Telecom News - האמת העירומה: גולן טלקום והוט מובייל בעקבותיה "עבדו עלינו" ב"מהפכה" בשוק הסלולר

האמת העירומה: גולן טלקום והוט מובייל בעקבותיה "עבדו עלינו" ב"מהפכה" בשוק הסלולר

דף הבית >> דעות ומחקרים >> עמדות ניתוחים >> האמת העירומה: גולן טלקום והוט מובייל בעקבותיה "עבדו עלינו" ב"מהפכה" בשוק הסלולר
האמת העירומה: גולן טלקום והוט מובייל בעקבותיה "עבדו עלינו" ב"מהפכה" בשוק הסלולר. והלקוחות הם פראיירים שלא מתים, רק מתחלפים.מוני קמחי
מאת: מוני קמחי
 
גולן טלקום לא עשתה שום מהפכה בתעריפי התקשורת. עפ"י נתוני משרד התקשורת, המחיר שלה היה כבר המחיר הממוצע למנוי ב-2011, כולל עלות שירות, מכשיר וסבסוד עסקי, מה שהיא לא מספקת היום. הרווח העצום כולו שלה ושל הוט מובייל, שהלכה בעקבותיה.
 
או שמשרד התקשורת לא יודע חשבון, או שחברות הסלולר "עבדו" על המשרד, או שגולן טלקום והוט מובייל "עובדות" עכשיו על כולנו בסיסמא של הורדת המחירים בשוק. אפשר שכל האפשרויות נכונות. [הערת המערכת: לא הצלחנו לקבל את תגובת משרד התקשורת לנטען כאן. לא שלא ניסינו.]
 
לאחרונה קיבלתי למייל שלי מד"ר יחיאל שאבי, דובר משרד התקשורת, פרסום בו מתייחס המשרד לדרך, שהמשרד ייחשב את ה – 7% למפעילים החדשים גולן טלקום והוט מובייל.
 
מיד ישבתי לנתח את המספרים שנחשפו, וניסיתי להבין מהם משהו חדש על השוק הכי חם בעולם, שוק הסלולר. התוצאות היו די "מדהימות" המסקנה המתבקשת אחת היא:
 
גולן טלקום מבינים בהחלט מה שהם עושים !!!! כל השאר לכאורה לא אומרים אמת!!!!
  
בין הנתונים שהועברו על ידי המשרד לחברות הסלולר החדשות (גולן טלקום והוט מובייל, כבסיס חישובי להחזרת הערבויות) :
 
א. מספרם של כלל המנויים במגזר הפרטי נכון ליום 26.09.2011 היה 4,980,019  מנויים.
ב. סך הדקות היוצאות לחודש, שיזמו כלל המנויים במגזר הפרטי נכון ליום 26.09.2011 היה1,163,443,403  דקות.
ג. סך ההכנסות מהמנויים לחודש בכלל המגזר הפרטי נכון ליום 26.09.2011 היה  489,267,519 ש"ח.
 
מתוך ניתוח הנתונים ניתן ללמוד 2 דברים חשובים:
א. מחיר דקה משוקללת הינו 42 א"ג וזה משקף את המצב שהיה בעת ההיא, אבל ההכנסות ממנוי פרטי עומדות על 98 ₪ !!!! וזה עומד בסתירה גמורה ל – 2 נתונים שתמיד סיפרו לנו:
הנתון הראשון – המגזר הפרטי מממן את ההטבות למגזר העסקי.
ב. הנתון השני – ההכנסה למנוי כ – 120 ₪.
 
בעת ההיא (2011 נראית רחוקה על רקע התהפוכות שעברנו) המחיר כלל את סבסוד המכשיר ומתן שירות ולטענת המפעילים גם סבסוד המשתמשים העסקיים. חשבון פשוט מוכיח, כי ההכנסה למנוי בניכוי עלות המכשיר, עלות השירות וסבסוד העסקי נעה בין 50-70 ₪ לחודש, בהתאם לנתוני החברות השונות על מחיר השירות והמכשיר. לכן, טענת שר התקשורת משה כחלון, שהרפורמה שיזם בסלולר נועדה להגן על הלקוחות הפרטיים המופלים לרעה מול הלקוחות העסקיים מתמוטטת, מול נתוני משרד התקשורת, שפורסמו על ידי דובר המשרד. 
 
כעת, השאלה הנשאלת היא, האם גולן טלקום "לא מבינה את השוק" או שאנחנו הינו צריכים לחכות לחברה, שתפתח לנו את העיניים?!! המספרים לא משקרים, האמת גלויה לכול.
 
מוני קמחי, מרץ 2013
מנכ"ל ROI – אינטגרציה לעסקים, פיתוח עסקי וניהול פרויקטים.
www.roi-bi.co.il
moni.kimche@gmail.com
 
עולם הסלולר
Bookmark and Share