Telecom News - מגמות בעולם הכבלים והטלוויזיה הרב-ערוצית בארה"ב

מגמות בעולם הכבלים והטלוויזיה הרב-ערוצית בארה"ב

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> מגמות בעולם הכבלים והטלוויזיה הרב-ערוצית בארה"ב
ניתוח נתונים ומגמות בעולם חברות הטלוויזיה בכבלים ובלוויין בארה"ב מלמד אותנו מה צפוי בתחום זה בישראל. שורה תחתונה: חברות הכבלים מזמן סיימו את תפקידן כחברות טלוויזיה בלבד.
מאת: אבי וייס, 2.4.13, 23:30טלוויזיה רב ערוצית

מחקר חדש של (LRG (Leichman Research Group מציג את סיכום שנת 2012 בעולם הטלוויזיה הרב-ערוצית בארה"ב והלקחים שניתן ללמוד מהנתונים, שנאספו ע"י החוקרים.

עיקרי הממצאים:
א. חברות הכבלים בארה"ב הוסיפו בשנת 2012 כ- 2.7 מליון לקוחות חדשים לתחומי הפס הרחב, מול כ- 170 אלף לקוחות חדשים לתחום הווידיאו (ירידה נמשכת מזה כמה שנים בהיקף הלקוחות החדשים, שלא משיגה את הגידול הטבעי באוכלוסייה).
בסוף 2012 היו לחברות הכבלים בארה"ב 51.3 מיליון לקוחות טלוויזיה, 46.4 מיליון לקוחות פס רחב ו- 24.1 מיליון לקוחות טלפוניה.

דהיינו: חברות הכבלים הן קודם כל חברות תקשורת המספקות Triple Play, שמתחרה בחברות הבזק שם. תוך שנה עד שנתיים, לחברות הכבלים יהיו יותר לקוחות של שירותי תקשורת אחרים (בעיקר אינטרנט וטלפוניה, כולל שירותים עסקיים), מאשר לקוחות לשירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית. אם כי במונחי הכנסות, זה ייקח עוד כמה שנים עד שההכנסות משירותי התקשורת האחרים יהיו גבוהים יותר מההכנסות משירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית. 

ב. חברות הכבלים איבדו במהלך ה- 5 השנים האחרונות כ- 7 מיליון לקוחות, ו- 8 מיליון לקוחות ב- 10 השנים האחרונות. אולם, רוב האבדן הזה הם לקוחות, שעברו לשירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית של חברות הבזק (AT&T ו- Verizon)  ולחברות הלוויין שם. מכאן: האיום על בסיס הלקוחות הקיים של חברות הכבלים אינו מגיע מה- IPTV\OTT, אלא מחברות המספקות את אותו מוצר של טלוויזיה רב-ערוצית בתשלום חודשי, אך על תשתית תקשורת אחרת.

חברות כמו אפל, כבר ויתרו על החלום להיות ספק מתחרה בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית (מה שלא שמעו עליו בארץ, כמנותח כאן). 

ג. טלוויזיות בעלות איכות של HDTV יש כבר ב- 75% מהבתים בארה"ב, שמהם 51% מחזיקים ביותר מטלוויזיה אחת מסוג HD בבית ו- 38% מחזיקים יותר משני טלוויזיות HD בבית. למרות שב- 75% מהבתים יש טלוויזיות HD, רק 52% מחוברים לשידורי HDTV. 

ד. מצב אימוץ טכנולוגיית 3D עדיין די צולע. רק ל- 6% מכלל מחזיקי טלוויזיות HDTV, יש בטלוויזיה גם יכולות של 3D. אולם, רק 41% מכלל בעלי הטלוויזיות, שיש להן יכולות של 3D, צפו אי פעם ב- 3D. כמות המנויים על שירותי ה- 3D היא אפסית והנתון הזה לא מתקדם לאיזה כיוון. הטכנולוגיה של 3D, כנראה, עדיין בחיתוליה, או שהיא עדיין לא "תפסה" את הציבור (אולי בגלל המחיר היחסית גבוה שלה). 
 
טלוויזיה רב ערוצית
Bookmark and Share