Telecom News - מטייחים את האמת: הבחירות האחרונות לא היו באמת חשאיות: חשיפת המסמכים.

מטייחים את האמת: הבחירות האחרונות לא היו באמת חשאיות: חשיפת המסמכים.

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> מטייחים את האמת: הבחירות האחרונות לא היו באמת חשאיות: חשיפת המסמכים.
בלעדי: מדוע ועדת הבחירות לכנסת מתעלמת מהעובדות שהוצגו לה כבר טרום הבחירות ולאחרונה גם על ידי? להלן חשיפת המסמכים המצביעים על כך, שהבחירות האחרונות, ככל המסתמן, לא היו חשאיות, עבור אנשים מהמפלגות בישראל (לפחות מהליכוד - ישראל ביתנו), בגלל ההתעלמות של ועדת הבחירות המרכזית, שנוהלה בראשות שופט בית המשפט העליון, מהמידע הברור שהובא בפניה. 
מאת: אבי וייס, 6.4.13, 21:00תומר אשור

כשחשפתי כאן את הסיפור של תומר אשור (בתמונה. סטודנט באוניברסטית חיפה לתואר שני בחוג למדעי המחשב), כיצד ניתן לגלות את ההצבעה של כל אחד מהמצביעים בקלפיות (השיטה מבוססת על מידע, שנמסר באמצעות טלפונים סלולריים - סמארטפונים, ע"י המשקיפים בוועדות הקלפי, בשיטת איסוף מידע, שפורטה בחשיפה), לא תיארתי לעצמי כיצד פעלה מערכת הטשטוש והחיפוי של השיטה הזו. אחשוף הפעם את לב הסיפור והמסמכים העיקריים.

בעבר, פורסמו שיטות לחשיפת הצבעת בוחרים, שנעשות ע"י המפלגות השונות בישראל, אך אלו היו שיטות די חובבניות. כעת, מדובר בשיטה מבוססת סטטיסטיקה, מערכות מידע, אלגוריתמים חישוביים מסובכים, פורטלים לאיסוף אוטומטי של מידע ומערכות תקשורת וסלולר מתקדמות. 

בעקבות החשיפה הראשונה, פניתי אל ועדת הבחירות המרכזית היושבת בכנסת (עומד בראשה שופט בית המשפט העליון) וקיבלתי תשובה די מדהימה מהוועדה, בסגנון של: "הסיפור הזה לא מוכר לנו ואיש לא פנה אלינו לפני הבחירות".

בתגובה, כתב תומר אשור את המכתב הקצר הבא: "לאחר שאני נתקלתי בקיר אטום, עו"ד יהונתן קלינגר פנה [בשמי] אל ועדת הבחירות המרכזית באמצעות פקס וגם באמצעות מייל ואף דיבר בטלפון עם עו"ד דין ליבנה בנושא. יש בידי גם את אישור המסירה שהפיק הפקס לאחר השליחה". 

במקביל פרסמתי כאן את עמדתו של עו"ד יהונתן קלינגר, שהיה מעורב בסיפור, משום שתומר אשור ביקש ממנו לפנות בשמו לוועדת הבחירות המרכזית, עוד טרום הבחירות. הוועדה התעלמה ממנו ומתומר גם יחד, ונמנעה מלנקוט את הצעדים הפשוטים שהייתה אמורה לנקוט, כדי לבצע וליישם את חוק הבחירות המבטיח את חשאיות הבחירות. בלי חשאיות הבחירות, אין דמוקרטיה.  

המסמכים נחשפים:
א. הפנייה למשקיפים בוועדות הקלפי לדווח, בשיטה מסויימת המפורטת בהנחיות, (באמצעות הסמארטפון) מהקלפי בה הם מוצבים, מסמך שהשיג תומר אשור ממפלגת הליכוד - ישראל ביתנו. בלחיצה על התצלום - ייפתח המסמך המלא. 
מכתב הליכוד
ב. המכתב, שנוסח ע"י עו"ד יהונתן קלינגר בשיתוף תומר אשור, ושנשלח ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, לראשי המפלגות שהיו חברות בוועדת הבחירות המרכזית וכן לממונה על הגנת הפרטיות במאגרי המידע ברשות למשפט, טכנולוגיה ומידע - במשרד המשפטים. בלחיצה על התמונה ייפתח המסמך המלא. 

לאור המסמכים והדברים הברורים שקיבלתי, פניתי שוב לוועדת הבחירות המרכזית שליד הכנסת ושאלתי: "התברר לי, שלא רק שתומר אשור פנה ולא קיבל תשובה, הוא לא הרפה מהעניין אחרי שלא ענו לו, ופנה לעו"ד יהונתן קלינגר, שחיבר את המכתב המצ"ב, שנשלח בתפוצה מאוד רחבה ביום 17.01.13 וגם בפקס לוועדת הבחירות המרכזית. כ"כ יהונתן קלינגר שלח מייל לוועדת הבחירות, יש בידיו אישורים שוועדת הבחירות קיבלה גם את המייל וגם את הפקס. בנוסף, הוא קיים שיחה עם עו"ד דין ליבנה בנושא זה.

שורה תחתונה: לפני הבחירות - המידע הועבר בזמן ובצורה ברורה, הגיע לוועדת הבחירות ולעוד גורמים שמעורבים (לרבות נציגי המפלגות בוועדה, משרד המשפטים ועוד). ולא נעשה דבר, כדי למנוע את הפגיעה בחשאיות הבחירות, שאכן נפגעה. אודה בדחיפות לתגובתך".

לא הצלחתי לקבל כל מענה מוועדת הבחירות המרכזית לכנסת. לא שלא ניסיתי. גם את תגובת הליכוד - ישראל ביתנו לנאמר בכתבות לא הצלחתי לקבל. פניתי לכמה חברי כנסת חדשים, שבעברם היו עיתונאים, וגם מהם לא הצלחתי לקבל מענה. 

שורה תחתונה: אני משאיר לקוראים לשפוט מדוע יש כאן מעטה של חשאיות, התעלמות וטיוח מקיר לקיר, של מעשה או מחדל, שלכאורה חשף את דפוסי ההצבעות של האזרחים בקלפיות בבחירות האחרונות, באמצעות שימוש בטכנולוגיות המתקדמות שיש כיום בידי אזרחים רבים. לא אביא הפעם פרשנויות להיבטים החוקיים והציבוריים למה שנחשף כאן. הדברים החמורים מדברים בעד עצמם. 
קלפי



 
 
Bookmark and Share