Telecom News - כחמישית מבעלי הסמארטפונים בישראל רכשו לפחות מוצר או שירות אחד באמצעותו מדי חודש

כחמישית מבעלי הסמארטפונים בישראל רכשו לפחות מוצר או שירות אחד באמצעותו מדי חודש

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> כחמישית מבעלי הסמארטפונים בישראל רכשו לפחות מוצר או שירות אחד באמצעותו מדי חודש
כחמישית מבעלי הסמארטפונים בישראל רכשו לפחות מוצר או שירות אחד באמצעותו מדי חודש
מאת: מערכת Telecom News, 15.4.13, 19:10סמארטפון
 
תשלום על חניה, רכישת קופונים והזמנת כרטיסי קולנוע הם השירותים הפופולאריים ביותר לתשלום מהנייד. מחיר נמוך יותר באופציה הסלולרית יביא לעליה ברכישות – כך טוענים מרבית הנשאלים.
 
63.4% מבעלי הסמארטפון הישראלים ביצעו במהלך החצי השנה האחרונה לפחות רכישה אחת באמצעות מכשיר הסלולר שלהם, כאשר כחמישית (19.4%) מהם ביצעו יותר מ-7 עסקאות רכישה שכאלה, כלומר לפחות רכישה אחת בחודש - כך עולה מסקר מיוחד שקיימה בישראל חברת מסטרקארד באמצעות TRI מחקרים אסטרטגיים.

"רכישה סלולרית" הוגדרה בסקר זה כשימוש במכשיר הסלולר לביצוע רכישת מוצר או שירות שלא באמצעות מענה אנושי קולי, אלא באמצעות אפליקציה, אתר המותאם לגלישה סלולרית, או שירות ממוחשב אחר. הסקר בוצע רק בקרב בעלי סמארטפונים.

 
קבוצת גיל שיעור המשיבים שביצעו לפחות רכישה אחת במהלך חצי השנה האחרונה
18-24 66.3%
25-34 76.4%
35-44 67.7%
45-54 54.6%
55-64 61.4%
65+ 39%
כלל המשיבים 63.4%
 
 
היקף הרכישות במהלך חצי השנה האחרונה שיעור הרוכשים מבין אלו שביצעו לפחות רכישה אחת בחצי השנה האחרונה
1-2 35%
3-4 34.1%
5-6 11.6
7 ומעלה 19.4%
 
הסקר בוצע לקראת "יום החדשנות בתשלומים אלקטרוניים" שקיימה מסטרקארד בשבוע שעבר בישראל, ובמסגרתו הגיע לישראל גארי ליונס, האחראי על החדשנות במסטרקארד, המשמש  גם כמנהל פעילות המחקר והפיתוח בחברה העולמית. בעת שהותו בישראל נפגש ליונס עם נציגי הבנקים וחברות המנפיקות כרטיסי אשראי, והשתתף באירוע שאורגן על יד האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI), בו נפגש עם חברות סטארט אפ העוסקות בפיתוח מוצרים בעולמות התשלומים אלקטרוניים, ומשקיעים פרטיים התרים אחר השקעות בענף.
 
ממצאים נוספים מהסקר:
  • המובילים באימוץ אפשרויות הרכישה הניידות מצויים בקבוצת הגיל 25-34, כאשר 76.4% מהם הצהירו כי ביצעו לפחות רכישה אחת באמצעות המכשיר הנייד בתקופה זו. יצויין כי למרות שבעלי מכשיר נייד בגילאי 65 ומעלה הינם המאמצים המאוחרים ביותר של שיטת רכישה זו, 39% מהם הצהירו כי השתמשו במכשיר הנייד על מנת לבצע רכישה, שיעור המהווה הוכחה לכך ששיטת רכישה זו נחשבת לידידותית גם בקרב משתמשים מבוגרים מאוד.
  • השירות הפופולארי ביותר לתשלום באמצעות הסלולר הינו חניה – כ-58.1% מהמשלמים בסלולר באמצעות הסמארטפון משלמים על חניה באמצעותו (36.8% מתוך כלל האוכלוסיה, הכוללת גם את אלו שאינם משלמים בסלולר כלל). גילאי 45-54 ו-65 ומעלה הינם המשתמשים הרבים ביותר בתשלום סלולרי על חניה.
  • שירותים פופולאריים נוספים לתשלום בסלולר: כ-51.3% ממשתמשי הרכישות בסלולר קונים קופונים (32.5% מכלל האוכלוסיה), 39.4% רוכשים כרטיסי קולנוע (25% מכלל האוכלוסיה), ו-27.8% רוכשים תוכן דיגיטלי (17.6% מכלל האוכלוסיה).*
  • כ-27.5% מאלו שלא ביצעו לפחות שלוש רכישות במהלך חצי השנה האחרונה באמצעות הסמארטפון שלהם מציינים כי הסיבה לכך היא שלדבריהם "אין להם סיבה לבצע רכישה בשיטה זו". כ-25.8% מאלו שלא ביצעו רכישה חוששים מפגיעה בפרטיותם. סיבות נוספות לאי ביצוע רכישה סלולרית: "התהליך מסובך מדי" (11.2% מאלו שלא ביצעו רכישה), "המחיר אינו אטרקטיבי מספיק" (6.4%), "מעדיפים לבצע הרכישה במחשב" (5.8%) ו"תהליך הרכישה בנייד אינו אמין" (5.4%).*
  • כיצד יכולים ספקי המוצרים או השירותים לשכנע יותר קונים לבצע רכישות בסלולר? 72.3% מהנסקרים ציינו כי שיפור ידידותיות השימוש של האתר או האפליקציה הסלולרית תגרום להם לבצע רכישות שכאלה. 63.4% ציינו כי מהירות התהליך חשובה להם, 59% טענו כי הימצאות המוצר במלאי תגרום להם לבצע את הרכישה, ו-58% טענו כי קבלת משוב מיידי על הצלחת או כישלון העסקה מהווה גורם חשוב בהחלטתם לבצע רכישות בסלולר. רק 27.5% מהנסקרים הגדירו את היכולת לצ'טט עם איש מכירות או לקוח אחר כנושא מהותי עבורם בחווית הרכישה הסלולרית.
  • 78.2% מהנסקרים טענו כי יעדיפו לרכוש את המוצר או השירות דווקא באמצעות המכשיר הנייד באם רכישה שכזו תגלם הנחה לעומת המחיר באפשרויות רכישה אחרות. 42% ציינו כי הגדלת היצע המוצרים הניתנים לרכישה באמצעות המכשירים הניידים יגרום להגדלת השימוש באמצעי רכישה זה, ושיעור זהה של נסקרים ציין כי היכולת לקבל משוב מיידי על כדאיות הרכישה (לדוגמא באמצעות שילוב מנוע השוואת מחירים באתר או האפליקציה הסלולרייים) יגדיל את הסיכוי לביצוע רכישות באמצעות המכשיר הנייד.
דניאל כהן, מנהל פעילות מסטרקארד בישראל: "ממצאי הסקר מוכיחים את מה שכמעט כולנו מרגישים בשטח – בעלי הסמארטפונים הישראלים מתחילים לאמץ את המכשיר הסלולרי כפלטפורמה לביצוע תשלומים. לא כל מוצר או שירות מתאים למכירה גם באמצעות הסמארטפון באותה הדרך, ועל העסקים לבחון כיצד מאפשר המכשיר הנייד לשרת את הלקוח טוב יותר – באמצעות מתן הצעות רלוונטיות למיקומו, שימוש במצלמה על מנת לבצע השוואת מחירים, וכדומה -  על מנת להפוך את הרכישה בסלולר לטבעית ומשתלמת יותר (בחיסכון בכסף או בזמן) למוצרים רלוונטיים". 

*לנסקרים הותר לבחור יותר מתשובה אחת.

הסקר בוצע בחודש אפריל 2013 בידי חברת TRI מחקרים אסטרטגיים באמצעות משאל אינטרנטי בקרב 505 משתתפים מהאוכלוסיה היהודית מעל גיל 18, המחזיקים בסמארטפונים. טווח הטעות המקסימלי: +/-4.5%.
Bookmark and Share