Telecom News - נמצאה הדרך הנכונה ל- OTT (בארה"ב)

נמצאה הדרך הנכונה ל- OTT (בארה"ב)

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> נמצאה הדרך הנכונה ל- OTT (בארה"ב)
חברת הסטארט-אפ Aereo מציגה את הפתרון המתקדם ביותר, שמחבר "טלוויזיה חיה" והקלטת תוכניות עם האינטרנט והמכשירים הניידים החדשים (סמארטפונים וטאבלטים), ללא כל חומרה או תוכנה מיוחדת.

Aereoמאת: אבי וייס, 08.04.13, 09:00
 
לאחר שבית המשפט לערעורים במדינת ניו-יורק קבע, ש- Aereo אינה מפירה בשירותיה שום חוק, מתכוונת חברת ההזנק הזו להרחיב את שירותיה, שהחלו בניו-יורק, לעוד 22 ערים ברחבי ארה"ב, כבר השנה. מחירי השירות נעים מאפס דולרים ועד 80 דולרים לשנה, או 12 דולרים לחודש, כמפורט בטבלה כאן.

הלקוחות המשלמים מקבלים את כל ערוצי הטלוויזיה המשודרים באוויר באותה עיר (מה שמכונה אצלנו "עידן פלוס", או DTT בלשון מקצועית), בתוספת ערוצים חופשיים שיש באינטרנט ועוד 40 שעות הקלטה של סרטים בשיטת ה- DVR, שנעשית ברשת מעל לענן של החברה. ניתן להקליט עד 2 ערוצים במקביל.

הלקוחות לא צריכים להתקין מאומה. לאחר ההרשמה הם מקבלים אוטומטית תוסף לדפדפן המאפשר להם לצפות מעל לרשת האינטרנט (הנייח או הנייד, בחיבור קווי או אלחוטי: סלולר ו- WiFi), בכל התכנים של השידורים ולבצע הקלטות וצפייה בהקלטות. 


הסוד הטכנולוגי טמון במה שנראה בתצלום כאן למעלה משמאל. Aereo התקינה בברוקלין \ ניו-יורק שרת מדיה המחובר לאינטרנט, שעל הצד שלו מחוברות אלפי אנטנות טלוויזיה זעירות, הקולטות את שידורי ה- DTT מהאוויר. כל לקוח מקבל מעין "שכירות" מרחוק על אנטנה זעירה אחת ושטח דיסק בשרת המדיה, בו הוא שולט מרחוק דרך הדפדפן. הלקוח מקבל את השידורים באיכות HD מעל לרשת האינטרנט היישר למכשיר שלו. המערכת מזהה את המיקום של המכשיר ותיתן לו שידורים שנקלטו מהאוויר - באותה עיר בלבד. 

כרגע, המערכת תומכת בדפדפנים הבאים ובגרסאות הבאות כמינימום: אקספלורר 9, אופרה 12, ספארי 5, כרום, פיירפוקס 11. כ"כ יש כרגע תמיכה מלאה באייפון 4 ומעלה ובאייפד מכל גרסה. בנוסף, מוצרי חומרה מסוג אפל טיוי ו- Ruku מהגרסאות האחרונות תומכים בשירות. גם טלוויזיות חכמות תוכלנה להתחבר לשירות.

יש הטוענים ש- AT&T, ספקית הבזק הענקית של ארה"ב, היא המרוויחה העיקרית מהפסיקה בעניין Aereo. פשוט, הגישה החדשה מסירה את המחסומים של כניסת חברות הבזק לעולם שידורי הטלוויזיה הרב-ערוצית מעל לרשת האינטרנט הנייח והנייד (OTT\IPTV), במחיר שווה לכל נפש, תוך עקיפת כל "שרשרת הערך" של חברות הכבלים והלוויין.

אין ספק, שמדובר בשירות מהפכני לעולם ה- OTT, ששובר את כל המחיצות בין הטלוויזיה המסורתית לבין רשת האינטרנט, בשירות עם מודל עסקי מעניין, שעוד ידובר בו רבות. 

עדכון 26.6.14: בית המשפט העליון בארה"ב קבע ש- Aereo מפרה "זכויות יוצרים" ואינה יכולה להמשיך בשיטה שבה היא הולכת בה.
 
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר כאלף ארבע מאות (!) פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 
 





 
 
Bookmark and Share