Telecom News - טכנולוגיות חדשות בעולם ה- Big Data

טכנולוגיות חדשות בעולם ה- Big Data

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> טכנולוגיות חדשות בעולם ה- Big Data
טכנולוגיות חדשות בעולם ה- Big Data
מאת: חיים חביב, 09.04.13, 08:30IBM

יבמ חושפת טכנולוגיות לקידום שימוש ב- Big Data בארגונים ולראשונה - האצה ראשונה מסוגה של עיבודי Hadoop.

יבמ הציגה טכנולוגיות חדשות המסייעות לארגונים בהתמודדות עם עידן ה- Big Data המתאפיינות בפשטות, האצה והוזלה של ניתוח אנליטי של כמויות ענק של נתונים הזמינים בארגון. הכלים החדשים שפותחו ביבמ, מאפשרים הפקת דו"חות וניתוח אנליטי במהירות גבוהה פי 25 בהשוואה לזו המוכרת בטכנולוגיות מוקדמות.

ככל שארגונים ניצבים בפני שיטפון מידע מובנה ובלתי מובנה שמחוללים מחשבים, מכשירים ניידים, חיישנים ורשתות חברתיות כך הולך וגובר הצורך בניתוח כמויות גדולות משמעותית של נתונים במהירות גבוהה יותר ובעלויות נמוכות יותר. כך, אפשר להעמיק את הקשרים עם הלקוחות, למנוע איומים והונאות, ולזהות הזדמנויות ליצירת הכנסות חדשות.

מאחורי המוצרים החדשים עומדים מאות אנשי פיתוח וחוקרים במעבדות IBM בעולם. מקום מרכזי ברשימת החידושים, שמור למערכת ראשונה מסוגה בתעשייה, "BLU Acceleration", המשלבת שורת טכנולוגיות על מנת לשפר דרמטית את הביצועים האנליטיים ולפשט את משימות הניהול של מערכות ניתוח אנליטי.

מוצר נוסף אותו מציגה יבמ, הוא PureData System for Hadoop שתוכנן לפשט ולזרז את תהליכי הפריסה והתפעול של שרתי Hadoop בארגון. Hadoop היא תוכנה בקוד מקור פתוח המשמשת לארגון ולניתוח כמויות גדולות של מידע מובנה ובלתי מובנה, דוגמת פוסטים באתרי מדיה חברתית, תמונות ווידיאו דיגיטליים, רשומות מסכמות של תנועות עסקיות מקוונות, ונתוני מיקום של טלפונים סלולריים.

המערכת החדשה מאפשרת לצמצם את הזמן הנדרש להפעלת שרתי Hadoop במסגרת ארגונית משבועות ארוכים עד כדי דקות מועטות. היא משלבת כלים אנליטיים ומערכות ויזואליזציה הן למשימות ניתוח עסקי אנליטי והן למשימות אנליזה מדעית. בנוסף, מציעה המערכת כלים משופרים לטיפול ב- Big Data לרבות ניטור, פיתוח ושילוב עם מערכות עסקיות ארגוניות אחרות.

מערכת BLU Acceleration של יבמ מאפשרת למשתמשים גישה מהירה משמעותית למידע קריטי. היא מספקת ביצועים דומים לאלה של נתונים המוחזקים בזיכרון גם בעבודה על נפחי מידע גדולים, החורגים משמעותית מגודל הזיכרון הזמין במחשב.

החידושים ב- BLU Acceleration כוללים מנגנון ייחודי ל"דילוג על גבי נתונים", המאפשר להתעלם מנתונים אותם אין צורך לנתח, דוגמת מידע כפול. המערכת יודעת גם לנתח נתונים בתהליך מקביל, בעבודה בו-זמנית של מעבדים שונים. היא מציגה יכולת משופרת לניתוח נתונים באופן שקוף לחלוטין מן היישומים אליהם קשורים הנתונים האלה, וללא צורך בבניית שכבה נפרדת של מודל נתונים. התקדמות נוספת נוגעת למנגנון דחיסה ייחודי - "דחיסה ניתנת לפעולה" - נתונים הנדחסים בתהליך הזה אינם דורשים פריסה מחדש לצורך ניתוחם האנליטי. במקום זאת, מתבצע הניתוח על גבי המידע הדחוס, כפי שהוא.

Big Data ביבמ
היצע המוצרים החדשים שמציעה יבמ מרחיב מאד את סל פתרונות Big Data המוצע כבר על ידי החברה. מערכת PureData של יבמ לסביבת Hadoop מהווה שלב חדש באסטרטגיה הכוללת של יבמ, החותרת להציע משפחה מקיפה של מערכות המשלבות מומחיות, שיטות, כלים ותהליכים מוכחים הממנפים עשרות שנות ניסיון אותן צברה החברה בצמצום העלויות והמורכבות הכרוכות בהפעלת מערכות טכנולוגיות מידע.

המערכת החדשה משלבת את סביבת InfoSphere BigInsights של יבמ המאפשרת לחברות מכל גודל ובכל תחום תעשייה לנהל ולנתח נתונים במתכונת חסכונית ויעילה, ולהוסיף יכולות התמודדות עם צורכי ניהול ושליטה, ניהול זרימת עבודה, הקצאת מערכות ומשאבי עיבוד, אחסון ורשת וטיפול בסוגיות אבטחה – יחד עם יכולות הניתוח האנליטי המפותחות במערך המחקר של יבמ. הגרסה העדכנית של InfoSphere BigInsights, לעבודה בסביבת Hadoop, מפשטת את תהליכי הפיתוח של יישומים העושים שימוש בכישורי תכנות בסביבת SQL הזמינים כבר במסגרת הארגונית, לצד הבטחת העמידה בהוראות חקיקה ותקנות הנוגעות לאבטחת נתונים ולזמינות מערכות ביישומים כלל-ארגוניים.

מהדורה חדשה של InfoSphere Streams מציגה יכולות ייחודיות לעיבוד במהירות זרימת הנתונים עצמה, ומאפשרת לנתח כמויות גדולות של נתונים תוך כדי תנועתם ברשת, בעבודה בזמן אמת ותוך שיפור ביצועים ופישוט תהליכי הפיתוח של יישומים חדשים. מהדורה חדשה של בסיס הנתונים אינפורמיקס, כוללת מעתה מנגנון האצה ייחודי, המיועד לטיפול במערכות דיווח ולבצע ניתוח אנליטי של נתונים המתקבלים ממונים חכמים ומחיישנים.

כל המוצרים החדשים יהיו זמינים כבר במהלך הרבעון הקרוב, למעט PureData System for Hadoop - שיסופק ללקוחות במחצית השנייה של השנה (2013).
 
Bookmark and Share