Telecom News - יבמ מובילה את שוק תוכנות התשתית

יבמ מובילה את שוק תוכנות התשתית

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> יבמ מובילה את שוק תוכנות התשתית
יבמ מובילה את שוק תוכנות התשתית
מאת: חיים חביב, 9.4.13, 16:30יבמ

IBM 'קוטפת' 30.9% מעוגת ההכנסות העולמית. מכירות התוכנה של החברה הסתכמו ב- 2012 ב- 25 מיליארד דולרים ותרמו 44% מהרווח הנקי שלה; יבמ היא חברת התוכנה השנייה בגודלה בעולם.

חברת הייעוץ וניתוח השוק גרטנר פרסמה את נתוני המכירות לשנת 2012, ודרגה זו השנה ה- 12 ברציפות את יבמ במקום הראשון. גרטנר קובעת, כי IBM מובילה את השוק העולמי במכירות תוכנת תשתית.

על פי נתוני גרטנר (Market Share: All Software Markets, Worldwide, 2012, Colleen Graham, March 29, 2013), יבמ היא ספק התוכנה המוביל בעולם בתחום תוכנות תשתית, עם נתח שוק של 30.9% מעוגת ההכנסות – כמעט כפליים מהמתחרה הקרוב ביותר. שוק תוכנות תשתיות היישומים ותוכנות התשתית צמח בשנה החולפת ב- 5% והסתכם על פי נתוני גרטנר ב- 20 מיליארד דולרים.

זאב גל-צור, מנהל קבוצת התוכנה ביבמ ישראל, מציין, כי נתוני גרטנר שבים ומדגישים את עמדת ההובלה בה ניצבת יבמ בתחום התוכנה, ואת המעבר היזום של החברה לתחומים עסקיים בעלי ערך מוסף גבוה, תוך עמידה בדרישות הלקוחות לתמיכה במיזמים עסקיים ארוכי טווח. "הנתונים המתפרסמים עתה ממחישים את הצלחת האסטרטגיה של יבמ, התומכת ומלווה את לקוחותיה אל תוך עידן חדש במחשוב", אומר גל-צור.

בנוסף להובלת השוק כולו, מצביע הדו"ח גם על צמיחה של יבמ בשורת מיזמים מרכזיים, המאפשרים לה ליהנות מנתחי שוק גדולים יותר בתחומים בעלי ערך מוסף גבוה. רשימת המיזמים האלה כוללת את עולמות ה- Big Data, אבטחה, מחשוב נייד, מחשוב ענן ומיזם העולם החכם שמקדמת החברה.

כך, למשל, דורגה יבמ כספק המוביל בתחום החבילות לניהול תהליכים עסקיים (BPMS), עם נתח שוק של 28.6% - כמעט פי שלושה מהמתחרה הקרוב ביותר. תוכנה לניהול תהליכים עסקיים מאפשרת לחברות לפתח וליישם תהליכים המסייעים בשילוב בין הפעילות העסקית ובין המידע הזמין בארגון, על מנת להבטיח כושר עמידות וצמיחה גבוהים יותר.

גרטנר מדווחת גם, כי יבמ ממשיכה לשמור על מקומה הראשון בתחומי מפתח צומחים אחרים, ובכלל זה ניהול אבטחה וניהול אירועי אבטחה, כלים לשילוב נתונים, ניהול תוכן כלל-ארגוני, ניהול נכסים ארגוני, וניהול תפעול טכנולוגיות מידע.

בנוסף, מציין הדו"ח את הצמיחה הגבוהה ממנה נהנית יבמ במגזרים מרכזים במסגרת מיזם המסחר החכם אותו היא מקדמת, ובכלל זה מסחר אלקטרוני ואוטומטיזציה של פעילות שיווק. מיזם המסחר החכם של יבמ מתמקד בסיוע לשינוי הארגוני הנדרש על מנת לאפשר לתהליכים ולפעילויות השונות לעמוד ברמת הדרישות ההולכות וגוברות המגיעות מכיוונם של צרכנים דיגיטאליים. במסגרת המיזם הזה, מגיעה יבמ ללקוחות קצה חדשים, ובכללם מנהלי שיווק ראשיים בארגונים.

המשך ההובלה בתחום תוכנות התשתית מהווה גורם מרכזי בהצלחת יבמ להציג צמיחה במכירות וברווחים. לאורך העשור האחרון, הכפילה יבמ פי שניים את מכירות התוכנה שלה ופי שלושה את הרווח הנקי הנובעים ממכירות אלה. מכירות התוכנה תורמות יותר מ- 44% לרווח הנקי של יבמ. על פי נתוני גרטנר, יבמ היא חברת התוכנה השנייה בגודלה בעולם, עם מכירות שנתיות של 25 מיליארד דולרים.

על פי הדו"ח, מחזיקה יבמ במקום הראשון במכירות תוכנות תשתית להודעות (MOM), המהוות בסיס לעבודת משתמשים ניידים. בנוסף, היא מחזיקה במקומות הראשונים גם במכירות תוכנות תשתית לניהול עיבוד תנועות (TPM), תשתיות ניהול תהליכים עסקיים (BPM), חבילות ערוץ שירותים כלל ארגוני (ESB), ותשתיות לניהול עסקים בין עסקים (B2B). מיזם המסחר החכם של יבמ קידם אותה בתחום האוטומטיזציה של תהליכי שיווק מהמקום השישי בשנת 2011, בה הושקו לראשונה הכלים החדשים, למקום השני בשנת 2012 – וקרוב מאד להובלת השוק כולו.
Bookmark and Share