Telecom News - מנכ"ל גוגל ישראל בפנייה ליזמים: הצטרפו למיזם הקמפוס

מנכ"ל גוגל ישראל בפנייה ליזמים: הצטרפו למיזם הקמפוס

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> מנכ"ל גוגל ישראל בפנייה ליזמים: הצטרפו למיזם הקמפוס
מנכ"ל גוגל ישראל בפנייה ליזמים: הצטרפו למיזם הקמפוס
מאת: נירית וייס-בלט, 19.03.13, 18:15מאיר ברנד
 
במפגש יזמים סיפר מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, יוון ואפריקה, על המיזם החדש לקהילת המפתחים "קמפוס תל אביב", על טרנדים חשובים, המאבק מול פייסבוק וסוגיית הפרטיות.
 
 
ב- 18 במרץ 2013, אירחה נשיאת האוניברסיטה הפתוחה, פרופ׳ חגית מסר-ירון, במסגרת "מועדון היזמות", את מאיר ברנד (בתמונה), מנכ״ל Google ישראל, יוון ואפריקה.
 
בדומה להרצאתו של פרופ' יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של Google בישראל, מכנס האינטרנט השנתי, גם מאיר ברנד פירט בגאווה את פיתוחי החיפוש החשובים שיצאו ממרכז המו"פ הישראלי, כמו Google Instant.
 
ברנד פנה לקהל, שהיה מורכב ברובו מיזמים, והציע להם להכיר את המיזם החדש שגוגל חנכה לאחרונה במגדל אלקטרה בתל אביב: Campus TLV. "קמפוס תל אביב" נועד לקהילת היזמים והמפתחים, כמקום למפגשים וסדנאות. הקמפוס כולל חדרי אירועים (לאירועי חדשנות בחינם), מעבדת מכשירי מובייל (כדי שהמפתחים יבדקו את התוכנה שלהם על סוגי חומרה שונים) ותוכנית בת שבועיים, LaunchPad, במסגרתה יעברו היזמים סדנאות מקצועיות.
 
לדברי ברנד, "חברנו לחממות בישראל, כי החלטנו שבמקום להתחרות במערכת הקיימת, עדיף לחבור לאינקובאטורים הקיימים ולהכשיר את האנשים לצרכי התעשייה. בשבועיים האינטנסיביים, היזמים לומדים איך לבנות היתכנות למוצר, סוגיית ממשק המשתמש (UI), איך עוברים מפיצ׳ר למוצר וממוצר לחברה, וזאת עם מומחים בתחום- חלקם מגוגל וחלקם מהתעשייה".
 
פרופ׳ חגית מסר-ירון: "אתם נותנים משאבים בחינם, זה לשם שמיים?" מאיר ברנד בתגובה: "נתינה בחינם. אנחנו לא חותמים עם היזמים, השאיפה הנה שמדינת ישראל תרוויח מהקהילה הזו. אנחנו גם לאו דווקא מקדמים פלטפורמות שלנו ואין כל מחויבות להתחבר אלינו. התחושה היא שהשליחות הזו מועילה מאוד ליזמים. קהל היזמים מורכב ברובו מחברות אינטרנט, אבל גם חברות שאינן אינטרנטיות נכנסות לפרויקט".
 
מסר-ירון: "האם תוכל להצביע על טרנדים משמעותיים בעידן הטכנולוגיה?"
ברנד: "אחד מהטרנדים המשמעותיים הוא המעבר מ-Desktop  ל- Mobile. כיום מחצית מהחיפושים של גוגל מתבצעים מהסלולר. טרנד נוסף: תוך פחות מ- 5 שנים, השפה לא תהיה חסם בין אנשים, תוכלו לקיים שיחה שוטפת עם אדם בשפה אחרת, אנחנו ממש קרובים לזה. הפיתרון אינו מלא כיום, אבל השיפור שעשינו בשנתיים האחרונות גדול מההתפתחות שהייתה ב- 40 השנים שלפני, אז אני מאמין שהבעיות תיפתרנה תוך 3-4 שנים. טרנד חשוב נוסף: מחשוב ענן. היום קל להיכנס ליזמות, יותר מתמיד, כי לכולם יש גישה למידע. הצורך בהשקעת הון סיכון ירד בצורה משמעותית. כדי להגיע למיליוני משתמשים היה צריך בעבר להשקיע המון משאבים בתשתיות, אבל כיום, עם פתרונות כמו של גוגל ואמזון, כאשר הכל בענן, עוברים ממצב של Fix Cost גבוה למצב של Variable Cost, כאשר התשלום מועבר עפ"י ההתפתחות. זה מאפשר לחברות לעשות Testing בחינם והמשתמשים כבר משקפים מה הם רוצים בדיוק".
 
על ה- Start-Up Nation אמר ברנד כי "בין הסיבות: הקמת מדינת ישראל התנהלה כמו הקמת סטארט אפ (מדינה קטנה מוקפת אויבים, דרשה הרבה סיכונים ויצירתיות), מסורת חזקה של חינוך, החוצפה הישראלית, חוסר פחד מלהיכשל, העלייה מברה״מ, שהביאה הון אנושי איכותי, ויש לומר גם מילה טובה על המדינה, שפעלה לא רק במישור של 'לא להפריע' אלא גם בלעזור ולקדם".
 
על המאבק מול פייסבוק בסוגיית החיפוש, אמר ברנד כי "אסור לנוח על זרי הדפנה, מי שכן - ימצא עצמו מהר מאוד בחוץ. אבל התחרות היא מעולה ומניעה ליצירתיות ומוצרים חדשים טובים יותר. אני לא מודאג מהצד העסקי של גוגל- יש הרבה דברים חזקים ב-
Pipe-line. אחד ממנועי הצמיחה שלנו הוא יוטיוב וכל נושא הווידיאו והפרסום הממוקד, גם Google Apps מניב המון עסקים, שלא לדבר על נתח השוק האדיר של האנדרואיד".
 
על נושא הפרטיות אמר ברנד כי "תפיסת הפרטיות שונה בין הדורות, למי שנולד לתוך הפייסבוק יש מושג אחר לגבי מה לשתף, מה פרטי ומה לא. באחריותנו לספק שקיפות לגבי מה אנחנו עושים עם המידע ולאפשר לצרכן לבחור אקטיבית מה הוא מסכים לחשוף".
Bookmark and Share