Telecom News - הסמארטפון של החייל יהפוך לחלק חשוב ומסייע בקרב

הסמארטפון של החייל יהפוך לחלק חשוב ומסייע בקרב

דף הבית >> לגיקים >> גאדג'טים >> הסמארטפון של החייל יהפוך לחלק חשוב ומסייע בקרב
הסמארטפון של החייל יהפוך לחלק חשוב ומסייע בקרב
מאת: מערכת Telecom News, 16.4.13, 16:51צה"ל

באתר צה"ל חשף סא"ל אריק מהיחידה הטכנולוגית לתקשוב מבצעי, את החזון להקים חנות אפליקציות צה"לית מסווגת וש"המציאות הרבודה" היא רק אחד מהנושאים העתידניים שמוביל אגף התקשוב.

דמיינו את הסיטואציה הבאה: לוחם מגיע לפאתי עזה ומקבל משימת השתלטות על בניין. הוא שולף את הסמארטפון שלו, מסתכל דרך המצלמה על הבניין ומקבל על המסך התרעה סביב תמונת הקומה השלישית. בחדר הימני מחכה מחבל.

המציאות הרבודה היא רק אחד מהנושאים העתידניים, שמוביל אגף התקשוב בצה"ל. סא"ל אריק, המשרת כמנמ"ר בלוטם, היחידה הטכנולוגית לתקשוב מבצעי, חשף באתר צה"ל בראיון מיוחד ליום העצמאות, ש"המודיעין אוסף נתונים ומאפשר לחייל לראות אותם דרך המכשיר שלו. זה יוכל להגיע גם בצורת משקפיים ייעודיים. היכולת הזו תיתן עוצמה אדירה לחייל בקצה ותציל חיים".

המציאות הרבודה והתקשורת הן רק חלק ממהפכה שאגף התקשוב, בהובלת יחידת לוטם, מתכנן, ושמטרתה הפיכת הסמארטפון של החייל לחלק חשוב ומסייע בקרב. לצורך כך, באגף התקשוב רואים בחזונם לא פחות מחנות אפליקציות צה"לית, מעין App Store מסווג.
 
סא"ל אריק: "אנחנו מתחילים לפתח אפליקציות לסביבה מסווגת. כשתהיה לנו טלפוניה צה"לית של סמארטפונים, יוכל החייל להשתמש בה ולהיות מחובר למערכות מבצעיות ולאפליקציות מיוחדות. מובן, שעם התחזקות נושא הטלפונים הניידים, נדרשים באגף התקשוב גם לאבטח אותם ולהתאימם לסביבה מסווגת ולהתקפות ממרחב הסייבר. כל השימוש בסמארטפונים יעשה בצורה מאובטחת, ואנו נערכים להכנת יכולת הגנתית לעולם התקשורת הזה".

עניין נוסף שמעסיק את אנשי התקשוב הוא החמ"ל (חדר המלחמה) העתידי. "החמ"לים לא יתבססו יותר על עכבר ומקלדת", מפרט קצין הטכנולוגיות הראשי בלוטם. "החיילים יפקחו בעזרת דיבור או תנועה או אפילו תנועת עיניים. כמות המידע תהיה גדולה ואיכותית יותר, ויהיה אפשר פשוט לדבר עם המחשבים בשפה טבעית ולקבל כל מידע שצריך לשדה הקרב. אנחנו כבר מתנסים בדברים כאלה בתוך היחידה".

נושא נוסף הוא יישום של "חוכמת ההמונים"- תורה הטוענת כי שקלול חכמתם של אנשים רבים תניב תוצאה איכותית יותר ממוחו של מומחה אחד.

סא"ל אריק: "המטרה היא לפתח פלטפורמה, שתאפשר דיון של מאות אנשים בדרגות שונות, שגם התא"ל וגם הסגן מסומנים במספרים אקראיים. נעמיד בפניהם נושאים אסטרטגיים, וועדת היגוי מיוחדת תרכז את התשובות. יתכן, שהפתרון שנקבל יהיה טוב מזה שקבוצת גנרלים תחשוב עליו. אנחנו מכוונים לעסוק בתחום הזה בהרחבה כבר השנה".
 
אפליקציות סלולר
Bookmark and Share