Telecom News - תביעת ענק של ECI כנגד HP

תביעת ענק של ECI כנגד HP

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> תביעת ענק של ECI כנגד HP
תביעת ענק ע"ס כ- 38 מיליון ש"ח פותחת צוהר ליחסים המעורערים בין לקוחות וספקים בעולם ה- ICT
מאת: מערכת Telecom News, 08.04.13, 20:00

למתעניינים, מצ"ב כאן כתב תביעה שהוגש היום (8.4) על ידי חברת ECI נגד חברת HP בגין אי עמידה בחוזה בהתייחס לפרוייקט תמיכה גלובלי לשירותי IT   ותביעת פיצויים בסך 38.5 מיליון ש"ח.
 
להלן מספר פרטי רקע לתביעה:
 
 
1. ECI חתמה על הסכם עם HP באוגוסט 2010 לאספקת שרותים מתקדמים מבוססי תשתיות מיחשוב ענן המבוסס על חוות שרתים בצרפת. היקף הפרויקט היה כ- 120 מיליון דולרים על פני עשר שנים. במסגרת ההסכם HP התחייבה להעביר את ECI למודל השרות החדש תוך 8 חודשים בצורה מלאה.

2. המניעים העיקריים של ECI בהתקשרות היו:
a. חידוש של תשתיות מתיישנות בציוד מהשורה הראשונה ש-HP מתחייבת לשמור עליו ככזה לאורך החוזה.
b. שיפור הערכות להמשכיות עסקית בחרום.
c. מעבר למודל צריכה גמיש על פי שימוש.
d. ניצול יתרון לגודל של שרותי הענן של HP ובכך ליהנות מתהליכים, ידע וניסיון, מערכות שו"ב ואבטחת מידע מהמתקדמים בעולם.

3. בפועל, HP נכשלה כשלון חרוץ במתן השירותים בהם דובר ולא הצליחה לעמוד בהתחייבויותיה. עד עצם היום הזה סיפקה הרבה פחות מ-50% ממה שהיתה אמורה לספק ולא עברה מבחני קבלה שהיו אמורים להתבצע כבר לפני שנתיים.

4. כבר מהחודשים הראשונים של הפרויקט היה ברור ש-HP אינה ערוכה לספק את השרות. רמת הניהול, תכניות העבודה, התוכן והרמה המקצועית של הצוותים היו נמוכים ולא הצליחו לספק תוצרים ראשוניים בסיסיים ביותר. שנה מתחילת הפרויקט, ו-5 חודשים אחרי המועד המתוכנן של העליה לאוויר, החליפה HP את הצוות, ביקשה וקיבלה פסק זמן של חודשיים להערכות מחדש. בספטמבר 2011 הציגה HP תכניות שכיוונו לאיחור מצטבר של 1.5 שנים של איחור במסירה אך גם בזאת לא עמדו.

5. רמת השרות באתר במודל השרות הקיים הידרדרה ו-HP התקשתה לספק שרותים קריטיים בסיסיים ונדרשה לתכניות  תיקון ושיפור שהצליחו רק במעט לשפר המצב.

6.  ECI התריאה על הכשלים השונים לכל הדרגים ב-HP, כולל להנהלה הבכירה בחו"ל, לאורך כל מהלך הפרויקט ופעלה באופן אינטנסיבי עם HP כדי לנסות לקדם ולשפר את המצב אך ללא הועיל.

ECI  מנהלת מו"מ מתמשך מאז אוגוסט האחרון לפתרון, כולל בקשה להתאמת העלות השוטפת לרמת השרות שניתנה בפועל. כיוון ש- ECI לא צלחה להגיע לעמק השווה כבר במשך חצי שנה ומוציאה כחצי מיליון דולרים מיותרים כל חודש, הוחלט לעצור את המשך החוזה עם HP ולהגיש נגדם תביעה בגין אי עמידה בחוזה.

מ-HP ישראל נמסר: "בעקבות החמרה במצבה העסקי והכספי של ECI, הצהירה ECI בפני HP כי אין ביכולתה ובכוונתה לעמוד בתנאי ההסכם עם HP. בעקבות זאת, ובעקבות הפרות חוזרות ונשנות של ההסכם על ידי ECI, לרבות אי עמידה בתשלומים שהתחייבה להם, החליטה HP לבטל את ההסכם עם ECI ודרשה ממנה לשלם את דמי הביטול הקבועים בהסכם, בסך של כ-19 מיליון דולרים. אין לנו כל ספק, שהתביעה שהוגשה היום על ידי ECI היא לא יותר מצעד טקטי שנועד להתמודד עם דרישתה של HP לדמי ביטול ההסכם והדברים יובהרו בבית המשפט".

 
משפט ומחשב



 
 
Bookmark and Share