Telecom News - יבמ מבססת פתרונות ענן על תקן פתוח וקוד מקור פתוח

יבמ מבססת פתרונות ענן על תקן פתוח וקוד מקור פתוח

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> יבמ מבססת פתרונות ענן על תקן פתוח וקוד מקור פתוח
יבמ מבססת פתרונות ענן על תקן פתוח וקוד מקור פתוח
חוקרים במרכז המחקר של החברה בחיפה נוטלים חלק מרכזי בפיתוח פתרונות OpenStack.
IBM
מאת: חיים חביב, 05/03/13, 22:30

יבמ תבסס מעתה את כל השירותים וכלי התוכנה המוצעים על ידה בתחום ענן המחשוב ובאמצעות סביבת ענן על ארכיטקטורת הענן הפתוחה, בסביבת קוד מקור פתוח.

המהלך נועד להבטיח לעסקים המאמצים כלים ופתרונות בסביבת ענן חופש מלא בבחירת הספקים עימם יעבדו, והיצע פתרונות מגוון. בהיעדר תקנים מוסכמים בתעשייה בתחום ענן המחשוב, לא יוכלו עסקים לנצל באופן מלא את האפשרויות הטמונות בהצטברות כמויות ענק של נתונים קשורים זה לזה, בעולם המחשוב הנייד והניתוח האנליטי עסקי.

בשלב הראשון של המהלך, חשפה יבמ מוצרים ושירותים מבוססי תקני OpenStack בקוד מקור פתוח. המוצרים מאיצים באופן משמעותי ומפשטים את הליכי ניהול ענני מחשוב ברמה כלל-ארגונית. לראשונה בעולם מחשוב הענן, מוצע לעסקים מכלול טכנולוגיות ליבה מקיף המאפשרות לבנות שירותי ענן כלל-ארגוניים, לתפעול בסביבה היברידית, המשלבת ענן ציבורי ופרטי.

מעבדות המחקר של יבמ בחיפה נוטלות חלק מרכזי בפיתוח טכנולוגיות הענן החדשות המבוססות על תקן OpenStack. צוות החוקרים בחיפה, בהובלת ד"ר ירון וולפסטל, ראש תחום תשתיות מחשוב במעבדת המחקר של יבמ בישראל, היה מהראשונים שזיהה את הפוטנציאל הגלום בתקן הפתוח, וכבר בשנת 2010 החלו המעבדות בחיפה בפרויקט לפיתוח תשתית ענן חכמה בשימוש בטכנולוגיה פתוחה זאת, במסגרת תוכנית המו"פ השביעית של האיחוד האירופאי.

דר' וולפסטל: "העבודה בפרויקט הזה סייעה למעבדה בחיפה לפתח מומחיות ונכסי ידע אשר בעזרתם אנו תורמים למערך המוצרים והשירותים של יבמ בתחום הענן, בשטחים רבים. הכלים המפותחים בחיפה ישולבו עוד השנה, בין השאר, בסביבת Tivoli  של יבמ לניהול ענני מיחשוב.

לדברי ד"ר וולפסטל, "ההיסטוריה מוכיחה כי שימוש בקוד מקור פתוח והקפדה על תקנים פתוחים מניבים יתרונות ברורים מבחינתם של משתמשי הקצה – ומהווים זרז לחדשנות. ממש כשם שתקנים וקוד מקור פתוח חוללו מהפיכה בעולם ה- Web ועם הולדת הלינוקס – כך גם ישפיע תקן  OpenStack  על התקדמות עולם הענן ".

מערכת התוכנה החדשה מבית יבמ, SmartCloud Orchestrator, מאפשרת גמישות רבה למשתמשי הענן, הודות לביטול הצורך בפיתוח ממשקים שונים ונפרדים לכל שירות ענן בפני עצמו. בעזרת התוכנה החדשה, יכולים ארגונים וחברות לבנות ולהטמיע במהירות שירותי ענן מגוונים – אל תוך תשתית ענן אחת, המכסה את מכלול היבטי העיבוד, האחסון ומשאבי הרשת. תהליך ההקמה, ההגדרה והניהול מתבצע בממשק גראפי קל ונוח לשימוש. הוא מאפשר לבנות שירותי ענן חדשים בתוך דקות, מצמצם את עלויות התפעול השוטף הודות לאוטומציה בפריסת יישומים וניהול מחזור חיי שירותי הענן, תהליכי הגדרת תצורה, ושילוב כלים של צד שלישי. במקביל, מפשטת המערכת את תהליכי צריכת שירותי הענן על ידי משתמשי הקצה, בעזרת פורטל לשימוש עצמי המאפשר גם למדוד את עלות השירותים ולנהל את תהליכי החיוב עבורם.

במסגרת הפעילות לקידום השימוש בתקנים פתוחים ובקוד מקור פתוח, הקימה יבמ מועצה מייעצת של לקוחות המקיפה כיום 400 משתמשים 'כבדים', תומכת בארגון התקינה הפתוחה , OpenStack Foundation ומפנה יותר מ- 500 מפתחים במעבדות שלה סביב העולם לפרויקטים בנושא.

יבמ נמנית על היצרנים והספקים הגדולים בעולם לפתרונות ענן, עם יותר מ- 5,000 לקוחות ענן פרטי אותם שירתה במהלך 2012 – תוך הכפלה של היקף העסקות בתחום הזה בהשוואה לשנה הקודמת. פתרונות הענן החדשים של יבמ נחשפו בכנס 2013 Pulse, המתקיים השבוע בלאס וגאס.
Bookmark and Share