Telecom News - למה צריך לשלם על שמיעת חדשות ערוץ 2?

למה צריך לשלם על שמיעת חדשות ערוץ 2?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> למה צריך לשלם על שמיעת חדשות ערוץ 2?
שירות כוכבית 22 הפך להיות שירות פרמיום בתשלום (50 אג' לדקה) מעבר לעלות השיחה הסלולרית והקווית. למה? אל תהיו פראיירים!
עושים כסף מהסלולר
מאת: אבי וייס
17.03.13, 19:00
 
מי שרגיל לשמוע את חדשות ערוץ 2 באפיקי השידור השונים (בטלוויזיה, ב"עידן +", באתר "מאקו" באינטרנט, באתר "רשת" באינטרנט, בערוץ חדשות 2 ביוטיוב, בערוץ חדשות 2 בפייסבוק, בגלי צה"ל, ברדיו 99 ועוד), יופתע לשמוע שלאחרונה, ללא כל התראה, מי שמעוניין לשמוע בדיוק את אותן חדשות, אבל בחיוג ל- *22 (כוכבית 22) בסלולר, ישלם לא רק על זמן האוויר (בהתאם לחבילת זמן האוויר שיש לכל מנוי), אלא יש "תשלום פרמיה" (יש שיראו זאת כקנס) של 50 אג' לדקה. גם בחיוג קווי יש עלות נוספת דומה.

שמעתם נכון. על 10 דקות של מהדורת החדשות של ערוץ 2 הציבורי תשלמו פרמייה של 5 ש"ח. שמעתם את כל המהדורה כולל הפרסומות במשך חצי שעה, תשלמו (בנוסף לזמן אוויר) עוד 15 ש"ח. שמעתם כל החודש, כל יום, את חדשות ערוץ 2, תשלמו על כך עוד 450 ש"ח. נראה קצת מוגזם. אגב, מי שרשום על שירות קבלת עדכון של החדשות הללו ב- SMS, משלם 30 ש"ח לחודש עבור 60 מסרונים. יותר זול משמיעת החדשות...

תגובת חברת החדשות ערוץ 2: "
בהמשך לשאלתך, בהתאמה לשינוים בשוק התקשורת והסלולר, הרחבנו את השירות החזק והוותיק " כוכבית 22 " ברשתות הסלולריות גם ל- 1-900 המאפשר להתחבר לתכני חדשות ערץ 2 גם מטלפון נייח. בדוק שוב מקו בזק 1-900-522222".

בעברית פשוטה, למי שלא הבין את התשובה המעט מעורפלת: הפראיירים שלא שמעו שאפשר לשמוע את החדשות של ערוץ 2 בחינם ברדיו, באינטרנט, או ב"עידן +", ומתעקשים להמשיך ולחייג כוכבית 22 או 1-900, שישלמו.

פשוט, ההכנסות בסלולר ירדו (כי הכל נהיה Flat Rate. אז אי אפשר לבודד את דקות ההאזנה לחדשות משאר דקות הסלולר של המשתמשים). המסקנה: מאזנים את הירידה בהכנסות מהסלולר ע" גביית "דמי האזנה" בסלולר ובקווי, מהפראיירים שלא הבחינו בשינוי (אך יבחינו בזה, בחשבון הסלולר או הקווי הבא שלהם). 
 
בנוסף, כל נושא הכוכביות בישראל הוא "שטח הפקר". לאחרונה, נערך שימוע בנושא ואחריו עוד שימוע. טרם התקבלו החלטות ע"י משרד התקשורת. זה די ברור. הפלונטר שנוצר ע"י חוסר האונים הרגולטורי המשרד בתחום זה, קשה להתירו בבת אחת. 

טוב שכוכבית 22 פתוח גם ברשת הנייחת למעוניינים בשירות, למי שמוכן לשלם שירות פרמיום. אולם, גם לחיוג בנייח אין התראה על עלות השירות (50 אג' לדקה) בטרם תחילת שמיעת החדשות, כמו שאין כל התראה על עלות השירות בחיוג לכוכבית 22 בסלולר – מצב ממש לא תקין (הבדיקה נעשתה בחיוג מקווי וסלולרי של הוט). באתר חדשות ערוץ 2 מצויינת אמנם בהבלטה עלות הפרמיום בחיוג ל- 1-900, אך מי שמחייג - לא נמצא באינטרנט. די ברור, שארגוני הצרכנים אמורים היו להתערב בנושא צרכני זה. 

עד לאחרונה, שימוש בכוכבית 22 היה מחויב בעלות שיחה ניידת רגילה בלבד. אין ספק, ששימוש בשרותי כוכביות כ"שרות פרימיום" בתעריף נוסף בלתי ידוע למחייג, בעייתי ומבלבל את הציבור. למה זה נמשך כך שנים? תשאלו את משרד התקשורת.

כיום, יש בתוכנית המספור של מדינת ישראל שרותי פרימיום בקידומות 1900, 1901, (1919 לשרותי סקס). לפי תוכנית המספור הארצית, ל"חיוג מקוצר" ("כוכביות"), עלות השימוש אמורה להיות כמוגדר בתקנות - "רגיל". דהיינו: שירות הכוכביות צריך להיות זהה לעלות חיוג מיוזם השיחה לרשת ניידת רגילה. כלומר: לכאורה, אסור לגבות "עלות פרמיום" על שירות כוכבית בסלולר (מה שמותר ב- 1-900). אולם, חדשות ערוץ 2 כן גובה "פרמיה" לכוכבית בסלולר. למה? תשאלו אותם. הם עובדים בשיטה הישראלית המוכרת: "פראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים". 

שורה תחתונה: אם לא תחייגו לשמוע את החדשות דווקא של ערוץ 2, לא תשלמו מכיסכם סתם, על כלום. זה שירות שניתן לקבל בחינם בערוצי תקשורת אחרים, אם אתם מתעקשים לשמוע דווקא את חדשות ערוץ 2.
 
סלולר וכסף


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות רבות של פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 



 
 
Bookmark and Share