Telecom News - מבלבלים את המוח על מתקפת סייבר ענקית

מבלבלים את המוח על מתקפת סייבר ענקית

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> מבלבלים את המוח על מתקפת סייבר ענקית
העיתונות (הכתובה והאינטרנטית) מוצפת בכתבות על מתקפת סייבר עולמית מתובלת ב"סיפורי פוגי" על ספאם וכדורי ויאגרה. הבעיה: אלו שכותבים את השטויות הללו לא מבחינים בין אבטחה, ספאם וסייבר, ומשרתים בכך את חברות אבטחת המידע העולמיות, שמוכרות לציבור (שלא מבין במה מדובר) פתרונות אבטחה מדומים, שכלל לא מונעים התקפות סייבר אמיתיות, לא אלו שמפורסמות כעת בעיתונות
מאת: אבי וייס, 28.03.13, 11:00

התיאורים על "מתקפת סייבר" אין להן כל קשר לסייבר. יש כל הזמן באינטרנט מלחמות של ספאמרים ואין צורך להתרגש מהן. חברות האינטרנט הגדולות מצוידות בכלי הגנה טובים להתמודד עם מתקפות כאלו. זה לא אמור להפריע לאיש וזה לא האט את האינטרנט של הגולשים מהבתים. זה לא אומר שלא צריך להיות זהיר בשימוש במחשב נייח\נייד או בסמארטפון\טאבלט.

אולם, אין כל סיבה להיות בפאניקה. גם לא צריך לרוץ ולרכוש אמצעי אבטחה אישיים חדשים למחשב. ממילא הם לא מגינים מפני התקפות סייבר. שום דבר חשוב לא קורה ולא מאיים היום על התשתיות הלאומיות של ישראל, בין ציבוריות ובין פרטיות.

מי שמתעניין מה זה "סייבר", במה הוא שונה מ"אבטחת מידע" ו"ספאם" ולמה עדיין אין הגנות טובות למתקפות סייבר, מוזמן לקרא במגירת האבטחה שבאתר ובמגירת מחקרי האבטחה שבאתר. בנוסף, יש כמה סקירות מעודכנות על התחום, למשל כאן. כבר הזהרנו שב- 7.4 צפויה "מתקפת האקינג" (גם זה לא סייבר) על אתרים בישראל, ולמעשה התקפה זו כבר החלה במינון נמוך, כפי שדיווחנו כאן. זה אמור להדאיג רק את בעלי האתרים שלא נערכו נכון ולא מגנים כראוי על האתרים שלהם. 

לעוסקים ממש בתחום, קיים אתר בשם Digital Whisper, למומחי אבטחה וסייבר. השבוע אתר זה פרסם את גיליון מרץ 2013 שלו (גיליון שחובר ע"י אפיק קסטיאל וניר אדר), שנתין להוריד אותו כאן ולקרא את שפע הכתבות המתאימות לגיקים שמתעסקים עם קודים. 

לסיום, אביא כאן "דברים בשם אומרם": מארק גפן, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת 'אינקפסולה' הישראלית, ביקש להרגיע משתמשים בישראל ואמר כי "המתקפה פגעה בעיקר בתעבורה בעורקים הראשיים בארה"ב, באירופה ובאסיה. ברמה האינטרנטית ישראל הינה מבודדת מאחר והחיבור אליה נעשה דרך איטליה וכל התעבורה הפנימית מבודדת יחסית. מכאן שיש ספק גדול אם גולשים מישראל ירגישו את ההאטה. האתרים שאינם נמצאים אצל ספקי השירות הישירים, כלפיהם מופנית ההתקפה או באוטוסטרדות הראשיות, כנראה שלא יפגעו". בקיצור, אמצעי התקשורת עשו מהומה על לא מאומה...

 



 
 
Bookmark and Share