר החלה לפרוס באופן מסיבי סיבים לבתים. 

הרצל עוזר, מנכ"ל הוט: "הוט מאתגרת את שוק התקשורת. כל מהלך, שתמצאו בשוק התקשורת בשנים האחרונות, הוא מהלך, שהוט הובילה אותו: טלפון קווי ללא הגבלת שיחות ודקות, חבילות ללא התחייבות וקנסות, טלפון סלולרי בשיטת "הכל כלול" במחיר קבוע לחודש, מסלולי טלוויזיה של "הכל כלול".

בנוסף, מפרט הרצל עוזר את המהלכים הבאים של הוט:
"1.הוט הייתה הראשונה בישראל כשהשיקה את ה- 100 מגה, כשהיינו עם כ- 300 אלף לקוחות ב- 2009. ב- 2010 סיימנו את הפריסה והצענו לכל אחד במדינה להתחבר במהירויות של עד 100 מגה.
2. השקנו בשנה החולפת את הוט-נט כספק אינטרנט ב- 20 ש"ח לכל מהירות עד 100 מגה ויצרנו 'מהפכה צרכנית'  בשוק. 
3. הורדנו את מחיר ה- 100 מגה מכ- 1,200 ש"ח לחודש ב- 2010 ל- 199 ש"ח לחודש (179 ש"ח גישה + 20 ש"ח גלישה). זו ירידה דרמטית של 83%.

התוצאה: המהירות הממוצעת ברשת שלנו טובה בהרבה מזו שיש ברשת של בזק. הוט מציגה עלייה של פי 3 תוך שנה, מ- 6.6 מגה ממוצע ללקוח בסוף 2011 ל- כ- 20 מגה ממוצע בסוף 2012.

התחלנו את 2013 במצב של ממוצע של 20 מגה ללקוח, כש- 70% מהלקוחות שלנו גולשים בבתים במהירויות של מעל 12 מגה, 26% מהלקוחות גולשים במהירויות של 30 ו- 100 מגה.

היום אנו מכריזים על שני מהלכים:
א. הוט-פייבר. רשת סיבים עד הבית בכל המדינה. זו לא החלטה עתידית. זה תהליך שהתחלנו אותו. רעננה כבר מכוסה כולה בסיבים עד הבית. 100 אלף בתי אב כבר מחוברים בסיבים. זה קורה בערים נוספות: חיפה, נתניה, שוהם, ראשון לציון ובאר-שבע. אנו משקיעים מעל לחצי מיליארד ש"ח במהלך הזה, שיימשך על פני 4 שנים, עד שנכסה את כל המדינה. אנו משקיעים הרבה יותר מסלקום ומפרטנר בתשתיות. השקענו בשנה החולפת 1.1 מיליארד ש"ח בתשתיות שזה 35% מהמחזור שלנו. יחסית זה יותר מההשקעות של בזק. 

ב. אנו מציעים הצעות פשוטות ואטקרטיביות לצרכנים. "הכל כלול" הפך לדבר בסיסי אצל הלקוחות שלנו. אנו מאיצים את המהירויות באינטרנט. כל החבילות של הטריפל תשודרגנה אוטומטית למדרגה הבאה (5 ל- 12, 12 ל- 30 ו- 30 ל- 100 מגה). בנוסף, חבילת הטריפל "הכל כלול" תרד מ- 499 ש"ח ל- 449 ש"ח. בנוסף, כל מי שירצה 100 מגה (ללא חבילה), יוכל לקבל זאת במבצע, שיימשך עד מחצית מרץ, במחיר של 139 ש"ח במקום 179 ש"ח. זו ירידה של 22% במחיר והמחיר מובטח לשנה. 

אני מצפה, שעד סוף 2013 המהירות הממוצעת של הגולשים בהוט תעמוד על 42 מגה. לפני שנגמור את הפריסה - כבר נציע ללקוחות מהירויות שמעל ל- 100 מגה. אנו מסוגלים להציע גם 200 מגה. כשנראה את הביקושים, נצא עם זה. גם נחליף עם הזמן חלק מקופסאות הנתב המשולב (Hotbox) אצל הלקוחות ונשדרג את הקיימות, למרות שהקיימות תומכות ב- 100 מגה ואף למעלה מזה.

הגענו בפס הרחב לכ- 41% מהשוק. זה הישג אדיר. בזק הייתה בשוק הזה הרבה לפנינו. הלקוחות 'מצביעים ברגלים', כי השירות שלנו השתפר בשנים האחרונות וכיום השירות שלנו הוא הטוב ביותר בשוק.

לצערי אינני יכול עדיין לחבר את הסלולר לחבילת הטריפל בגלל הרגולציה. אני מקווה שזה ישתנה בקרוב".

 
הוט פייבר
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות רבות של פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 
 
 
Bookmark and Share