Telecom News - מלבים היסטריה מיותרת! אפשר לצאת מהבונקרים...

מלבים היסטריה מיותרת! אפשר לצאת מהבונקרים...

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> מלבים היסטריה מיותרת! אפשר לצאת מהבונקרים...
מומחים למחצה ומתחזים מלבים היסטריה לקראת "התקפה" ב- 7.4 ומייצרים הנחיות הזויות ומיותרות לציבור התמים, שבאמת חושב שיש איזו מתקפה מסוכנת על ישראל...
מאת: אבי וייס, 5.4.13, 13:00

התחלתי לקבל מכתבים מקוראים עם שאלות דחופות מה לעשות לקראת "המתקפה הקרבה של הסייבר", ובכלל זה צורף למכתבים הללו המכתב המוזר הבא:

"מתקפת האקרים צפויה ב 7 לאפריל - עצה למחשב הפרטי שלך והטלפון הנייד:
 על פי פרסומים בתקשורת, אנחנו צפויים למתקפת האקרים על תשתיות האינטרנט של ישראל.
 להלן כמה עצות כדי לצמצם נזק אפשרי במחשב שלך ובטלפון הנייד שלך:
א. אם לא נחוץ, רצוי שלא להתחבר לאינטרנט ב 6-7 לאפריל.
ב. מומלץ לבצע עדכון של תוכנת האנטי וירוס במחשב שלך.
ג. מומלץ שלא להפעיל כל סוג של קישור שמגיע אליך בהודעת דואר אלקטרוני או הודעה קופצת מפייסבוק או אתר חברתי כלשהו או הודעת פרסומת.
ד. מומלץ לבצע עדכון של מערכת ההפעלה במחשב שלך.
 
בהצלחה
ממונה הגנת מידע בכללית"

ברור שמדובר כאן בבדיחה. המכתב הזה מסתובב בשרשרת ברשת. עוד מעט בוודאי נראה מכתבים עם המלצה לרענן את ערכות המגן ולפתוח מקלטים... 

כבר כתבתי שני מאמרים תחת הכותרת: "מייצרים חדשות מכלום" ו"מבלבלים את המוח על מתקפת סייבר ענקית". במאמרים הללו חשפתי את המניעים והאינטרסים מאחורי הפרסומים הללו. אלו בכלל לא "התקפות סייבר" אלא "התקפות אבטחה" רגילות ומוכרות על אתרים, שמתבצעות כל הזמן, שיש ניסיון ארוך בהתמודדות איתן. אולם, ההיסטריה הולכת וגוברת ומלובה ע"י העיתונות וגופים שונים, שרוצים להוכיח שהם חכמים יותר מהאחרים ושהם "הזהירו מבעוד מועד" (כסת"ח קוראים לזה בצבא...). תקראו למשל את ההודעה של המנכ"ל החדש של איגוד האינטרנט הישראלי, כפי שהבאנו, בלי לשנות ממנה מילה, כאן

היות והסברי כנראה לא נקלטים בצורה מספקת, אחשוף כאן מה קרה לאתר שבו כתבתי (TheCom) עד לאחרונה, אירוע שהתרחש אך לפני חודשים ספורים. קיבלנו התקפה חזקה שהייתה אז על אתרים רבים בארץ, בעקבות מבצע "עמוד ענן". ההאקר, כנראה איראני, הצליח לחדור את מערכות ההגנה של האתר והחליף את דף הבית וכל שאר הדפים בתמונות של ההנהגה האיראנית, עם סיסמאות אנטישמיות. האתר נראה כך לגולשים למשך יותר משעה.

מה היה הנזק? כלום. אפס. למה? כי ספק האינטרנט חסם מייד את ההתקפה וספק שירותי האחסון של האתר העלה גרסת גיבוי של האתר ומחק את הגרסה עם התמונות של הצמרת האיראנית. אחרי כשעה, ההעתק מהגיבוי חזר לפעול והאתר המשיך לתפקד כרגיל. שום נזק לא נגרם. אולי זה לא נעים לראות "אתר סגור" למשך שעה, אבל אין בכך כל נזק לגולשים וזה לא מפריע לגלוש בבטחה לאתרים אחרים. אתרים נפרצו בעבור, בהווה וייפרצו גם בעתיד. אין בכך שום דבר חדש, או מאיים, או מפחיד, הנוגע לאנשים רגילים, מה שמכונה: "הגולש המצוי". 

מכאן, שאין מה להיבהל מכל האיומים הללו. הם לא נוגעים לציבור הרחב. לחברות האינטרנט ולספקי האחסון (בחוות השרתים בהם מאוחסנים האתרים בישראל), יש מערכות הגנה וגיבוי די טובות. שום נזק משמעותי לא נגרם ולא ייגרם ושום איום על איש מהגולשים לא צפוי. אפשר לצאת מהבונקרים!!!
 
סייבר



 
 
Bookmark and Share
+ שלח משוב