Telecom News - צונמי של איתותים ברשתות הסלולר

צונמי של איתותים ברשתות הסלולר

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> צונמי של איתותים ברשתות הסלולר
על פי תחזיות ARCchart, ב- 2017 יעברו בכל שניה כ- 120 מיליון איתותים ברשתות הסלולר בעולם (מול כ- 1 מיליון איתותים לשנייה כיום), מה שמבטיח נפילות חוזרות ונשנות של הרשתות, אם הן לא תיערכנה נכון לקראת הצונמי הזה.

ARCchartמאת: אבי וייס
26.03.13, 23:30
 
על פי מחקר חדש של ARCchart, חברות הסלולר עומדות בפני "צונמי" ברשתות האיתותים שלהן, בהיקף של כ- 120 מיליון איתותים בכל שנייה, בשנת 2017. זאת, מול כ- 1 מיליון איתותים בכל שנייה כיום (נתון מצטבר עולמי), מה שכבר הביא ומביא לנפילת רשתות סלולר בכלהעולם וגם בישראל.

הסיבות לצונמי: עלייה מהירה בהיקף רשתות הדור הרביעי - LTE ובמרכזן מערכות IMS, במקביל לעלייה מסחררת של היקף הסמארטפונים, הטאבלטים, המחשבים הניידים ושאר המוצרים המחוברים לרשתות הסלולר (IoT = Internet of Things).

האיתותים ברשתות הסלולר עוברים בשנים אלו מהפך: מרשתות איתותים ישנות בשם SS7 עוברים המפעילים לשימוש בשני סוגי רשתות איתותים:
א. SIP. זו רשת האיתותים לשיחות קול, וידיאו ומסרים מיידיים.
ב. Diameter. זו רשת איתותים להחלפת נתוני לקוח בין המכשיר לרשת, אימות לקוח, קביעה ופיקוח על איכות הרשת, אישור שימושי לקוח, פרסונליזציית לקוח והיכולת של לקוח להתנייד בין רשתות סלולר שונות. 
 
בדיוק כמו שהתרחש במעבר ברשתות הטלפוניה ל- SIP, כך מתרחש כעת המעבר ל- Diameter, שהופך לתקן האיתותים הרשמי, דה-פקטו, בעולם הסלולר. כדי להתגבר על הצונמי בהיקף האיתותים, שמקורו בעלייה המדהימה בשימוש ברשתות חברתיות, מסרים מידיים ומכשירים רבים, החברות הסלולריות תאמצנה פתרון בשם: DSC = Diameter Signalling Controller.

חברת ARCchart צופה, שב- 2017 יימכרו לחברות הסלולר פתרונות DSC בהיקף של כ- 500 מיליון דולרים לפחות (עולמי). אחת החברות המובילות תחום זה בעולם היא חברת Tekelec, שנרכשה אך לא מכבר ע"י אורקל. מהלך מאוד חכם וצופה פני עתיד של אורקל, לפתרון של הצרות שישנן ותהיינה לחברות התקשורת ברשתות האיתותים שלהן.
קישור עולמי
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר כאלף (!) פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 
Bookmark and Share