Telecom News - קיבלתם אישור-המלצה (Endorse) בלינקדאין? חבל על המאמץ!

קיבלתם אישור-המלצה (Endorse) בלינקדאין? חבל על המאמץ!

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> קיבלתם אישור-המלצה (Endorse) בלינקדאין? חבל על המאמץ!
הרשת החברתית לינקדאין (Linkedin) יצרה כלי של המלצות \ אישורים (Endorsements) לגבי הכישורים של החברים בלינקדאין. הבעיה: הממליצים והמומלצים עושים מזה צחוק. 
מאת: אבי וייס, 2.4.13, 23:30חברים בלינקדאין

במטרה למנוע ממשתמשי הרשת החברתית לינקדאין (רשת מקוונת לחברים שנולדה ב- 2002 וכוללת מעל ל- 200 מיליון חברים ברחבי עולם) לעבור לרשתות חברתיות עסקיות אחרות (דוגמת Clout), הוסיפה לינקדאין אופציה של Skills & Experties (יכולות וכישורים) ואיפשרה לכל אחד מחבריה להגדיר מה הם הכישורים והיכולות שלו. לינקדאין מאפשרת לכל אחד להמליץ לידיעת כל העולם, שאכן אותו אדם הוא בעל הכישורים או היכולות עליהם הוא מצהיר. התוצאות של ההמלצות הללו מוצגות בצורה נאה ומושכת בפרופיל של כל אחד, ויש בכך מעין "אישור" חברתי, שאכן אותו אדם הוא בעל הכישורים שהוא טוען, כי קיבל המלצות רבות מחבריו.

הבעיה: התחלתי לשים לב, שאנשים שאני בכלל לא מכיר ואף לא שמעתי את שמם מעולם, ממליצים על הכישורים שלי בחום ובהתלהבות. לא הבנתי למה. אז החלטתי שגם אני יכול להמליץ על אנשים, שיש להם תמונה נחמדה, או שם יפה, שהם בעלי הכישורים שהם מצהירים על עצמם. הכלי של ההמלצות הללו - Endorsements, כל כך קל ומפתה ללחיצה, שמצאתי את עצמי ממליץ על מאות אנשים (ובסוף על אלפי אנשים) שבכלל לא הכרתי. פשוט נהניתי להקליק להנאתי ולראות איך המערכת עובדת יפה, מהר וחלק. אחרי כל קליק בו ממליצים בבת אחת על 4 אנשים, המערכת מזינה מיידית 4 אנשים חדשים, שבקליק נוסף ממליצים עליהם, כוך הלאה, עד אין סוף.

התוצאה: לנקדאין מתגאה, שעברה בתחילת מרץ 2013 את המיליארד המלצות (5 חודשים אחרי שהשירות הזה הושק בלינקדאין), ומידי יום נוספים לפחות 10 מיליון המלצות חדשות, כשיש ימים שזה מגיע לכ- 50 מיליון המלצות חדשות. השיא היה, עד כה, כנראה בגללי (....), 58 מיליון המלצות ביום אחד. ברור שמדובר בבדיחה. אולם, זו לא מתיחה של 1 באפריל. מישהו בלינקדאין לא זכר או לא רצה לזכור, שצריך לקבוע איזה מנגנון, שיאשר את ההמלצות ולא ייעשה אותן כל כך קלות למימוש, ע"י לחיצת עכבר.

המערכת הוותיקה יותר של לינקדאין להמלצות על כישורים ויכולות של החברים שקרויה Recommendations (המלצות), הייתה הרבה יותר רצינית ומכובדת. היא דרשהה הסכמה של שני הצדדים (מבקש ההמלצה ונותן ההמלצה) וחייבה את נותן ההמלצה לכתוב המלצה מפורטת ועניינית המבוססת על הכרות אישית מוגדרת. לא לחיצה סתמית על עכבר, כמו בכלי החדש של Endorse. 

די ברור, שהעסק הזה של המלצות על כישורים ויכולות ב- Linkdin, ימות די מהר. אין לזה כל משמעות, לחברים ברשת. משרדי כוח אדם שהפכו את לינקדאין למקום לאיתור עובדים ומנהלים, חייבים לקחת עובדה זאת בחשבון. מדובר בפלופ די רציני של לינדקאין, שהתיימרה עד כה להיות אתר חברתי רציני לאנשי עסקים ובעלי מקצוע, שמכבדים את עצמם.... 
אנשי עסקים בלינקדאין



 
 
Bookmark and Share