Telecom News - מענטק וביקור הנשיאים

מענטק וביקור הנשיאים

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> מענטק וביקור הנשיאים
מענטק וביקור הנשיאים
מאת: חיים חביב, 21.3.13, 20:00
 
נשיא המדינה שמעון פרס הציג בפני נשיא ארה"ב ברק אובמה את פרויקט מענטק לשילוב מהנדסים מצטיינים ערבים בתפקידי מפתח בחברות הייטק מובילות בישראל.
 
נשיא המדינה שמעון פרס הציג הבוקר בפני נשיא ארצות הברית ברק אובמה במהלך ביקורו בתערוכת הטכנולוגיה במוזיאון ישראל, את פרויקט "מענטק", המשלב מהנדסים מצטיינים ערבים בתפקידי מפתח בחברות הייטק מובילות בישראל.

במהלך הסיור שערך הנשיא אובמה במוזיאון ישראל ואשר הוקדש לטכנולוגיה וחדשנות, ביקש אובמה כי פרס יציג בפניו את פרויקט מענטק אותו יזם פרס עם מנכ"ל סיסקו העולמית ג'ון צ'יימברס. אובמה, נחשף לפרויקט וביקש טרם הגעתו לישראל כי במהלך ביקורו במוזיאון ייחשף בפניו הפרויקט הייחודי.

במהלך הסיור, הדגיש הנשיא פרס בפני האורח, כי מדינת ישראל היא Start up nation ועל כן שילוב החברה הערבית בחברות הייטק מובילות הינה משימה בעלת חשיבות רבה. כן חשף הנשיא פרס כי מאז יסוד הפרויקט עם מנכ"ל סיסקו העולמית ג'ון צ'יימברס לפני כשנתיים, הושמו 600 מהנדסים מצטיינים בחברות הייטק, בהן: אינטל, מיקרוסופט, גוגל, HP ו IBM אשר תורמים משמעותית בתחומי המחקר והפיתוח הטכנולוגי בשוק ההייטק והסטארט אפ הישראלי.

הנשיא שמעון פרס: "הפרויקט כולל 30 חברות מפתח בשוק ההייטק אשר מגייסות מהנדסים ערבים מצטיינים אל שורותיהם  מתוך מחויבות עמוקה וחזון לשילוב ההייטק בחברה הערבית". על פוטנציאל ההרחבה של מענטק מחוץ לגבולות ישראל אמר הנשיא: "מענטק הינו מודל שעובד מצוין בישראל- בפגישתי עם ג'ון צ'יימברס שוחחנו על הפוטנציאל הגלום בהרחבת היוזמה לכל העולם".

נשיא ארצות הברית אמר, כי מדובר ביוזמה מעוררת השראה שיצרה מודל שניתן לייצא למדינות נוספות מחוץ לישראל. הנשיא אובמה, שוחח  עם המהנדסים הצעירים, סעיד חרוף אשר עובד באינטל ועולא זוהר מהנדסת בחברת סטארט אפ, והתעניין בתפקידם בחברות ההייטק ופועלם. בתום הסיור הודה הנשיא אובמה לפרס ולמהנדסים ואמר: "אני מאד גאה בכם". בועז מעוז, מנכ"ל סיסקו אשר השתתף בסיור ציין כי חברת סיסקו מעושרת על ידי המהנדסים הצעירים וכי אין ספק כי ההון האנושי הטמון בחברה הערבית עתיד לתרום משמעותית לתעשיית ההייטק בישראל כולה.
 
בתמונה: הנשיאים, ראש הממשלה, מנכ"ל סיסקו, סטודנטים. צילום: קובי גדעון לע"מ.
נשיא ארה"ב ונשיא ישראל
Bookmark and Share