Telecom News - הטכניון במקום השישי בעולם ביזמות וחדשנות

הטכניון במקום השישי בעולם ביזמות וחדשנות

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> הטכניון במקום השישי בעולם ביזמות וחדשנות
סקר מקיף ראשון מסוגו של MIT האמריקני וסקולקובו הרוסית: הטכניון במקום השישי בעולם ביזמות וחדשנות ובמקום הראשון בעולם בין האוניברסיטאות הפועלות ב"סביבה מאתגרת".
מאת: מערכת Telecom News, 7.4.13, 17:30הטכניון
 
הטכניון הגיע למקום השישי בעולם ביזמות וחדשנות, בסקר ראשון מסוגו שערך המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT). הסקר (המצוי להורדה כאן), Skoltech שמו, נעשה במשותף עם  סקולקובו (מרכז ההשקעות שידוע יותר בכינוי עמק הסיליקון הרוסי). הסקר איתר את האוניברסיטאות היזמיות ביותר ברחבי העולם.    
 
בין עשר האוניברסיטאות המובילות בעולם – רק שתים הן מחוץ לארה"ב ואירופה – הטכניון והאוניברסיטה הלאומית של סינגפור (NUS), MIT וסטנפורד מובילות את הרשימה. עוד נמצא כי הטכניון והאימפריאל קולג' של לונדון הם "בין הענקים המתעוררים, שהמוניטין שלהם צמח משמעותית בשנים האחרונות".
 
הסקר נעשה בקרב 61 מומחים מ-20 ארצות. הם זיהו 120 אוניברסיטאות בעלות השפעה מכרעת ותרומה משמעותית לעולם בתחומי היזמות והחדשנות. בתשובה לשאלה: "אילו אוניברסיטאות אתה מזהה כיוצרות או תומכות במערכות החדשנות הטכנולוגית העולמית" -  הגיע הטכניון למקום השישי, אחרי MIT, סטנפורד, קיימברידג', אימפריאל קולג' ואוקספורד, כשהוא מקדים את האוניברסיטאות  סן דיאגו, ברקלי, ETH השוויצרית ו-NUS מסינגפור.
 
הודות לטכניון, הגיעה מדינת ישראל למקום השלישי בתחומי היזמות והחדשנות, אחרי ארה"ב ובריטניה, כשהיא מקדימה את שבדיה, סינגפור, גרמניה, שוויץ, הולנד, סין וקנדה.
 
הטכניון הגיע למקום הראשון בתשובה לשאלה: "אילו אוניברסיטאות יוצרות או תומכות במערכות החדשנות הטכנולוגית העולמית, למרות שהן פועלות בסביבה מאתגרת" – כשהוא מקדים אוניברסיטאות בצרפת, ניו זילנד, פינלנד, אנגליה, קוריאה, סין, רוסיה וארה"ב. הודות לו הגיעה גם מדינת ישראל למקום הראשון בקטגוריה זו.
 
Institutional E&I Culture - "תרבות של יזמות וחדשנות" נחשבת בקרב מומחים כ"רכיב חיוני לקיומה של מערכת מוצלחת". בהקשר זה מוזכר הטכניון כמוסד שיש בו "אתוס של חתירה להגשמה".
 
זהו השלב הראשון (מתוך שלושה) בסקר המקיף. נשיא הטכניון, פרופ' פרץ לביא, אמר בתגובה לתוצאות: "מיקומו של הטכניון בין עשר האוניברסיטאות המובילות בעולם בתחומי החדשנות והיזמות מקרב אותו להגשמת חזונו – להיות ביון עשר האוניברסיטאות המובילות בעולם. אין זו הפעם הראשונה שהטכניון זוכה להכרה בינלאומית יוקרתית שכזו", הדגיש.
 
"תרומתו של הטכניון  לתעשייה המתקדמת של מדינת ישראל ידועה בכל העולם. לא בכדי זכינו בשנה שעברה במכרז של עירית ניו יורק להקמת מרכז מחקר מדעי-הנדסי-יישומי ביחד עם אוניברסיטת קורנל. ראש העיר, מייקל בלומברג, אמר אז כי הטכניון הוא האוניברסיטה היחידה בעולם שהצליחה להפוך על פיה כלכלה של מדינה שלמה, מיצואנית של תפוזים למרכז עולמי בתחומי התעשייה  המתקדמת ועתירת הידע. עתה אוששו 61 מומחים מרחבי העולם את האמירה הזו".
Bookmark and Share