Telecom News - האם גולן טלקום לא מצליחה לפרוס את רשת הסלולר שלה? תשובה מפתיעה.

האם גולן טלקום לא מצליחה לפרוס את רשת הסלולר שלה? תשובה מפתיעה.

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> האם גולן טלקום לא מצליחה לפרוס את רשת הסלולר שלה? תשובה מפתיעה.
גולן טלקום נאבקת בחקיקה מיושנת, בראשי רשויות מקומיות המפחדים מהצל של עצמם ובתסבוכות משפטיות הכרוכות ביישום החוקים הנוגעים לפריסת אנטנות סלולריות. הבעיות הללו תהיינה נחלת כל חברות הסלולר במעבר לדור הבא: LTE. יש גם פתרון מהיר ופשוט (יחסית) לבעיה.
עדן בר טלמאת: אבי וייס, 10.04.13, 12:00
 
על פי פרסומים שונים, גולן טלקום התלוננה בפני שר התקשורת, שללא התערבות ממשלתית היא לא תוכל לעמוד במחויבות שלה לפרוס רשת סלולרית (כיסוי 90% מהאוכלוסייה בתוך 7 שנים מיום קבלת הרישיון).

אולם, זה שגולן טלקום מכחישה שיש לה קשיים (ראה בהמשך), זה בכלל לא חשוב.

כפי שדיווחנו לא אחת, אכן, יש קשיים בפריסת האנטנות הסלולריות הקטנות (נקראות בשם: "מתקני גישה אלחוטית") של גולן טלקום. תפיסת העולם של גולן טלקום מבוססת על פריסה רחבה של "מתקני גישה אלחוטית", שהם זולים יותר ומוכנים טוב יותר לדורות הבאים של הסלולר, בהשוואה לעבודה בגישה הישנה של בסיסי סלולר ענקיים (ראה\י תצלום למטה), כמו שיש לחברות הסלולר הוותיקות. דיווחנו על קשיים בפריסה, למשל בשוהם ובחיפה. אולם, זו בעייה כלל ארצית. אגב, להוט מובייל אין בעיה בהיקף כזה. זאת, מאחר שיש לה כבר רשת ארצית קיימת של אנטנות (מימי מירס), וקבלת היתר לשדרוג אנטנה היא תהליך הרבה יותר קצר ומהיר, מאשר קבלת היתר להקמת אנטנה חדשה.   


מדוע לא חשוב אם לגולן טלקום יש קשיים בפריסת אנטנות?
הסיבה המרכזית: יש לה (לגולן טלקום) פתרון מצוין לבעיה, שיכול לעבוד הרבה מאוד שנים. הפתרון הזה נקרא בפי המחוקק: "נדידה פנים ארצית". גולן טלקום "רוכבת" על הרשת של סלקום, בהסכם שיימשך 7 שנים. אחרי שתעבורנה 7 השנים, ניתן להאריך הסכם זה בשני אופנים:
1) בהסכמה בין החברות (גולן טלקום יכולה להמשיך בהסכם הקיים עם סלקום, או עם כל חברה סלולרית אחרת, בלי כל הגבלת זמן, כל עוד זה נעשה בהסכמה בין הצדדים).
2) בהחלטה של שרי התקשורת והאוצר להאריך את התקופה של ה- 7 שנים ל- 10 שנים, אם חברת הסלולר (במקרה שלנו - גולן טלקום) מתקשה לפרוס על פי התחייבותה ויש לה בעיות בהגעה להסכמה עם חברת סלולר ותיקה, שיש לה רשת ארצית. 

היות וגולן טלקום קיבלה את הרישיון שלה אך לפני פחות משנה, יש לה עוד יותר מ- 6 שנים "לרכב" על הרשת של סלקום. את הזמן הזה ניתן להאריך לפחות עד ל- 10 שנים, ואולי אף יותר. כך, שיש לפחות עוד 9 שנים בהן גולן טלקום יכולה "לרכב" על רשת סלולר ארצית אחרת. לכן: אין מה לדאוג. בישראל, 9 שנים זה יותר מנצח, במיוחד בעולם הסלולר.

מכאן אני מגיע לבעיה היותר קשה: מה תעשה גולן טלקום אם תיגש למכרז התדרים (התקוע בינתיים) של הדור הבא - LTE ותקבל תדרים ל- LTE. הקשיים של היום- הרי לא ייעלמו. טרם נקבע (ולא ברור אם ייקבע), שגם ב- LTE ניתן לפעול בשיטת ה"נדידה פנים ארצית" - "רכיבה" על רשת אחרת. המשמעות הברורה: גולן טלקום לא תוכל לפרוס בקלות רשת LTE בתנאים הנוכחיים, שבהם הרשויות (משרדי הממשלה) לא מצליחות מזה יותר מעשור לפתור את בעיות הרישוי, שכרוכות בהקמת אנטנות סלולריות. עניין זה תקוע כבר שנים בבג"צ- ללא כל הכרעה. 

הפתרון הנכון לבעיה: "לשנות את כללי המשחק". הממשלה כבר החליטה מזמן "לשנות את כללי המשחק", אך משרד התקשורת, בעיקר בגלל חולשת תיפקוד והיעדר עבודת מטה מסודרת של צמרת המשרד, בראשותו של מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל (בתמונה למעלה, עדיין בתפקיד), לא הצליח להוציא את ההחלטה הזו לפועל, החלטה ששמה: "שיתוף אנטנות".

פתרון ה"נדידה פנים ארצית" הוא פתרון זמני. פתרון קבע הוא "שיתוף אנטנות". כך זה קורה בכל העולם חוץ מאשר בישראל. ב"שיתוף אנטנות" מורידים את כמות האנטנות, כי על אנטנה אחת "יושבות" כמה חברות. כל עוד לא עברנו למודל של "שיתוף אנטנות", כל חברות הסלולר תיתקלנה בבעיות פריסה, בגלל התנגדות תושבים מפוחדים, ארגוני "ירוקים", כמה וכמה לוביסטים וחברי כנסת, שלא מבינים מה המשמעות של פריסת רשת סלולר, בתוספת ראשי רשויות שרוצים "לעשות רוח" וכותרות בהתנגדות להקמת אנטנות סלולר חדשות או לשידרוג אנטנות קיימות לטכנולוגיה מתקדמת יותר. 
 
תגובת גולן טלקום: "אין בעיות ביכולת פריסת הרשת. גולן טלקום מתקדמת במרץ רב בבנית ובפריסת האנטנות, לפי כל ההתחייבויות שיש לה מול משרד התקשורת". את תגובת משרד התקשורת לא הצלחתי לקבל.

שורה תחתונה: אין מה לדאוג לפריסת האנטנות של גולן טלקום. לעשור הקרוב היא "מסודרת יפה" מכל הבחינות. אם ללקוחותיה יש קשיים ברשת, זו הרשת של סלקום (ברוב חלקי הארץ). אז צריך לבוא בטענות (אם יש, ללקוחות גולן טלקום), על קשיי קליטה ושידור לסלקום, ולא לגולן טלקום....
 
אנטנות סלולר

המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר כאלף ארבע מאות (!) פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 
 





 
 
Bookmark and Share