Telecom News - ביטוח בעידן האייפון, האייפד והאנדרואיד

ביטוח בעידן האייפון, האייפד והאנדרואיד

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> ביטוח בעידן האייפון, האייפד והאנדרואיד
כלל ביטוח משיקה מערך דיגיטלי : כלל On-line, פלטפורמה דיגיטלית חדשנית לניהול של לקוחות סוכנות הביטוח במסארטפונים ובטאבלטים
איזי כהןמאת: אבי וייס, 17.04.13, 12:30
 
חברת כלל ביטוח מבצעת קפיצה נחשונית לעולם העכשווי, העולם של הסמארטפונים והטאבלטים, עם פתרון ראשון ומלא לעולם הביטוח, שמשלב את העולם הישן מלא הטפסים, עם העולם החדש: המקוון, הנגיש, השקוף והמהיר. מדובר בפלטפורמה דיגיטלית חדשנית לניהול של לקוחות סוכנות הביטוח, שתאפשר לסוכנים לנהל את עסקי הלקוחות בפשטות, במהירות ובעלויות תפעוליות נמוכות. תמונת מסך הכניסה למערכת, כפי שהיא משתקפת על מסך הטאבלט של אפל שבידי סוכן הביטוח, מצויה בתחתית הידיעה. 

גיל ארזי, מנכ"ל כללביט מערכות: "המערכת שאנו מציגים היום מבוססת על תשתית מחשוב חכמה. אין פתרון כזה בשום חברה בענף. המערכת יוצרת ערך מוסף לסוכן וללקוח הסופי. השלב הראשון, שהשקנו היום, פועל במערכות ההפעלה של אפל ואנדרואיד. כמובן, שהמערכת נגישה באינטרנט. ממשקים נוספים למערכות הפעלה ניידות נוספות יצאו בהמשך השנה.

בלחיצת כפתור אחת ניתן להתחבר ל- Data base של הלקוח, לקבל את תמונת הלקוח המלאה, לתת לו שירות מידי ולהציע לו מוצרים חדשים המתאימים לצרכיו, לרבות הצהרת בריאות אחידה והפקה של פוליסות בריאות וריסק ב'מסלול ירוק'.

תחום הרכב והדירות שכרגע אינו במערכת, ייכנס בקרוב מאוד למערכת המקוונת הזו, כי כל התשתיות שלה כבר עובדות. כל הפניות של הלקוח, בין אם טלפונית, פקס, מייל, מכתב, או פנייה ישירה לסוכן, מתועדות במערכת, כמו כל ההיסטוריה שלו, על כל הביטוחים שיש ללקוח. קיים מחשבון לכל מוצר וכלי איתור לכל נותני השירות, החל מרופאים וכלה במוסכים. כמובן כל הטפסים מוחשבו.

אנו בעידן הפשטות, הדיגיטציה והורדת עלויות תפעול וניהול. גם ללקוחות הקצה תהיה גישה מלאה למערכת הזו בזמן אמת. הרווח הוא של כולנו".

איזי כהן, מנכ"ל כלל ביטוח (בתמונה למעלה): "מדובר במהלך ראשון מתוך סדרת מהלכים, שמטרתם לשפר את השירות לסוכנים. סוכן הביטוח של כלל יוכל, החל מהיום, לזהות הזדמנות עסקית לביטוחי בריאות וריסקים, למלא את הצהרת הבריאות הנדרשת במערך הדיגיטלי, לאשר כיסוי ולהפיק פוליסה בזמן אמת, מכל מקום ובכל זמן. הסוכנים הם הכוח המניע את העסק שלנו. ההצלחה שלהם היא ההצלחה שלנו. נפעל תמיד לתת להם פתרונות חדשניים, שישפרו את ניהול העסק שלהם.

בשבוע הבא נציג את המוצרים החדשים בכנס סוכנים גדול שאנו עורכים. המוצר החדש, שאנו חושפים היום, הוא פשוט, קל לתפעול וקל להתרגל אליו, כך שההחדרה שלו לשוק תהיה די מהירה.

כשקיבלתי את ניהול הקבוצה בנובמבר האחרון, כבר בראשון לדצמבר האחרון כינסתי ישיבת הנהלה ודיברתי שם על שני נושאים חשובים:
א. הענף שלנו השתנה ויש להתאים את עצמנו למציאות החדשה ובעיקר בתחום החיסכון ארוך טווח.
ב. יש לנצל את הפוטנציאל, שיש בכלל ביטוח, ברשת הגדולה של הסוכנים שלה, כדי לספק פתרונות לפרט.

בשלושה וחצי החודשים האחרונים מצאנו פתרון לשני הנושאים הללו גם יחד, גם בחזית הלקוחות וגם בחזית הסוכנים. השינוי המרכזי בשוק: ביטול ביטוח המנהלים המוכר ומעבר לביטוח מנהלים שונה לגמרי. זאת, מראשון לינואר 2013. זה חייב אותנו לשנות את האסטרטגיה שלנו. הענף לא התרגל לשינוי. אולם, אנחנו החלטנו להגיב מייד.

לא ניתן לתת שירות ללא סוכן. לכן, אנו מסתכלים על משקי הבית ועל השירותים, שהסוכן ייתן להם ממש בבית הלקוח. הלקוח רוצה עדכון מיידי, מידע מהיר ושלא יטרטרו אותו בין נותני שירות, עם מענה נכון בזמן אמת. זה מה שאנו מציגים היום.  

יש לנו מעל אלפיים סוכנים וכ- 2 מיליון מבוטחים. רוב הסוכנים הם סוכני פרט. במוצרי הפרט המוצרים המובילים הם: בריאות, נסיעות, פנסיה, סיעוד, רכב, מבנה. החלטנו שצריך להכיר את הלקוח בכל המגעים שלו עם הסוכן ולתת לו ערך מוסף במידע הזה. כך, הסוכן, בטאבלט שלו, יוכל לראות את כל מה שיש ללקוח ויוכל להציע לו פתרונות התפורים לפי מידותיו. העסקה תבוצע ממש בבית הלקוח והוא יקבל את הפוליסה החתומה מייד ויוכל להדפיס אותה אצלו במדפסת. 80% מעסקאות ביטוח הבריאות נעשות ב'מסלול ירוק' ולכן הלקוח יקבל את הכל בזמן אמת.

זו פריצת דרך טכנולוגית ושירותית, שמשנה את האסטרטגיה של החברה. כך, נוביל את השוק בחדשנות ומוצרים חדשים. זה המוצר הדיגיטלי המלא היחידי בענף הביטוח. מוצר המקיף את כל הכלים וכל התהליכים של עולם הביטוח, עם כל המידע על הצרכן וצרכיו, כולל כל מערכות הניהול של 'המשרד האחורי' שיש לסוכן". 

איך זה עבד עד היום?
השירות בעולם הביטוח נתפס בירוקרטי, ארוך ועמוס בפרוצדורות. תהליך ההפקה של פוליסת ביטוח כולל מילוי של טפסים רבים ושונים, החתמות, משלוח למשרדי המבטחת, חיתום, הזנה למחשב, העתקים ועוד. בסיומו של התהליך מונפקת הפוליסה והיא נשלחת אל הסוכן והמבוטח. התהליך מראשיתו ועד להגעת הפוליסה אל הסוכן והמבוטח נמשך כחודש.

עתיד עולם הביטוח
בכלל הבינו כי השוק הגלובאלי המשתנה, הצורך בהפחתה של עלויות תפעוליות במשרד הסוכן, על מנת שיוכל לנהל עסק רווחי, ציפיית הלקוחות לקבל שירות הוליסטי, מקצועי ומהיר - כל אלה מחייבים גם את שוק הביטוח להיערך אל העתיד.
 
התשתית החדשה תאפשר לסוכן הביטוח לעבוד מכל מקום ובכל זמן, תוך שהוא מחובר לכל המערכות התפעוליות של כלל ביטוח ב- on line - ללא צורך במעבר בין מסכים, שדות וניירת. הגישה הישירה אל נתוני האמת ושימוש בממשק דיגיטלי מקצרים את התהליך כולו וממזערים טעויות אנוש, שעלולות לעכב את תהליך הפקת הפוליסה למבוטח. 

החיבור ל- Data base מאפשר לסוכן למכור מוצרים המותאמים ללקוח, ללא כיסויים מיותרים. בתום תהליך מילוי הפרטים הרלוונטיים, הפוליסה מונפקת באופן מיידי, נשלחת באמצעות המייל ונכנסת לתוקף תוך כ-72 שעות. כל אלה ומוצרים עתידיים, שיושקו תחת Clal On- Line  ישפרו (כך לדברי ראשי כלל ביטוח), את חווית השירות והמכירה, הן של הסוכן והן של לקוחותיו ויאפשרו לסוכני כלל להתמודד עם השינויים המהירים בשוק הביטוח ולהיערך אל העתיד.
 

המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר כאלף חמש מאות (!) פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 
 


Bookmark and Share