Telecom News - אירופה - מכת מוות לטלוויזיה באינטרנט?

אירופה - מכת מוות לטלוויזיה באינטרנט?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> אירופה - מכת מוות לטלוויזיה באינטרנט?
אירופה - מכת מוות לטלוויזיה באינטרנט?
מאת: חיים חביב, 14/03/13, 22:00פסיקה באינטרנט

בית המשפט האירופי קבע בהחלטה תקדימית, כי אתר המעביר שידורי טלוויזיה הנקלטים באופן חופשי בלא קבלת אישור בעלי הזכויות בתכני השידור, מפר זכות יוצרים.

בהחלטה תקדימית בעלת השלכות נרחבות, קבע בית המשפט האירופי הגבוה לצדק, כי שידור ערוצי TV חיים ברשת האינטרנט בלא קבלת אישור מוקדם של המשדרים מהווה הפרה של זכויות יוצרים.

נציין, כי אתרי אינטרנט הנוהגים בדרך זו, מאפשרים למבקרים לצפות אך ורק בתכנים בהם הם רשאים ממילא לצפות, באופן חופשי ולגיטימי, ישירות ממכשיר הטלוויזיה הביתי.

ההחלטה, שפרסם בשבוע שעבר (7.3.13) בית המשפט האירופי הגבוה לצדק (European court of justice), עלולה להנחית מכת מוות על עשרות (אם לא על מאות) אתרי אינטרנט המשדרים כיום ב'סטרימינג' ברשת האינטרנט שידורים חיים של ערוצי טלוויזיה חופשיים דוגמת ערוץ ה- BBC וגם לא מעט ערוצי ספורט פופולאריים.

לפי הערכה, בבריטניה בלבד פועלים עשרות אתרים מסוג זה כמו, לדוגמא, האתר הלונדוני TVCatchup.com.

את הטענות העלו לראשונה ערוצי הטלוויזיה הבריטיים ITV  ,Channel 4  ו- Channel 5  כנגד אתר TVCatchup המעביר באינטרנט שידורים חופשיים שלהם 'מן האוויר'. בהחלטתו, קבע בית המשפט, כי לא ניתן לשדר את התכנים מבלי לקבל מראש את אישור בעלי הזכויות, וכי אין חשיבות לעובדה שהמשתמשים רשאים לצפות בתכנים באופן חוקי, בטלוויזיה הביתית שלהם.

בית המשפט קבע בפסק הדין, כי "חוק האיחוד האירופי מבקש ליצור רמה גבוהה של הגנה על יצירות סופרים, ולאפשר להם לקבל תגמול הולם בגין השימוש ביצירותיהם". כן נקבע בפס"ד, כי "תחנות טלוויזיה רשאיות לאסור שידור חוזר של התוכניות שלהם על ידי חברה אחרת באמצעות האינטרנט".

גורמים משפטיים בכירים באירופה מעריכים, מדובר בהכרעה חשובה, חלק משורת החלטות בהן מגבש בית המשפט ומניח יסודות לסדר משפטי חדש באירפה בתחום הבטחת זכויות היוצרים.

לנוסח ההחלטה המלא מיום 7.3.13 ר' כאן.
 
טלוויזיה באינטרנט



 
 
Bookmark and Share
+ שלח משוב