Telecom News - ג'ון ברייס מכללת הי-טק, חטיבת ההדרכה וההטמעה של מטריקס, הכשירה 22 חיילים מהמגזר החרדי לשירות כמנהלי רשת מחשבים בחיל האוויר

ג'ון ברייס מכללת הי-טק, חטיבת ההדרכה וההטמעה של מטריקס, הכשירה 22 חיילים מהמגזר החרדי לשירות כמנהלי רשת מחשבים בחיל האוויר

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> ג'ון ברייס מכללת הי-טק, חטיבת ההדרכה וההטמעה של מטריקס, הכשירה 22 חיילים מהמגזר החרדי לשירות כמנהלי רשת מחשבים בחיל האוויר
תא"ל אילן בוגר: "הקורס בג'ון ברייס מכללת הי-טק והניסיון שיצברו הצעירים החרדים במסגרת שח"ר כחול,  יאפשרו להם להשתלב בצורה טובה גם בשוק העבודה"
מאת: מערכת Telecom News, 19.3.13, 22:00

כך אמר תא"ל אילן בוגר, ראש להק כוח אדם בחיל האוויר, בטקס הענקת תעודות סיום  לעשרות חיילים חרדים, שסיימו קורס ניהול רשתות מחשבים בג'ון ברייס מכללת הי-טק, במסגרת פרוייקט לגיוס חרדים לצבא ושילובם במערך הטכנולוגי של חיל האוויר. 
 
ג'ון ברייס מכללת הי-טק, חטיבת ההדרכה וההטמעה של מטריקס, הכשירה 22  חיילים מהמגזר החרדי  לשירות כמנהלי רשת מחשבים בחיל האוויר, במסגרת קורס מקיף להסמכת מנהלי רשת  MCITP -Microsoft Certified IT Professional. הכשרת החיילים החרדים בוצעה במסגרת פרוייקט שח"ר כחול של חיל האוויר, בשיתוף עם הג'ויינט, משרד התמ"ת וג'ון ברייס-מכללת הי-טק.

מסגרת שח"ר (שילוב חרדים) הוקמה על ידי צה"ל בשנת 2007 במטרה לאפשר לחרדים מבוגרים, בגילאי 22-26, להשתלב בשירות הצבאי ולתת להם בנוסף כלים להשתלבות בשוק העבודה האזרחי לאחר מכן. מסגרות שח"ר מופעלות כיום בכל זרועות ואגפי הצבא ושח"ר כחול הינו יישום של הפרוייקט בחיל האוויר.

תוכנית ההכשרה, בהיקף של 800 שעות אקדמאיות, הותאמה במיוחד לחיילים החרדים, וכללה בין היתר את הנושאים: חומרת מחשבים, מערכות הפעלה, תקשורת מחשבים והנדסת רשתות בסביבת מיקרוסופט. כמו כן, הקורס כלל גם מעבר של  5 בחינות חיצוניות של חברת מיקרוסופט העולמית המעניקות הסמכה מקצועית ויוקרתית בתחום ניהול רשתות.

קורס ההכשרה, שנמשך כחצי שנה והסתיים לאחרונה, מומן ברובו ע"י משרד התמ"ת בהיקף כספי משוער של מאות אלפי שקלים.

תא"ל אילן בוגר, ראש להק כוח האדם בחיל האוויר בירך את משתתפי הקורס במעמד הענקת תעודות הסיום ואמר כי "פרוייקט שח"ר כחול מסמל את הדרך הטובה ביותר לקירוב לבבות בעם היהודי. מעבר לתרומה הרבה בשירותם הצבאי, הקורס והניסיון שיצברו משתתפי הפרוייקט במהלך השירות יאפשרו להם להשתלב בצורה טובה בהמשך גם בשוק העבודה. משתתפי הקורס סיימו תוך חצי שנה קורס מורכב ללא כל רקע מקדים ובכך הם מצטרפים לחיל האוויר, שפועל בסביבה הטכנולוגית המתקדמת ביותר בעולם ושואף למצוינות מתמדת".

לדברי נתן חנינה, ראש מדור שח"ר כחול בחיל האוויר "מדובר בקורס ראשון של ניהול רשתות מחשבים שהעברנו במסגרת שח"ר כחול והקורס מבחינתנו ומבחינת כל הגורמים המעורבים הוא הצלחה גדולה מאוד. התוכנית שלנו היא להכפיל את כמות המשתתפים בקורסים מסוג זה למאות חרדים בכל שנה ואנו נשמח לקלוט לתוכנית את כל מי שיוכל ויהיה מעוניין לעמוד באתגר של הקורס. אני רוצה להודות לג'ויינט ישראל ולמשרד התמ"ת על השותפות שלהם בפרוייקט המיוחד הזה ולג'ון ברייס מכללת הי-טק על כך שהעבירו את הקורס בצורה האיכותית והטובה ביותר תוך שימת דגש על הצרכים של החיילים החרדים. לאורך כל הקורס זכינו לשיתוף פעולה מלא וקיבלנו מענה לכל מה שנדרש לטובת הצלחת הקורס."

לדברי ערן לסר, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס מכללת הי-טק "לג'ון ברייס מכללת הי-טק ניסיון רב בהדרכות והכשרות  בתחומים הטכנולוגיים לרבות ניסיון נרחב בהכשרות בקרב המגזר החרדי. כל זאת תוך התמקדות בדרישות תעשיית ה-IT ואפשרויות התעסוקה שלאחר סיום הקורס. למעלה מ- 90% מאלה שהתחילו את הקורס הצליחו לסיים אותו בהצלחה תוך עמידה בכל דרישות הקורס. הישג זה, שגבוה מהממוצע בקורסים המקבילים, ללא ספק מעיד על הצלחת הקורס. אנו שמחים לקחת חלק בפרוייקט מבורך זה ונשמח להמשיך להיות שותפים לו גם בעתיד."
 
בתמונה: משתתפי הקורס בטקס הסיום – יחד עם אנשי חיל האוויר והשותפים מטעם ג'ון ברייס מכללת הי-טק, משרד התמ"ת והגו'יינט:
ג'ון ברייס
Bookmark and Share