Telecom News - אפליקציית סלולר לניהול עבודת המוסך

אפליקציית סלולר לניהול עבודת המוסך

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> אפליקציית סלולר לניהול עבודת המוסך
 
אפליקציית סלולר לניהול עבודת המוסך
מאת: חיים חביב, 19.03.13, 19:30
 
כלמוביל פיתחה אפליקציית סלולר מתקדמת  בסיוע כלי וורקלייט הישראלית מבית יבמ.

קבוצת כלמוביל השיקה אפליקציית מובייל לניהול ומעקב אחר העבודה במוסך היבואן, שפותחה בעזרת כלי וורקלייט של יבמ. האפליקציה הראשונה מסוגה בשוק הרכב והמוסכים הישראלי, מהווה למעשה ממשק קדמי למערכת ה- ERP מתוצרת SAP, הפועלת בכלמוביל מזה יותר משלוש שנים.

האפליקציה הותקנה בצי הטלפונים הסלולריים של מנהלי המחלקות במוסך ומאפשרת להם להתעדכן בסטטוס כלי רכב שהגיעו לטיפול במחלקה, נתוני הקצאת מכונאים לעבודה ובאירועים מיוחדים.

קבוצת כלמוביל, יבואנית רכב מובילה בישראל של מכוניות פרטיות, מסחריות, משאיות ואוטובוסים, מייצגת בלעדית את היצרניות מרצדס בנץ, סמארט, מיצובישי מוטורס ויונדאי מוטור. הקבוצה מציעה ללקוחותיה גם שירותים פיננסיים ושירותי ביטוח, מעסיקה כ- 800 עובדים באתריה השונים ומפעילה 87 מרכזי שרות.
גיל כץ
גיל כץ (בתמונה), סמנכ"ל טכנולוגיות עסקיות בקבוצת כלמוביל: "הפרויקט נולד לאחר שהתברר הצורך לסייע לאנשי השטח בביצוע הפעילות השוטפת. מכונאים, ראשי צוותים ומנהלי מחלקות שרוכזו לצוות חשיבה, ביקשו להנגיש את המידע, המצוי כבר במערכות, לאנשים שצריכים אותו - באופן, בזמן ובמקום בו הוא נדרש". "הבנו שהפתרון מצוי ביישום לסמארטפון, היה ברור לנו שמדובר בפתרון ברמת מורכבות גבוהה מבעבר וכי אנו זקוקים לכלי שייתן מענה לחלקים רבים ככל האפשר של אתגר זה", מוסיף כץ.

האפליקציה פותחה בסביבת הפיתוח והיישום של וורקלייט הישראלית שנרכשה לפני כשנה על ידי יבמ והפכה לזרוע מרכזית באסטרטגיית המובייל שלה. אנשי הפיתוח של כלמוביל קיבלו תמיכה מ- RealCommerce ומהסטודיו לעיצוב תעשייתי "בלנדר", שסייעו בפיתוח סביבה ויזואלית נוחה לשימוש, וקלה להתמצאות. המערכת יודעת להציג בפני כל עובד את המידע הדרוש לו בכל נקודת זמן, בנוחות ובעזרת גרפיקה מאירת עיניים.

לאיסוף מידע בזמן אמת, נפרשו ברחבי רצפת העבודה של המוסך מסכי מגע מותאמים לסביבה תעשייתית, המאפשרים קליטת נתונים. בצד השני של המערכת, מסופק ללקוחות מידע מעודכן בזמן אמת לגבי סטאטוס הטיפול ברכב. מסכי LCD  גדולים הפזורים ברצפת העבודה מציגים, ללא הפסקה, דיווחים על ביצועי העובדים ועמידתם במדדים שונים. אותם נתונים המגיעים מהמערכת, מוצגים גם בחדר ההמתנה ללקוחות.

יודגש, כי כלי וורקלייט מאפשרים פיתוח במהלך חד פעמי, לצורך יישום האפליקציה על גבי מגוון פלטפורמות. במקביל, יודעת המערכת לנהל את גרסאות האפליקציה המותקנות כבר על גבי מכשירי קצה שונים, ולעדכן אותן על פי הצורך. וורקלייט מציעה בנוסף סביבת אבטחה כוללת המכסה את מכלול היבטי זיהוי המכשיר וזיהוי המשתמש, חיבור אפליקציות ומשתמשים אל סביבת היישומים הארגוניים, והבטחת העמידה בכללי מדיניות האבטחה הארגונית.
 
Bookmark and Share