Telecom News - מעמק הסיליקון של אירופה לישראל

מעמק הסיליקון של אירופה לישראל

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> מעמק הסיליקון של אירופה לישראל
מעמק הסיליקון של אירופה לישראל
מאת: חיים חביב, 2.4.12, 22:45מפגשי מנהלים

משלחת חברות וקרנות השקעה בראשות שר הכלכלה של מדינת בוואריה הגרמנית ונציגי חברות מ: סימנס, פוג'יטסו, קרן הון הסיכון MVP, באואר ועוד, תגיע לישראל במטרה לקדם שיתופי פעולה בתחום ההיי-טק.

גרמניה נחשבה ב-2012 ליעד השלישי בגודלו עבור ייצוא הסחורות הישראלי לאיחוד האירופי אשר הסתכם, ללא יהלומים, ב- 1.6 מיליארד דולרים.  

המשלחת, המונה 54 חברות, כוללת נציגים מתאגידים כגון "סימנס" והזרוע הגרמנית של התאגיד הרב-לאומי פוג'יטסו. במהלך הביקור ייוועד השר הגרמני עם שר הכלכלה נפתלי בנט.

במסגרת מאמצי משרד הכלכלה (תמ"ת) להדק את קשרי המסחר עם דרומה של גרמניה, החל היום, 2 באפריל, ביקור בן שלושה ימים של משלחת תעשיינים בכירים ומנהלי קרנות השקעה מענפי טכנולוגית תקשורת ומידע, אנרגיה ומים. בין המשתתפים במשלחת נציגי תאגידים כגון "סימנס", "פוג'יטסו" [FUJITSO], קרן הון הסיכון MVP, חברת באואר [BAUER] מתחום טכנולוגית המים ,ונציג מכון המחקר השימושי היוקרתי "פראונהופר" [FRAUNHOFER]. בשנת 2011 זכתה בוואריה על ידי הגארדיאן הבריטי לכינוי "עמק הסיליקון של אירופה". למשלחת נקבעו פגישות עם נציגי חברות ישראליות מובילות בתחומי התקשורת האנרגיה והמים, קרנות הון סיכון וגורמי ממשל. כמו כן יבקרו בחממות טכנולוגיות.

בראש המשלחת עומד שר הכלכלה וסגן ראש ממשלת מדינת בוואריה מרטין צייל אשר כיהן בעבר בפרלמנט הפדראלי של גרמניה. במהלך שהייתו בישראל מתוכנן השר הגרמני להיוועד עם שר הכלכלה הישראלי, נפתלי בנט. תהיה זו פגישתו הראשונה של השר בנט עם גורם בינלאומי בתפקידו כשר האמון על הסחר הבינלאומי של ישראל. כמו כן מתוכנן השר הגרמני להיוועד עם שר המדע, יעקב פרי ועם שר האנרגיה והמים, סילבן שלום.

סמנכ"ל סחר חוץ וראש מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, אוהד כהן: "דרומה של גרמניה, ובמיוחד מדינת בוואריה, מהווים אחד ממרכזי הטכנולוגיה החשובים בעולם. קידום קשרי הסחר והכלכלה עם אזור ייחודי זה סייע לתעשייה הישראלית, ובמיוחד בתחומי ההי-טק, לשתף פעולה עם תאגידים גרמנים ורב-לאומיים מהאזור.  משרד הכלכלה משקיע משאבים רבים בהעמקת שיתוף פעולה כאמור לעיל כאשר אחד היסודות לכך הוא הרחבת הפעילות ההדדית בתחום המו"פ התעשייתי, תוך ניצול מושכל של הסכמים בילטרליים במו"פ תעשייתי שנחתמו בין גרמניה לישראל. העובדה כי ישראל נחשבת למובילה עולמית בהשקעה ממשלתית במו"פ אזרחי [ 4.4% מהתמ"ג] וממשלת בוואריה משקיעה אף היא 3% מהתמ"ג, הנחשב לאחד הגבוהים באירופה, מעידים על החשיבות הגבוהה ששני הצדדים מייחסים לפעילות מו"פ ותהווה בסיס מוצק לקידום קשרי הסחר בין התעשייה הישראלית לתאגידים בגרמניה".

הנספח המסחרי של משרד הכלכלה במינכן, מרדכי איש-שלום: "בוואריה נחשבת לאחד ממרכזי ההייטק החשובים בגרמניה ולמעשה ברחבי העולם, זאת הודות להיותה מוקד משיכה לחברות ענק הפועלות בתחומה במגוון תחומים כגון מאלקטרוניקה ותוכנה, דרך ניו-מדיה ותקשורת וכלה ברכב ובאיכות הסביבה. גודלה של המשלחת מהווה עדות לכך שקיים עניין רב בקרב הקהילה העסקית והתעשייתית של בוואריה בישראל, במיוחד בתעשיית ההיי-טק."
השקעות ביורו



 
 
Bookmark and Share